ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІВПРАЦІ З МІЖНАРОДНИМИ ФІНАНСОВИМИ ОРГАНІЗАЦІЯМИ: ДОСВІД КРАЇН СХІДНОЇ ЄВРОПИ

Автор(и)

Ключові слова:

державне регулювання, країни Східної Європи, міжнародні фінансові організації, інвестиції, економічне зростання

Анотація

Проаналізовано ефективність діяльності міжнародних фінан- сових організацій в контексті їх співробітництва із країнами Східної Європи. У статті з’ясовано, що фінансування міжнародними фінансовими організаці- ями приватного сектора країн Східної Європи створює передумови для під- вищення рівня їх економічної та соціальної ефективностей, для створення не тільки колективних, але і суспільних благ. Детально розглянуто основні цілі, що досягаються у країнах Східної Європи за рахунок фінансування міжна- родними фінансовими організаціями.

Доведено, що фінансування приватного сектора країн Східної Європи ЄБРР створює передумови для підвищення рівня їх економічної та соціальної ефективностей та для створення не тільки колективних, але і суспільних благ. Проте реалізація цих передумов залежить від здорової економічної політики країни, своєчасного формування нової інституційної структури для функціо- нування державного сектору тощо. Відзначено, що для ефективного забезпе- чення даного напрямку співпраці із ЄБРР країнам Східної Європи необхідно:

  • сприяти переходу від капітального і трудомісткого експорту промисло- вої продукції до високотехнологічного та інноваційного; 
  • надавати державну допомогу для забезпечення формування іноземного капіталу шляхом створення спеціальних зон експортного виробництва із вигідним податковим режимом; 
  • впроваджувати планований підхід до регулювання розвитку національ- ної економіки на основі оптимізації процесу державних закупівель, форму- вання субсидій та інших форм державного регулювання інвестиційної діяль- ності тощо.

Відмічено, що, загалом, важливим є досвід співпраці країн Східної Європи із міжнародними фінансовими організаціями і для України. Адже на сьогодні в Україні існує ряд політичних факторів, що гальмують роз- виток зовнішніх інвестицій через неадаптованість вітчизняних підприємств до світових ринкових умов співпраці. Щоб вирішити цю проблему, по- трібно реорганізувати структуру державного управління об'єктами промис- ловості та налагодити механізми законодавчого регулювання даного про- цесу.

Посилання

Кульбіда М. Співробітництво між- народних фінансових організа- цій з країнами Східної Європи // Наук. вісн. Херсонського держ. ун- ту (Економічні науки). — 2015. — Вип. 12. — Ч. 2. — С. 24–29. — Режим доступу: http://www.ej.kherson.ua/journal/economic_12/61.pdf

Теорія фінансів: підручник / П. І. Юхименко, В. М. Федосов, Л. Л. Лазебник та ін.; за заг. ред. В. М. Федосова, С. І. Юрія. — К.: Центр учб. л-ри, 2010. — 576 с. — Режим доступу: http://pidruchniki.com/17981024/finansi/mizhnarodni_finansovi_organizatsiyi_funktsiyi

Колосова В. П. Співробітництво України з міжнародними фінан- совими організаціями: сучасний стан та перспективи розширення / В. П. Колосова, І. М. Іванова // Фі- нанси України. — 2014. — № 11. — С. 33–47.

Водачек Л. Реструктуризация — вы- зов чешским предприятиям // Про- блемы теории и практики управле- ния. — 1999. — № 1. — C. 84–90.

Marcin Piatkowski. World Bank, ECSPF. State Commercial Banks in Action during the Crisis: The Case of Poland (PKO Bank Polski).

Основні напрямки взаємодії України з міжнародними фінансовими орга- нізаціями [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://referatnik.com/all/ZED/3704.html

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-01-24

Як цитувати

Шостак , С. (2018). ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІВПРАЦІ З МІЖНАРОДНИМИ ФІНАНСОВИМИ ОРГАНІЗАЦІЯМИ: ДОСВІД КРАЇН СХІДНОЇ ЄВРОПИ. Публічне урядування, (1 (11), 319-326. вилучено із http://journals.maup.com.ua/index.php/public-management/article/view/559