ДО ПИТАННЯ РЕАЛІЗАЦІЇ НАРОДНОГО ПРЕДСТАВНИЦТВА У ВЛАДНИХ СТРУКТУРАХ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.32689/2617-2224-2019-4(19)-44-56Ключові слова:
народне представництво, парламентаризм, громадянське суспільство, інформаційне суспільство, публічне управління, місцеве самоврядування, державне управлінняАнотація
Розглянуто українські історичні особливості народного пред- ставництва у владних структурах, проаналізовано прогресивний світовий досвід сучасного демократичного врядування через народне представництво. Відповідно до цього подається бачення шляхів реалізації народного пред- ставництва в Україні у контексті сучасних викликів, а саме: глобалізації жит- тєдіяльності світової спільноти; розширення інформаційно-комунікаційного простору у межах мережі Інтернет; осучаснення системи державного управ- ління шляхом її демократизації, децентралізації, демонополізації; інтенсив- ної трансформації громадянського суспільства в інформаційне; втілення у життя ідей парламентаризму тощо. При цьому, враховано історичне під- ґрунтя українського народного представництва та його сучасні особливості, а також реальні можливості місцевого самоврядування як стовідсоткового на- родного представництва. Основну увагу зосереджено на інституціональних і нормативно-правових аспектах реалізації феномену народного представ- ництва в Україні у контексті ідей парламентаризму, електронної демократії, компетентнісної та соціокультурної концепцій публічного управління, тео- рій демократизації виборчого процесу.
Відповідно, розглядаються прагматичні аспекти системного забезпе- чення відповідного рівня народного представництва у владних структурах України всіх управлінських рівнів шляхом інституціоналізації місцевого самоврядування. Обґрунтовується механізм підвищення ролі інституту міс- цевого самоврядування шляхом включення його в парламентську систему окремим структурним елементом, який виконуватиме функції “контролера” рівня загальнонаціонального народного представництва, а також відпові- дального посередника між інститутами держави, бізнесу та громадянсько- го суспільства. Означено аспекти реалізації народного представництва, що сприятимуть формуванню інформаційного суспільства як соціального про- дукту глобалізації.
Посилання
Лісова К. С. Втілення ідеї парламен- таризму в період Української ре- волюції (1917–1921 рр.) Теорія та історія держави і права. Філософія права / К. С. Лісова // Часопис Київського ун-ту права. К., 2015. Вип. 2. С. 20–25.
Рум’янцев В. Центральна Рада: становлення українського парламента- ризму / В. Рум’янцев // Вісник Ака- демії правових наук України. 1997. Вип. 4. С. 69–74.
Журавський В. С. Розвиток теорії і практики українського парламента- ризму в 1917–1921 рр. / В. С. Журавський // Вісник Нац. ун-ту внутріш- ніх справ. Х., 2001. Вип. 13. С. 170– 175.
Єрмолаєв В. М. Історія вищих пред- ставницьких органів влади в Украї- ні: навч. посіб. / В. М. Єрмолаєв. Х.: Право, 2007. 277 с.
Ворона П. В. Особливості станов- лення та розвитку представницької влади в Україні (на прикладі місце- вого самоврядування) / П. В. Ворона // Теорія та практика держав- ного управління. 2011. Вип. 4 (35). С. 333–338.
Про Схвалення Стратегії розвитку інформаційного суспільства в Укра- їні : розпорядження Кабінету Міні- стрів України від 15 травня 2013 р. № 386-р [Електронний ресурс]. Режим доступу : http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/386-2013-%D1%80