ДЕРЖАВНЕ УПРАВЛІННЯ ВЗАЄМОДІЄЮ ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОЇ ВИКОНАВЧОЇ СЛУЖБИ ТА ПРИВАТНИХ ВИКОНАВЦІВ: МІЖНАРОДНИЙ ДОСВІД
DOI:
https://doi.org/10.32689/2617-2224-2018-15-5-112-122Ключові слова:
міжнародний досвід, державне управління, примусове виконання, змішана системаАнотація
Ґрунтуючись на існуючих доробках науковців у галузі права та державного управління визначено, що процес державного управління являє собою взаємодію органів державної виконавчої служби та приватних виконавців. Представлено класифікацію системи примусового виконання рішень залежно від кількості інституцій, які здійснюють функції примусо- вого виконання. Проаналізовано особливості функціонування та державного управління примусовим виконанням в окремих державах. Визначено особ- ливості та позитивні аспекти функціонування централізованої (державної), децентралізованої, змішаної (комбінованої) систем примусового виконання рішень.
Особливу увагу приділено країнам, в яких функціонує змішана (комбі- нована) система примусового виконання (Франція, Грузія, США) та яку за- проваджено в Україні. Визначено ті позитивні аспекти, які доцільно було б запровадити у національну модель примусового виконання рішень.
Висловлено думку про доцільність спрямування державного управління примусовим виконанням саме на стимулювання учасників провадження до добровільного виконання або застосування інституту медіації, запроваджен- ня квотового принципу залучення виконавців; вільного доступу виконавців до всіх електронних реєстрів України, можливості ведення діловодства у сфері примусового виконання в електронній формі; приєднання до системи органів примусового виконання рішень таких інституції, як: фіскальні орга- ни, правоохоронні органи, банки.
Зауважується, що єдиною метою всіх запропонованих перетворень має бути захист і відновлення порушених прав фізичних і юридичних осіб. До- ведено, що впровадження змішаної системи примусового виконання має по- кращити ситуацію з виконанням рішень суду та рішень інших органів (поса- дових осіб).
Посилання
Авторгов А. Приватний судовий ви- конавець. Естонський досвід / А. Ав- торгов // Юрид. газ. — 2004. — № 11 (23). — С. 11–12.
Досвід Грузії у сфері виконання судових рішень [Електроний ре- сурс]. — Режим доступу: http://vse.media/dosvid-gruziyi-u-sferivikonannya-sudovih-rishen/
Енциклопедичний словник з держав- ного управління / [уклад.: Ю. П. Сур- мін, В. Д. Бакуменко, А. М. Михнен- ко та ін.] ; за ред. Ю. В. Ковбасюка, В. П. Трощинського, Ю. П. Сурмі- на. — К. : НАДУ, 2010. — 820 с.
Колонтаевская И. О. Подготовка сотрудников правоохранительных органов в США / И. О. Колонтаевская, Г. Н. Цепкое // Деятельность правоохранительных органов зару- бежных стран: сб. материалов. — М., 2001. — Вып. 1. — С. 157–160.
Кононов О. В. Судебные приставы: вчера, сегодня, завтра / О. В. Коно- нов, Ю. Г. Кокарев // Гос-во и пра- во. — 1999. — № 1. — С. 74–79.
Селезнев В. А. Исполнительное производство в зарубежных стра- нах: организационно-правовой аспект / В. А. Селезнев // Журн. зарубежного законодательства и сравнительного правоведения. — 2010. — № 4 (23). — С. 111–117.
Теорія управління органами вну- трішніх справ : підручник / [за ред. канд. юрид. наук Ю. Ф. Кравчен- ка]. — К. : Нац. акад. внутр. справ України, 1999. — 702 с.
Фіолевський Д. П. Державна вико- навча служба в Україні: навч. посіб. / Д. П. Фіолевський, С. Ю. Лобанцев, Є. І. Мєзєнцев. — К.: Алерта, 2004. — 564 с.
Халішхов В. М. Зарубіжний досвід діяльності інституту приватного виконавця // Порівняльно-аналітичне право. — 2016. — № 5. — С. 30–33.