ЗАЛЕЖНІСТЬ РІВНЯ СФОРМОВАНОСТІ НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКИХ НАВИЧОК СТУДЕНТІВ – МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ВІД ОРГАНІЗАЦІЇ ПРОФЕСІЙНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • Олена ЧЕХРАТОВА

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.ped.2022.2.7

Ключові слова:

дослідницькі навички, навчальна автономія, професійна підготовка, методика викладання іноземної мови, вивчення мови, захист курсової роботи

Анотація

У статті розглядаються проблеми розвитку дослідницьких навичок студентів та організації професійно-педагогічної підготовки в умовах навчальної автономії. Проблема підготовки майбутніх учителів є надзвичайно важливою, оскільки вимоги сучасної освітньої системи змінюються, і професіонали повинні вміти швидко та ефективно адаптуватися до них. У роботі особлива увага приділяється підготовці майбутніх вчителів іноземних мов, оскільки саме вони є професіоналами, які мають бути компетентними не лише у викладанні мови, але й в інших сферах діяльності. У статті розглядаються стандарти освіти; визначається поняття дослідницьких навичок; вивчаються навчальні програми підготовки бакалаврів з філології. Зазначається, що більшість навчальних програм має оновлену версію застарілих програм, що є однією з проблем розвитку дослідницьких навичок, важливих для професійного розвитку майбутніх учителів. У статті подано статистичний аналіз, що розкриває зв’язок між розвитком дослідницьких навичок студентів та їх навчальними досягненнями. Проаналізовано результати захисту курсових робіт, виявлено, що ускладнює отримання позитивних результатів. Навіть більше, недостатньо лише володіти певними теоретичними знаннями для написання курсової роботи, студент повинен мати достатній практичний досвід та вміння описувати результати свого дослідження. Інформація для аналізу була зібрана в Харківському національному педагогічному університеті імені Г.С. Сковороди серед майбутніх викладачів мови (перша іноземна – англійська). На основі статистичного аналізу було прогнозовано результати захисту курсових робіт на 2 роки. Передбачається, що якщо не змінити і не оновити підхід до викладання, результати захисту курсових робіт студентів будуть продовжувати знижуватися. Найгірша ситуація з «Методикою викладання іноземної мови», оскільки це не просто теоретичний предмет. Для успішного виконання завдань потрібно пройти педагогічну практику, а це складний процес, який займає багато часу. Ще однією причиною погіршення результатів є загальна тенденція зменшення значущості вищої освіти в Україні і той факт, що освіта не гарантує майбутнє працевлаштування. Надаються ідеї щодо подолання проблем організації досліджень студентів, а також способи оновлення навчальних програм та комплекси вправ для студентів.

Посилання

Антохонова И.В. Методы прогнозирования социально-экономических процессов. Улан-Удэ : Издательство ВСГТУ, 2005. 214 c.

Борова Т.А. Адаптивне управління професійним розвитком науково-педагогічних працівників у контексті Європейських цінностей забезпечення якості вищої освіти. Адаптивне управління. Серія Педагогіка. 2018. № 7 (4).

Дзвінчук Д.І. Сучасні тенденції розвитку та управління освітою : дис… д-ра філос. наук : 09.00.10 / Київ, 2007. 385 с.

Дука М. Дидактичні переваги використання відео-блогів (влогів) під час формування в майбутніх учителів компетентності в англомовному говорінні. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2019. № 86 (2). C. 14 –24.

Коваль О.Ю. Проектна методика навчання іноземної мови студентів ВНЗ. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальнооствітній школах. 2019. № 63 (2). C. 89–92.

Корсак К.В. Соціально-філософський аналіз тенденцій розвитку тріади “людина-суспільство-освіта” на початку XXI століття : дис… д-ра філос. Наук : 09.00.10 / Київ, 2006. 461 с.

Методика викладання іноземних мов і культур: теорія і практика: підручник для студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів / О.Б. Бігич, Н.Ф. Бориско, Г.Е. Борецька, та ін., ; за заг. ред. С.Ю. Ніколаєвої. Київ : Ленвіт, 2013. 590 c.

Навроцький О.І. Інноваційні процеси в вищій школі України : автореф. дис… д-ра соціол. наук : 22.00.04 / Харків, 2006. 36 с.

Офіційний сайт Британської ради [Електронний ресурс]. URL: http://www.britishcouncil.org.ua/teach/projects/presett

Руська Р.В. Економетрика: навчальний посібник. Тернопіль : Тайп, 2012. 224 c.

Садовникова Н.А. Анализ временних рядов и прогнозирование. Вып. 3: Учебно-методический комплекс. Москва : Изд. центр ЕАОИ, 2009. 264 c.

Тесленко Т.В. Організація науково-дослідницької роботи студентів у вищих педагогічних навчальних закладах. Вісник Черкаського національного університету ім. Б. Хмельницького. Педагогічні науки. 2007. № 113. C. 62–68.

Meerah T.S.M., Arsad N.M. Developing research skills at secondary school. Procedia – Social and Behavioral Sciences. № 9. 2010. C. 512–516.

Vockell E., Asher J.W. Educational Research. Columbus, Ohio : Library of Congress Catalog-in-Publication Data, 1995. 489 р.

Yildirim A., Öztürk M. Relationships between Foreign Language Teachers Cognitions and Actions: Evidence from Instructors at Tertiary-level. Hacettepe University Journal of Education. 2018. C. 1–15.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-02