PSYCHOLOGICAL PROMOTION OF CRITICAL DEVELOPMENT THINKING IN THE EDUCATIONAL PROCESS IN HIGHER MILITARY EDUCATIONAL INSTITUTIONS
Abstract
In-depth study of factors promoting the development of critical thinking in students of higher military educational institutions allows for a definition of critical thinking as a factor of psychological and professional training of the military. Systematizes the main theoretical and methodological approaches to the development and consolidation of critical thinking skills of students.
References
Чебан В. В. Военное образование: бюрократический и государственный подходы // Военная мысль. — 2004. — № 1. — С. 44–47.
Міщенко В. І. Формування інтелекту військово- го спеціаліста на засадах педагогічної творчості // Основні напрямки виховання військової інтелігенції у сучасних умовах: Матеріали наук.-практ. конф. вищих навч. закладів м. Харкова, 22–23 листоп. 2001 р. / Харк. військ. ун-т. — 2002. — С. 150–152.
Військове виховання: історія, теорія та методика: Навч. посіб. / За ред. В. В. Ягупова. — К.: Graphic&Design, 2002. — 560 c.
Педагогика: Учеб. пособие. — Х.: Харків. військ. ун-т, 1996. — 227 с.
Ефремов И. И. Авторитет военачальника как социальное явление // Военная мысль. — 2004. — № 10. — С. 48–55.
Полікушин В. С., Явтушенко А. М. Основи управління і прийняття рішень у військовій справі: Навч. посіб. — Х.: Харків. військ. ун-т, 2001. — 324 с.
Корчемный П. А. Психология летного обучения. — М.: Воениздат, 1986. — 136 с.