СУЧАСНІ ТЕОРІЇ ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ ПІДХОДУ НАЛЕЖНОГО ВРЯДУВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32689/2617-2224-2023-3(36)-2Ключові слова:
теорії державного управління, інформаційне забезпечення, механізм державного управління, належне врядування, стратегія, цифрова трансформація.Анотація
Анотація. Цифровізаційн процеси є основним інструментом у напрям збереження та пошуку нових методів, принципів та засобів застосування в державі інформаційного забезпечення. І найголовнішим інструментом є Інтернет, інформатизовано-комунікаційне середовище, яке впливає на суспільство, підприємницьку діяльність та на державні інформатизовані процеси (електронні черги, записи, отримання документів, вступ до закладів вищої освіти тощо). Розглянуто побудову ефективного державного механізму інформаційного забезпечення, що призведе до впровадження національної стратегії інформаційного забезпечення в довгостроковому періоді. Державний механізм інформаційного забезпечення, включає організаційну складову, основна функція якої боротьба з негативними наслідками цифровізації. До негативних наслідків цифровізаційних процесів відносяться: робоча сила, проблеми з кібербезпекою та конфіденційністю даних, маргіналізація ще більшої кількості населення, яке працює офлайн або цифрова неграмотність, а також сприятиме негативному впливу на екологічну стійкість (збільшення обсягів електронних відходів, енергоспоживання, видобуток корисних копалин і природних ресурсів, необхідних для апаратної продукції). Це означає, що цифрова трансформація не буде автоматично гарантувати успіх або автоматично приносити очікувані результати. Національна цифрова трансформація є складним процесом, що включає багато зацікавлених сторін та їхні інтереси, що охоплює різні сфери, такі як охорона здоров’я, освіта, транспорт, енергетика, навколишнє середовище, управління та інші. Це передбачає значні інвестиції, потребу у вирішенні складних етичних і правових питань і вимагає постійної адаптації, щоб залишатися актуальними в цифровому ландшафті, що постійно змінюється. Навігація процесом, ймовірно, буде складною, вимагаючи використання відповідних інструментів, а також комплексних і скоординованих підходів. Чітко визначена національна стратегія цифрової трансформації може слугувати орієнтиром, забезпечуючи основу для прийняття рішень, допомагаючи визначити пріоритети національних цілей і направляючи розподіл ресурсів для досягнення бажаних результатів. Це також може допомогти подолати невизначеність, навіть у мінливі та складні часи, і зміцнити координацію та співпрацю зацікавлених сторін.
Посилання
Биркович Т.І., Биркович В.І., Кабанець О.С. Механізми публічного управління у сфері цифрових трансформацій. Електронне: Державне управління: удосконалення та розвиток. №9. 2019 р. URL: http://www.dy.nayka.com.ua/pdf/9_2019/4.pdf
Власенко О.П., Якобчук В.П., Симоненко Л. І. Цифрова трансформація механізму державного регулювання національної економіки в умовах ринку. Інвестиції: практика та досвід. 2021. № 3. С. 81–86. DOI: 10.32702/2306-6814.2021.3.81
Горбаченко С. Кібербезпека як складова економічної безпеки України. Галицький економічний вісник. № 5 (66). 2020. С. 180–186.
Ляшенко В.I., Вишневський О.С. Цифрова модернізація економіки України як можливість проривного розвитку: монографія / НАН України, Ін-т економіки промисловості. Київ, 2018. 252 с.
Мохова Ю.Л. Інституційно-правовий механізм забезпечення електронного урядування в Україні. Інвестиції: практика та досвід. 2021. № 13-14. С. 93–97. DOI: 10.32702/2306-6814.2021.13-14.93
Орловська Ю.В., Кахович О.О. Необхідність публічного управління розвитком інформаційно-комунікаційних технологій в умовах формування світової цифрової економіки. Державне управління: удосконалення та розвиток. 2020. № 11. URL: http://www.dy.nayka.com.ua/pdf/11_2020/3.pdf
Ткачова Н.М. Запровадження цифрових технологій у систему публічного адміністрування-за-порука сталого розвитку ОТГ / Н.М. Ткачова, О.М. Іваницька, О.О. Казанська // Публічне управління для сталого розвитку: виклики та перспективи на національному та місцевому рівнях: матеріали ІV Міжнар. наук.-практ. конф., м. Маріуполь, 27—28 травня 2021 року. Маріуполь: ДонДУУ, 2021.
Aleinikova, O.V., Datsii, O.I., Kalina, I.I., Zavgorodnia, A.A., Yeremenko, Y., & Nitsenko, V.S. (2023). Digital technologies as a reason and tool for dynamic transformation of territory marketing. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (1), pp. 154–159. doi: 10.33271/nvngu/2023-1/154
Andrew J. Rohm, Matthew Stefl, Julian Saint Clair Time for a Marketing Curriculum Overhaul: Developing a Digital-First Approach. September 2018, URL: https://doi.org/10.1177/0273475318798086
Формування майбутнього цифрової економіки та створення нових цінностей. Всесвітній економічний форум (weforum.org). URL: https://www.weforum.org/centres/shaping-the-future-of-digitaleconomy-and-new-value-creation/
Світова індустрія цифрової трансформації 2020-2025: (globenewswire.com). URL: http://surl.li/oouvy
ITU Факти та цифри: фокус на найменш розвинених країнах. URL: https://www.itu.int/itu-d/reports/statistics/facts-figures-for-ldc/
Згідно з аналізом G5 Benchmark 2021, загалом 94 країни мають загальну міжгалузеву цифрову політику або стратегію. (Плани щодо широкосмугового доступу та універсальні політики тут не враховуються.) URL: http://surl.li/oouwd
ITU Global Digital Regulatory Outlook, 2023 (GIRO). URL: https://digitalregulation.org/national-digital-transformation-strategy-mappingthe-digital-journey/іpost-3004697-footnote-ref-6
У серії ITU «Економічний внесок широкосмугового зв’язку, оцифрування та регулювання ІКТ» кількісно оцінюється позитивний вплив широкосмугового зв’язку, цифрової трансформації та взаємодії регулювання ІКТ на національну економіку шляхом застосування методів економетричного моделювання. URL: http://surl.li/oouwj.
Semenets-Orlova, Inna Andriivna; Kyselova, Yaroslava Yaroslavivna. Multidimensional management contemporary: generation of social meanings for a new collective identities. Публічне урядування, 2018, 4: 264-273.
Semenets-Orlova, I., et al. Readiness of the education manager to provide the organizational development of institutions (based on the sociological research). Problems and Perspectives in Management, 2019, 17.3: 132-142.
Semenets-Orlova, Inna, et al. Special Aspects of Educational Managers’ Administrative Activity under Conditions of Distance Learning. Journal of Curriculum and Teaching, 2022, 11.1: 286-297.