ПРОФЕСІОНАЛІЗАЦІЯ ОФІЦЕРА-ЛІДЕРА У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ВІЙСЬКОВОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2022-5(33)-14

Ключові слова:

Збройні сили України, військова освіта, військове лідерство, професіоналізація

Анотація

В умовах сучасних загроз повномасштабного вторгнення Російської федерації зростає інтерес до військового лідерства, як способу вирішення багатьох проблем. Збройні Сили України потребують сильних та креативних особистостей для проходження служби в складних екстремальних умовах Підготовка військових лідерів є однією із найважливіших умов розвитку сучасних Збройних Сил України. Мета роботи. Метою статті є теоретичний аналіз організації процесу професіоналізації офіцера-лідера у системі професійної військової освіти. Методологія. У запропонованій статті особливу увагу приділено порівняльному аналізу вітчизняного та зарубіжного досвіду професіоналізації офіцера-лідера у системі професійної військової освіти. Наукова новизна. Доведено, що професійна військова освіта повинна бути спрямована на підготовку сучасного офіцера-лідера з набутими новими компетентностями, прийнятними у збройних силах держав євроатлантичного альянсу. Розглянуто приклади успішних запроваджень ініціатив НАТО в Україні у сфері військової освіти. Висновки. Зазначається, що військовий лідер повинен приймати ефективні рішення та розв’язувати проблеми, які стоять перед ним. Для кожного військовослужбовця, що захищає Україну в бойовій обстановці, важливо розвивати характер і професіоналізм, досягаючи досконалості. Констатовано, що розвиток лідерства треба розглядати не лише як розвиток лідера, а як розвиток офіцера і його чи її здатність виконувати професійне завдання. Відповідно, становлення майбутнього офіцера також безпосередньо пов’язане з установками та цінностями, які формують основу рішень, які повинен приймати офіцер у службово-бойовій діяльності.

Посилання

Бойко О. В. Теорія і методика формування лідерської компетентності офіцерів Збройних сил України : монографія / О. В. Бойко. Житомир : Вид. О. О. Євенок, 2020. 667 с.

Вітер Д., Оліферук В. Концепція розвитку системи військової освіти України. Військова освіта. 2021. No 2(44). С. 29–42

Професійна військова освіта в Україні у сучасному безпековому середовищі: монографія. Київ : НУОУ. 2021. С. 59–73.

Стратегія Національного університету оборони України імені Івана Черняховського на період до 2025 року. Затв. наказом начальника НУОУ імені Івана Черняховського від 28 лют. 2020 р. No 80. URL: https://nuou.org.ua/assets/documents/nduustrategy-2025.pdf

Формування лідерської позиції майбутніх інженерів у закладах вищої технічної освіти / Романовський О. Г. та ін.; за заг. ред. О. Г. Романовського. Харків: НТУ «ХПІ». 2018. 195 с.

Feloni R. Google’s HR boss shares 10 secrets to running a company everyone wants to work for. Business Insider. 2015. 63–64.

FM 6-22. Army. Leadership: Competent, Confident and Agile. Washington, DC: Department of the Army, 2006. 216 р. URL: https://www.armywriter.com/fm6-22.pdf

Forsvarsstaben Forsvarssjefens grunnsyn pе ledelse i Forsvaret (The Norwegian chief of defenseґs fundamental view on leadership in the Norwegian armed forces). Oslo : Forsvarsstaben. 2012.

General Stanley McChrystal (U.S. Army, retired) with Collins T. Silver D., Team of teams 136–138.

Gorinov P., Mereniuk K. Military law in Ukraine: future prospects for development.Futurity Economics&Law. 2022. No 2(3). Р. 18–27. Retrieved from: https://doi.org/10.57125/ FEL.2022.09.25.03

Jeffery C. Skills Required for Future Senior Commanders. 2nd International Workshop and Symposium on the Human in Command: Peace Support Operations 2000 (HIC2000), Royal Netherlands Military Academy, Breda, Netherlands.

Jolicoeur P. Defense Education Enhancement Program in Ukraine: The Limits of NATO’s Education Program. Connections: The Quarterly Journal. 2018. No 17(3). Р. 109–119. DOI: https://doi.org/10.11610/Connections.

Kolditz T. A. Why the Military Produces Great Leaders. URL: http://blogs. hbr.org/2009/02/why-themilitaryproduces-grea/ (дата звернення: 05.03.2021).

Punda Y. U., Antonenko S. Pidhotovka stratehichnoho lidera yak investytsiya v reformuvannya systemy viyskovoho upravlinnya. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/spa_2017_4_17 (data zvernennya: 18.02.2021 roku).

Syrotenko A., Vitchenko A., Osoodlo V., Aleshchenko V. Kontseptsiya rozvytku viysokovo-humanitarnoyi osvity v Ukrayini. Kyyiv, NUOU. Nauka i oborona . 2020. No 4. DOI 10.33099/2618-1614-2020-13-4-53-57. S. 53–57.

Teoretyko-metodolohichni zasady upravlinnya zminamy u systemi viyskovoyi osvity. Monohrafiya. Zelnytskyy A. M., Zabolotnyy O. A., Vasilyev O. M., Shabatina N. O. Kyyiv. NUOU, 2021. 250 s.

Semenets-Orlova, I., Teslenko, V., Dakal, A., Zadorozhnyi, V., Marusina, O., & Klochko, A. (2021). Distance Learning Technologies and Innovations in Education for Sustainable Development. Studies of Applied Economics, 39(5).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-07

Як цитувати

Усаченко, О. О. (2022). ПРОФЕСІОНАЛІЗАЦІЯ ОФІЦЕРА-ЛІДЕРА У СИСТЕМІ ПРОФЕСІЙНОЇ ВІЙСЬКОВОЇ ОСВІТИ. Публічне урядування, (5 (33), 103-108. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2022-5(33)-14

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають