"ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ" ЯК ФАКТОР ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІНСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У СФЕРІ БІЗНЕСУ
Анотація
Практики та дослідники традиційно ігнорують або недооцінюють важливість чуттєво-емоційного аспекту в управлінні. Керівники більше зосереджують увагу на інтелектуальних і раціональних процесах.
Посилання
Bar-On R. Emotional and Social Intelligence: Insights from the emotional quotient inventory // Handbook of Emotional Intelligence. — San-Francisco, 20002. Boyatzis R, Goleman D., Rhee K. Clustering com¬petence in emotional intelligence: Insights from the emo¬tional quotient inventory // Handbook of Emotional Intelli¬gence. — San-Francisco, 2000.
Goleman D. Leadership that gets results // Harvard Business Review. — 2000. — March-April.
Goleman D. Working with Emotional Intelligence. — N. Y„ 1998.
McClelland D. Identifying competencies with beha-vioral-event interviews // Psychol. Sei. — 1998. — No 9.
Salovey P., Mayer J. Emotional Intelligence // Ima-gination, Cognition, and Personality. — 1990. — NQ 9.