СУТНІСТЬ, ЗМІСТ ТА НАПРЯМКИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ІНСТИТУТУ ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН В УКРАЇНІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2024-1(38)-4

Ключові слова:

звернення громадян, петиції, публічне управління, система адміністративних послуг, взаємодія держави та суспільства

Анотація

У статті розкривається сутність та зміст інституту звернення громадян до органів публічної влади в Україні в системі взаємодії органів публічної влади та суспільства як механізму реалізації конституційних гарантій соціально-політичних прав і свобод людини, що становить мету даної роботи. Такі взаємопов’язані наукові методи як узагальнення, систематизації та прогностичного аналізу складають методологію проведеного дослідження, що дало змогу визначити сучасний стан та перспективи формування й функціонування механізмів звернення громадян до органів публічної влади в Україні. Наукова новизна полягає в узагальненні та систематизації сутності й особливостей інституту звернення громадян до органів державної влади й місцевого самоврядування як певного механізму унормованої взаємодії державних інституцій та суспільства, елементу зворотного зв’язку такої взаємодії та форми контролю громадян за діяльністю установ і органів публічного адміністрування щодо реалізації ними закріплених функцій і повноважень. Зроблено висновки, що в Україні вже сформовано сучасну систему механізмів звернення громадян до органів публічної влади України та процедур їх опрацювання, яка в цілому відповідає європейським і світовим стандартам. Водночас, інституційна система звернення громадян до органів публічної влади України потребує подальшого вдосконалення, яке запропоновано здійснити в шести основних напрямках: нормативно-правове забезпечення; структурно-функціональна розбудова органів публічної влади; кадрове забезпечення структурних підрозділів по роботі зі зверненнями; фінансово-технічне та програмне забезпечення; впровадження інноваційних сучасних форм роботи зі зверненнями громадян; формування політичної культури публічного діалогу.

Посилання

Бідучак А. С. Аналіз роботи зі зверненнями громадян в Україні та рівні їх контролю. Буковинський медичний вісник. 2023. Т. 27, № 4. С. 6–11.

Кандзюба С. П., Кравцов О. В. Інформаційно-аналітична система «звернення громадян» як інструмент громадського контролю. URL:http://www.dridu.dp.ua/zbirnik/2011-02(6)/11kspigk.pdf

Кисіль Л. Відносини, що виникають за зверненнями громадян до органів публічної адміністрації: деякі аспекти адміністративно-правового регулювання. Часопис Київського університету права.2017. № 3. С.109–113.

Конституція України. Відомості Верховної Ради України. 1996. № 30 (23.07.96). ст. 141.

Костюкевич О. К. Про функції права громадян на звернення. Право і Безпека. 2009. № 1. С. 164–197.

Кравцов М. О. Становлення інституту звернень громадян як конституційного механізму реалізації прав і свобод людини в Україні. Public management. 2022. №28. С. 38–44.

Лагутов Ю. Е. Звернення громадян як важлива складова захисту прав і свобод людини та громадянина в Україні. URL : http://old.niss.gov.ua/monitor/february2009/4.htm

Савич Є. Звернення людини (громадянина) як конституційно-правова категорія: дискусійні питання. Evropský politický a právnídiskurz.. 2020. Sv. 7, Vyd. 3. С. 73–81.

Цимбалюк В. М. Сутність права громадян на звернення до публічної адміністрації. Право і суспільство. 2012. № 2. С. 88–92.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-23

Як цитувати

Дзвінчук, Д. І., & Гринишин, І. І. (2024). СУТНІСТЬ, ЗМІСТ ТА НАПРЯМКИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ІНСТИТУТУ ЗВЕРНЕННЯ ГРОМАДЯН В УКРАЇНІ. Публічне урядування, (1 (38), 32-38. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2024-1(38)-4

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають