ПРИНЦИПИ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ ДВС ТА ПРИВАТНИХ ВИКОНАВЦІВ
Ключові слова:
принципи державного управління, державні виконавці, приватні виконавці, примусове виконання рішеньАнотація
Визначено поняття, основні ознаки принципів державного управління виконавчою системою України, принципи діяльності органів виконавчої системи згідно з чинним законодавством України. Представ- лена коротка характеристика принципів: верховенства права, законності, обов’язковості, незалежності, справедливості, неупередженості та об’єктив- ності, диспозитивності, гласності та відкритості виконавчого провадження та його фіксування технічними засобами, розумності строків виконавчого провадження, співмірності заходів примусового виконання рішень та обсягу вимог за рішеннями, забезпечення права на оскарження рішень, дій чи без- діяльності державних виконавців, приватних виконавців. Встановлено, що в цілому принципи виконавчого провадження у досліджуваних нормативних актах дублюються, крім принципів незалежності та забезпечення права на оскарження рішень, дій чи бездіяльності державних виконавців, приватних виконавців.
Визначено власне бачення принципів державного управління виконавчою системою України, а також висловлено думку про необхідність їх доповнен- ня: принципом рівноцінного конкурування між державними і приватними виконавцями через дотримання балансу між ними; принципом відповідаль- ності органів виконавчої системи, їх посадових осіб та приватних виконавців за шкоду, заподіяну внаслідок порушення нормативних приписів; принци- пом впровадження дієвих стимулів для добровільного виконання рішень; принципом професіоналізму і компетентності. Також у межах представленої статті вказано на невиправданість використання термінів “засади” і “прин- ципи” в Законах України: “Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів”, “Про виконавче про- вадження”, що прийняті одночасно та регулюють тотожні суспільні відно- сини.
Посилання
Словарь иностранных слов. — 18-е изд., стер. — М.: Русский яз., 1989. — 624 с.
Коренев А. П. Принципы современ- ного административного права / А. П. Коренев // Правоведение. — 1967. — № 3. — С. 72–78.
Горшенев В. М. Контроль как пра- вовая форма деятельности / В. М. Горшенев, И. Б. Шахов. — М.: Юрид. лит., 1987. — 176 с.
Мельтюхова Н. М. Закони та прин- ципи державного управління / Н. М. Мельтюхова // Актуальні про- блеми держ. упр. — 2009. — № 1. — С. 42–50.
Про органи та осіб, які здійсню- ють примусове виконання судо- вих рішень і рішень інших органів: Закон України від 02.06.2016 р. // Відомості Верховної Ради Ук- раїни. — 2016. — № 29. — Ст. 535.
Про виконавче провадження : Закон України від 02.06.2016 р. // Відо- мості Верховної Ради України. — 2016. — № 30. — Ст. 542.
Божко В. Аналіз співвідношення змісту термінів “засада” і “прин- цип” крізь призму правових позицій Конституційного Суду України / В. Божко // Вісн. Львів. ун-ту ім. Івана Франка. — 2011. — Вип. 54. — С. 124–132.
Тарасишина О. М. Відображення принципу справедливості в законо- давчих актах. України // Актуальні проблеми держави і права. — 2007. — № 36. — С. 187–195.
Огнев’юк Г. З. Обов’язковість рі- шення суду як складова принципу правової визначеності / Г. З. Огне- в’юк // Часопис Київ. ун-ту права. — 2015. — № 2. — С. 171–175.
Вавженчук С. Я. Конституційні ос- нови розвитку виконавчої влади в Україні: автореф. дис. ... канд. юрид. наук: спец. 12.00.02 / С. Я. Ва- вженчук; Нац. юрид. акад. України ім. Я. Мудрого. — Х., 2008. — 18 с.