ІНСТРУМЕНТИ ПІДВИЩЕННЯ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ ТА ЕФЕКТИВНОСТІ ВЗАЄМОДІЇ БІЗНЕС-СТРУКТУР І ОРГАНІВ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ В ПРОЦЕСІ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2018-15-5-77-88

Ключові слова:

GR-менеджмент, бізнес-структура, публічне управління, взаємодія, підприємництво

Анотація

Досліджено процеси взаємодії бізнес-структур і влади в соці- ально-економічному середовищі України. Відзначено важливість таких форм взаємодії, як бізнес-асоціації та спеціальні режими інвестиційної діяльно- сті. Акцентовано увагу на інструментах підтримки і сприяння розвитку ма- лого та середнього бізнесу. Особливу увагу звернено на GR-менеджмент як сукупність засобів і форм конструктивного діалогу бізнес-структур з орга- нами публічної влади. Досліджено підходи до змісту GR-менеджменту в су- часній економічній науці. Обґрунтовано доцільність запровадження GR-ме- неджменту для формування ефективної взаємодії між органами публічного управління і бізнес-структурами в Україні. Визначено форми встановлення і підтримки GR-партнерства бізнес-спільноти з органами публічної влади, а також досліджено формування GR-стратегії, яка має забезпечувати досягнен- ня поставленої мети при висловлюванні підприємницьких інтересів в струк- турі публічного управління. Визначено основні орієнтири GR-менеджменту підприємницьких структур у відносинах із системою органів публічної влади. Наголошено, що при розробленні ефективної GR-стратегії слід враховувати ресурси, які необхідні для зниження негативного ставлення співробітників бізнес-структур до можливих змін в економічній діяльності останніх. Наго- лошено на відмінності між лобізмом та Government Relations та вказано, що лобізм є лише однією з технологій, загалом активною частиною, GR-діяльно- сті. Наведено вимоги до кандидатів на посаду GR-менеджера в Україні.

Зроблено висновок про те, що GR-менеджмент — це один з ефективних інструментів встановлення і розвитку взаємодії між бізнес-структурами та органами публічного управління з метою висловлення економічних інтересів бізнес-структур в системі державного регулювання економічних відносин.

Посилання

Соціально-економічний потенці- ал сталого розвитку України та її регіонів: нац. доп. / [за ред. акад. НАН України Е. М. Лібанової, акад. НААН України М. А. Хвеси- ка]. — К.: ДУ ІЕПСР НАН України, 2014. — 776 с.

Про Стратегію сталого розвитку “Україна-2020”: Указ Президента України від 12 січ. 2015 р. № 5/2015 [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/5/2015

Боковикова Ю. В. Взаємодія влади і бізнесу. Теорія та практика держав- ного управління. — 2015. — Вип. 4 (51). — С. 1–7.

Клімович С. О. Дослідження government relations як комунікації між владою та бізнесом: терміноло- гічний аспект / С. О. Клімович // Стратегічні пріоритети. — 2010. — № 1. — C. 82–85.

Ємельянов В. М. Розвиток партнерських відносин бізнесу і влади в сис- темі державного управління сталим розвитком регіонів України: теорія, методологія, практика: [моногрa- фiя] / В. М. Ємельянов. — Миколаїв: ПП Ємельянова Т. В., 2012. — 420 с.

Гриценко Л. Л. Взаємодія держави і бізнесу в контексті реалізації дер- жавної інвестиційної політики: мо- нографія / Л. Л. Гриценко. — Суми: Університет. кн., 2012. — 327 с. 7. Клімович С. О. Government Relations у Європейському Союзі: минуле, су- часне, майбутнє / С. О. Клімович // Стратегічні пріоритети. — 2012. — № 1. — С. 43–50.

Парух И. Ю. GR по-украински / И. Ю. Парух // Економічна правда [Електронний ресурс]. — Режим до- ступу: http://lobbying.com.uapubl/gr_po_ukrain-ski/20-1-0-38

Коваль Н. В. Government relations як чинник ефективного ведення бізне- су / Н. В. Коваль // Інвестиції: прак- тика та досвід. — 2014. — № 15. — С. 85–90.

Крутій О. М. Діалогова взаємодія органів держаної влади та громадськості: [монографія] / О. М. Кру- тій. — X.: Вид-во ХарРІНАДУ “Ма- гістр”, 2008. — С. 118–119.

Гросфельд Е. В. Лоббизм и government relations: контуры теории / Е. В. Гросфельд // Грані. — 2011. — № 6 (80). — С. 137–139.

GR-менеджер (менеджер по взаимо- действию с органами власти): спрос и предложение. Дослідницький центр порталу SuperJob.ua [Елек- тронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.superjob.ua/research/articles/110597/gr-menedzhermenedzher-povzaimodejstviyu-sorganami-vlasti/

Теліпко В. В. Лобізм, Government Relations i Public Affairs: до вито- ків понять / В. В. Теліпко // Юрид. авангард. — 2009. — № 1. — С. 33– 39.

Nediukha M., Fedorin M. (2010), Lobbyism as a socio-political phenomenon: essence and ways of influence, Viche, [Online], vol. 4, available at: http://www.viche.info/journal/

Дерев’янко О. Г. Репутаційний ме- неджмент підприємств: теорія, ме- тодологія, практика : монографія / О. Г. Дерев’янко. — К.: ДКС центр, 2016. — 471 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-09-29

Як цитувати

Дєгтяр, О., & Плотницька, С. (2018). ІНСТРУМЕНТИ ПІДВИЩЕННЯ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ ТА ЕФЕКТИВНОСТІ ВЗАЄМОДІЇ БІЗНЕС-СТРУКТУР І ОРГАНІВ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ В ПРОЦЕСІ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ. Публічне урядування, (5 (15), 77-88. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2018-15-5-77-88

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>