PECULIARITIES OF EDUCATIONAL INTERACTION WITH FUTURE PSYCHOLOGISTS

Authors

  • O. L. TURININA

Abstract

In the context of studying influence of value characteristics of orientations of teachers on students' attitudes is submitted data of the results of experimental studies on this subject, defined are the types of evaluative characteristics of the teacher in relation to students, the types of educational interaction and aer studied the features of values in pedagogical communication.

References

Бодалев А. А. Личность и общение. — 2-е изд., перераб. — М: Междунар. пед. акад., 1995. — 289 с.

Караковский В. А. Стать человеком. Общечеловеческие ценности — основа целостного учебно-воспитательного процесса. — М.: Республика, 1993. — 299 с.

Коломінський Н. Л. Соціально-психологічні проблеми підвищення ефективності професійної підготовки практичних психологів // Актуальные проблемы профессиональной подготовки практических психологов / Сб. науч. трудов. Прилож. № 10 (15) к науч. журн. “Персонал”, № 5 (59). — К: МАУП, 2000. — С.15–17.

Коломинский Я. Л., Плескачева Н. М., Заяц И. И., Мирахович О. А. Психология педагогического взаимодействия: Учеб. пособие / Под ред. Я. Л. Коломинского. — СПб.: Речь, 2007. — 240 с.

Downloads

Published

2022-05-26

How to Cite

TURININA, O. L. (2022). PECULIARITIES OF EDUCATIONAL INTERACTION WITH FUTURE PSYCHOLOGISTS. Scientific Works of Interregional Academy of Personnel Management. Psychology, (2 (37), 107-110. Retrieved from https://journals.maup.com.ua/index.php/psychology/article/view/1444