РОЛЬ СЛУЖБИ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ У ДОКТРИНІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ І ПРОЗОРОСТІ РОБОТИ ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ УКРАЇНИ. МОДЕЛІ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ВЗАЄМОДІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2023-4(37)-2

Ключові слова:

безпека, прозорість, державне управління, публічна адміністрація, державний орган, Служба безпеки України, управлінські рішення.

Анотація

Анотація. Мета статті полягає у дослідженні ролі Служби безпеки України у забезпеченні безпеки та прозорості у роботі органів державної влади. Для досягненні зазначеної мети були поставлені наступні завдання перед дослідженням: – проаналізувати роль служби безпеки України у системі органів забезпечення безпеки України; – дослідити механізми впливу Служби безпеки України на контроль за дотриманням прозорості у роботі органів публічної адміністрації; дослідити механізми впливу на забезпечення безпеки у роботи органів державної влади. Методологія. Під час дослідження використовувались загальнонаукові методи дослідження, зокрема аналіз, синтез, індукція та дедукція. Наукова новизна. Головною функцією всього державно-владного механізму є захист територіальної цілісності та суверенітету України. З функціональної точки зору, велика частка від всіх органів державної влади, так чи інакше, бере участь у забезпеченні такої функції. В статті досліджується механізми участі органів державної влади в забезпеченні не тільки територіальної цілісності, а також й безпеки самої діяльності публічної адміністрації. Надважливим залишається питанням забезпечення не тільки зовнішньої безпеки, але й внутрішньої. Саме внутрішня безпека дає можливість нормально функціонувати всім державним органам. В статті досліджується процес трансформації застарілої системи забезпечення безпеки в державі, а також причини такої діяльності. Для того щоб органи державної влади були здатні безпечно та прозоро здійснювати покладенні на них функцій, створюються додаткові заходи щодо контролю за їх діяльністю. В дослідженні звертається увага на важливість оперативних та ефективних управлінських рішень щодо недопущення порушення системи державного управління в умовах воєнного стану. Провідним органом в системі забезпечення безпеки держави є Служба безпеки України. В статті досліджується роль Служби безпеки України в забезпеченні безпеки та прозорості в роботи органів державної влади. В системі забезпечення прозорості у діяльності органів державної влади залишається чимало недоліків. В статті пропонується ряд актуальних причин неефективної взаємодії Служби безпеки України з органами державної влади щодо забезпечення їх безпеки та прозорої діяльності. В статті досліджується питання забезпечення прозорості органами державної влади під час виконання покладених на них завдань. Робота Служби безпеки України щодо контролю за прозорою діяльністю органів державної влади має багато спільного із забезпеченням безпеки у їх діяльності. В статі досліджується у чому різниця між зазначеними категоріями, і як це впливає на забезпечення нормальної діяльності всього державно-владного механізму. Звертається увага на важливість забезпечення безпеки в державі, яка впливає на всю державну систему, у тому числі й на роботу органів публічної адміністрації. Висновки. На сьогоднішній день, питання забезпечення безпеки в діяльності органів державної влади залишається вкрай актуальним для України. Одним із ключових органів в системі державного управління у даному векторі діяльності залишається Служба безпеки України.

Посилання

Закон України «Про Службу безпеки України» від 25.03.1992 р. № 2229–12, уред. від 28.12.2015 р.. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2229 (дата звернення: 18.12.2023).

Бєляков К.І. Законодавство в секторі інформаційної безпеки: технолого-правовий аналіз. Актуальні проблеми управління інформаційною безпекою держави: зб. тез наук. доп. наук.-практ. конф. (Київ, 30 березня 2018 р.). Київ, 2018. С. 15–16.

Носач А.В. Форми взаємодії Служби безпеки України з органами державної влади та громадськістю у сфері протидії тероризму. Європейські перспективи. 2017. № 2. С. 72–78.

Бітяк Ю.П., Байдін Ю.В. Політика національної безпеки як передумова реалізації державного суверенітету України. Актуальні проблеми сучасного міжнародного права: зб. наук. ст. за матеріалами І Харк. міжнар.- прав. читань, присвяч. пам’яті проф. М.В. Яновського і В.С. Семенова, Харків, 27 листоп. 2015 р. : у 2 ч. Харків, 2015. Ч. 1. С. 81–82. URL: http://dspace.nlu.edu. ua/handle/123456789/9792 (дата звернення: 18.12.2023).

Баранецький Р.Ф. Щодо статусу Служби безпеки України як органу державної влади. Юридична наука. 2015. № 2. С. 22–27. URL: http://nbuv. gov.ua/UJRN/jnn_2015_2_5. (дата звернення: 18.12.2023.).

Горбулін В.П. Качинський А.Б. Засади національної безпеки України. Київ : Інтертехнологія, 2009. С. 272.

Розбудова безпеки і оборони. Збірка матеріалів щодо Плану партнерських дій із створення інститутів оборони і безпеки (РАР-DIB) / за ред. Філіпа Х. Флурі, Вітлема Ф. ван Іїкелена, Женева – Київ, 2006. С . 383.

Гаруст Ю.В., Степановський В.С. Адміністративно-правовий статус Служби безпеки України як суб’єкта забезпечення фінансово-економічної безпеки держави. Прикарпатський юридичний вісник. 2019. № 1(26). С. 123–127.

Шоптенко С.С. Форми адміністративно-юрисдикційної діяльності правоохоронних органів. Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції. 2016. № 5. С. 91–95

Гаруст Ю.В., Степановський В.С. Адміністративно-правовий статус Служби безпеки України як суб’єкта забезпечення фінансово-економічної безпеки держави. Прикарпатський юридичний вісник. 2019. № 1(26). С. 123–127.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-29

Як цитувати

Акімов, А. В. (2023). РОЛЬ СЛУЖБИ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ У ДОКТРИНІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ І ПРОЗОРОСТІ РОБОТИ ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ УКРАЇНИ. МОДЕЛІ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ВЗАЄМОДІЇ. Публічне урядування, (4 (37), 12-18. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2023-4(37)-2