ТОРГОВІ МАРКИ ТА БРЕНДИ ЯК ЗАГАЛЬНІ ІМЕННИКИ В АНГЛІЙСЬКІЙ МОВІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.philol.2023.2.7

Ключові слова:

власна назва, назва бренду, семантичний зсув, втрата назви бренду, загальновживана торгівельна марка

Анотація

Межа між власними і загальними назвами є відносною. Тому використання власних назв як загальних є прийнятним, це продиктовано «життям» та потребами мови, яка розвивається і вимагає нових значень і конотацій. Використання назви торгової марки (бренду) як загального іменника спричинене відсутністю загального іменника на позначення певної категорії товарів. Спроби заповнити ці прогалини незграбними словосполученнями або парафразами не спрацьовують. Тому поява відповідного товарного знака або фірмового найменування спричиняє заміну ним громіздких словосполучень. Цей процес особливо актуальний в англійській мові, проте мало висвітлюється в наукових розвідках, що зумовлює актуальність дослідження. Насамперед це явище можна пояснити тим, що такі власні назви містять у собі поняття, яке є чітким і зрозумілим для великої кількості людей і є настільки значимим, що його можуть зрозуміти навіть носії різних мов. Хоча цей процес неможливо зупинити, деякі компанії докладають чимало зусиль, щоб запобігти цьому та захистити ім’я свого бренду. Деякі спроби є більш вдалими, деякі – ні, а подекуди товарна одиниця зникає з ринку, проте слово, яке її позначало, залишається в мові та продовжує функціонувати. Метою дослідження є виявлення та аналіз механізмів апелятивації назв брендів, що сприяють збагаченню лексикону англійської мови. Завдання полягають у аналізі та відображенні етимології певних торгових марок, які стали загальновживаними і в результаті заповнили лексичні прогалини в англійській мові. Загалом схеми переходу власних назв у загальні можна назвати метонімією або різновидом семантичного перетворення чи зсуву, коли слово не змінює свою морфологію (залишається іменником), але набуває ширшого й глибшого значення. Щодо перспектив подальших досліджень ми розглядаємо аналіз функціонування назв брендів в українській мові порівняно з англійською, в тому числі за допомогою корпусних методів дослідження.

Посилання

Воробель М., Калимон Ю., Юрко Н. Власні назви в ролі загальних (на прикладі англійської мови). Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика, 33(72), № 6, Ч. 1, 2022. С. 95–99. https://doi.org/10.32782/2710-4656/2022.6.1/16

Воробель М., Калимон Ю., Юрко Н. Значення власних назв в англійській мові: філософсько-лінгвістичний аспект. Закарпатські філологічні студії, 2022. Вип. 1(26), С. 92–96. https://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2022.26.1.18

Лукаш Г. Амплітуда семантичного розширення власних назв. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету ім. Володимира Гнатюка. Сер. Мовознавство. Вип. 1(27). 2017. С. 204–209.

Чорноус О. Феномен пропріальної лексики. Південний архів, 2021. Вип. 85. с. 25–31. DOI: https://doi.org/10.32999/ksu2663-2691/2021-85-4

Шестакова С. Лексико-семантичні інновації у системі української номінації (на матеріалі ергонімів і прагмонімів): Дис. ... канд. філол. наук: 10.02.01 – укр. мова. Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна. Харків, 2002. 241 с.

Aleksandrova A. The transition of names: from proper names to common nouns. Studies in Linguistics, Culture, and FLT, Vol. 04, 2017. p. 70–77. https://doi.org/10.46687/SILC.2018.V04.006

Bellido J., Pottage A. Lexical properties: Trademarks, dictionaries, and the sense of the generic. History of Science. Vol. 57. 2019. pp. 119–139. DOI: 10.1177/0073275318766160.

Bühler, K. (1965). Sprachtheorie: Die Darstellungsfunktion der Sprache. Jena, 1965. 467 p.

Dreyfuss R. Expressive Genericity: Trademarks as Language in the Pepsi Generation, Vol. 65. 1990. Notre Dame L. Rev. 397.

Gardiner A. The Theory of Proper Names. A Controversial Study. 2nd ed. Oxford Univ. Press, 1940. 78 p.

Langendonck W. Theory and typology of proper names. Trends in linguistics. Studies and monographs. Berlin, New York : Walter de Gruyter, 2007. 378 p.

Linford J. A Linguistic Justification for Protecting “Generic” Trademarks, 17 Yale J.L. & Tech. 2015. pp. 110–170.

Motschenbacher H. Corpus Linguistic Onomastics: A Plea for a Corpus-Based Investigation of Names. Names. 2020. Vol. 68:2. pp. 88–103.

Nunberg G. Branding the Phonetosphere. URL: https://archive.ischool.berkeley.edu/nunberg/brandnames.html

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-13

Як цитувати

ВОРОБЕЛЬ, М., КАЛИМОН, Ю., & ЮРКО, Н. (2023). ТОРГОВІ МАРКИ ТА БРЕНДИ ЯК ЗАГАЛЬНІ ІМЕННИКИ В АНГЛІЙСЬКІЙ МОВІ. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Філологія, (2 (7), 46-51. https://doi.org/10.32689/maup.philol.2023.2.7