ОСОБИСТІСНО-ДІЯЛЬНІСНИЙ ПІДХІД ЯК МЕТОДОЛОГІЧНИЙ ПРИНЦИП ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ

Authors

  • O. L. TURYNINA

Abstract

In the article of show some scientifically psychological looks are in relation to application of personal-active approach in the process of professional preparation of future psychologists. An author is select functions and components of personal-active approach.

References

Берулава М. И. Общедидактические подходы к гуманизации образования // Педагогика. — 1994. — № 5. — С. 21–22.

Зимняя И. А. Педагогическая психология: Учеб. пособие. — Ростов н/Д: Феникс, 1997.

Коломінський Н. Л. Психологія менеджменту в освіті (соціально-психологічний аспект): Моногр. — К.: МАУП, 2000. — 286 с.

Сериков В. В. Личностный подход в образовании: концепция и технология. — Волгоград, 1994.

Шорохова Е. В. Психологический аспект проблемы личности. — М., 1974.

Эльконин Д. Б. Психология обучения младшего школьника. — М., 1999.

Published

2022-06-10

How to Cite

ТУРИНІНА, О. Л. (2022). ОСОБИСТІСНО-ДІЯЛЬНІСНИЙ ПІДХІД ЯК МЕТОДОЛОГІЧНИЙ ПРИНЦИП ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ. Scientific Works of Interregional Academy of Personnel Management. Psychology, (1 (17), 204-209. Retrieved from https://journals.maup.com.ua/index.php/psychology/article/view/1949

Most read articles by the same author(s)