СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ДИДЖИТАЛІЗАЦІЇ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ У СФЕРІ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ТА СПОРТУ
DOI:
https://doi.org/10.32689/2617-2224-2022-3(31)-14Ключові слова:
диджиталізація, цифровізація публічного управління, цифрові трансформації, публічне управління, сфера фізичного виховання та спортуАнотація
В статті висвітлено основні напрями диджиталізації публічного управління у сфері фізичної культури та спорту, зокрема охарактеризовано сучасні тенденції розвитку сфери електронних послуг, визначено фактори, що впливають на процес цифровізації державного управління, ідентифіковано переваги цифровізації публічного управління. Акцентовано на дуальному характері процесів диджиталізації, яка з одного боку є драйвером всіх соціально-економічних процесів публічного управління сферою фізичного виховання та спорту, та водночас є однією з причин погіршення фізичної активності населення та погіршення їх стану здоров’я. Визначено, що цифровізація ускладнюється відсутністю або суттєвим обмеженням доступу частини громадян до мережі Інтернет; значна кількість громадян, які потребують послуг державних установ, покинули свої домівки або перебувають на тимчасово окупованих територіях; підвищений рівень загроз у кіберпросторі, що вимагає швидкого реагування, готовності технічних засобів і спеціалістів. Визначено основні напрями цифрової трансформації публічного управління сфери фізичного виховання та спорту, серед яких диджиталізацію самої сфери публічного управління (впровадження диджитал інструментів в процесі реалізації основних функцій управління) та використання диджитал інструментів в популяризації сфери фізичного виховання та спорту. Запропоновано запровадження системи «Спорт диджиталізований», яка в системі публічного управління є сервісно-орієнтованою організацією функціонування системи публічного управління сферою фізичного виховання та спорту на основі цифрових технологій. При цьому система «Спорт диджиталізований» сприяла б посиленню трансформаційного лідерства, зміні мислення та цифрового потенціалу на індивідуальному рівні; розроблення інтегрованої інституційної екосистеми за допомогою всеосяжної нормативної бази; трансформацію організаційної структури та культури; сприяння системному мисленню та розробленню інтегрованих підходів до вироблення політики та надання послуг; забезпеченню стратегічного та професійного управління даними для забезпечення формування політики на основі таких даних та доступ до інформації через відкриті урядові дані; доступності технологій; мобілізації ресурсів та узгодження пріоритетів, планів та бюджетів, у тому числі за допомогою державно-приватних партнерських відносин.
Посилання
Про схвалення Концепції розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018-2020 роки та затвердження плану заходів щодо її реалізації: Розпорядження КМУ від 17 січня 2018 р № 67-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/67-2018-%D1%80#Text.
Закон України «Про Концепцію Національної програми інформатизації» № 75/98 від 11.08.2013. Режим доступу: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/75/98-%D0%B2%D1%80.
Україна 2030Е − країна з розвинутою цифровою економікою. URL: https://strategy.uifuture.org/kraina-z- rozvinutoyu-cifrovoyu-ekonomikoyu.html.
Павлов М. М. Особливості процесу цифровізації публічного управління в розвинутих країнах. Інвестиції: практика та досвід. 2021. № 15. С. 140–144.
Як цифрова трансформація регіонів може збільшити інвестиційну привабливість всієї України? Досвід Естонії https://www.pravda.com.ua/columns/2022/02/16/7324113/
Гуменна К.Р. Порівняльний аналіз цифрових стратегій України та Польщі. Вісник Національної академії державного управління при Президентові України. Серія : Державне управління. 2019. No 4. С. 77–85. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vnaddy_2019_4_13
Проект Плану відновлення України https://uploads-ssl.webflow.com/625d81ec8313622a52e2f031/62c4577defe5bf7afedc5b4a_Діджиталізація.pdf
Якушенко К.В., Шиманська А.В. Цифрова трансформація інформаційного забезпечення управління економікою держав-членів ЄАЕС. Новини науки і технологій. 2017. № 2 (41). С. 11-20.
Биркович Т.І., Биркович В.І., Кабанець О.С. Механізми публічного управління у сфері цифрових трансформацій. Державне управління: удосконалення та розвиток. 2019. № 9. URL: http://www.dy.nayka.com.ua/ ?op=1&z=1488. DOI: 10.32702/2307-2156-2019.9.2.
Струтинська І., Козбур Г. Основні стимули цифрових трансформацій малого та середнього бізнесу України. URL: http://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/lib/ 28144/2/XXI_NK_2019_Strutynska_I-Basic_performance_of_ digital_73-74.pdf.
Савченко О. Систематизація наукових підходів до поняття «цифровізація у публічному управлінні». Держава та регіони. Серія: Публічне управління і адміністрування, 2022 р., № 2 (76) http://pa.stateandregions.zp.ua/archive/2_2022/12.pdf
Куйбіда В.С., Карпенко О.В., Наместнік В.В. Цифрове врядування в Україні: базові дефініції понятійно-категоріального апарату. Вісн. НАДУ. Серія "Державне управління". 2018. №1. С. 5–11
Разумей Г. Ю., Разумей М. М. Діджиталізація публічного управління як складник цифрової трансформації України. URL: http://customsadmin.umsf.in.ua/archive/2020/2/27.pdf
Hernandez S., Font M., Benitez M. A Digital transformation in public administration: axes and essential factors. AVANCES. 2020. Vol. 22, Iss.4.
Tham J. Critical Factors for Creatinga Successful Digital Public Administration. SSRN Electronic Journal. 2018. URL: https://ssrn.com/abstract=3296207.
Квітка С., Новіченко, Н., Гусаревич, Н., Піскоха, Н., Бардах, О., & Демошенко, Г. (2020). Перспективні напрямки цифрової трансформації публічного управління. Аспекти публічного управління, 8(4), 129–146.
Ю. Пігарєв, Н. Костенюк /Діджиталізація публічного управління як чинник цифрової трансформації України http://uran.oridu.odessa.ua/article/view/237257