ЖУРНАЛІСТСЬКА ОСВІТА В УКРАЇНІ: НИНІШНЯ СИТУАЦІЯ ТА МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ ПОДАЛЬШОГО РОЗВИТКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.philol.2025.1.9

Ключові слова:

журналістська освіта в Україні, медіапейзаж, інновації, адаптація, навчальні програми

Анотація

У даній роботі розглядається проблема підготовки журналістських кадрів в Україні в умовах стрімких змін медіапейзажу. Мета дослідження полягає в аналізі сучасних освітніх програм у сфері журналістики та їх відповідності вимогам сучасного інформаційного простору, а також у виявленні ключових аспектів, що сприяють покращенню якості підготовки фахівців. Методологія дослідження базується на комплексному аналізі існуючих освітніх стандартів, інтерв’ю з викладачами та студентами, а також на порівняльному аналізі міжнародного досвіду у підготовці журналістів. Для збору емпіричних даних було використано як якісні, так і кількісні методи, що дозволило отримати повне уявлення про виклики, з якими стикаються освітні установи в Україні. Наукова новизна роботи полягає в інтеграції нових підходів до навчання журналістики в Україні, а також у розробці рекомендацій щодо вдосконалення навчальних програм з урахуванням глобальних тенденцій у медійній сфері. Дослідження виявило недостатню адаптацію освітніх програм до вимог цифровізації та медіаграмотності, що суттєво впливає на якість підготовки фахівців.У висновках автор обґрунтовує необхідність реформування навчальних планів, впровадження інноваційних методів викладання та розвитку партнерств між вищими навчальними закладами і медіа-організаціями для підвищення рівня фахової підготовки студентів.

Посилання

Ваховський Л. Постмодернізм і сучасна освіта. PRACE NAUKOWE Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie 2015, t. XXIV, s. 15–23. URL: http://212.87.236.17:8080/Content/3169/2.pdf (дата звернення 24.03.2025).

Демченко В. Чи можна навчити плавати стилем батерфляй в унітазі? Медіа-критика. 2005. № 10. С 16.

Житарюк М. Особливості журналістської освіти в контексті вищої освіти в Україні. URL: http://www.uapp.org/industry/analytics/ debate/article 109.htm l?template=23 (дата звернення 24.03.2025)

Здоровега В. Інформація? Комунікація? Пропаганда? URL: http:// www.new-ways.iatp.org.ua/ new5/dostovir.htm (дата звернення 24.03.2025)

Здоровега В. Якщо ми не зробимо відповідних кроків, майбутнє буде сумне. URL: http://www.aksioma.lviv.ua/glasl4_1941 .html (дата звернення 24.03.2025)

Мілова О. Є. Філософсько-педагогічна концепція постмодернізму. URL: http://www.nbuv.gov.ua/ Portal/soc-gum/ppmb/texts/2007-02/07monlsp.pdf (дата звернення 24.03.2025)

Різун В. І Це раз про журналістську освіту і не лише про неї. Медіа-критика. 2005. № 10. С 29.

Шевченко А. Без журналістських цінностей нема чого робити у цій професії... Медіа-критика. 2005. № 10. С. 32–33.

DESTIN Erasmus+ ÊÀ2/Journalism Education for Democracy in Ukraine: Developing Standards, Integrity and Professionalism: URL: http://www.destinproject. info/.

Nataliia Haidur, Vitalii Kornieiev, Inha Pohrebniak, Andriy Yatsenko, Kateryna Horska & Eleonora Kryvka. Applied Social and Communication Aspects of the Media Literacy Development in Future Specialists. Journal of Curriculum and Teaching. 2022. Vol. 11. Iss. 1. Special Issue (Scopus).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-03-27

Як цитувати

МАСКАЛЕВА, Л. (2025). ЖУРНАЛІСТСЬКА ОСВІТА В УКРАЇНІ: НИНІШНЯ СИТУАЦІЯ ТА МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ ПОДАЛЬШОГО РОЗВИТКУ. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Філологія, (1 (15), 48-53. https://doi.org/10.32689/maup.philol.2025.1.9