THE MECHANISM OF THE INFLUENCE OF DIGITAL MARKETING COMMUNICATION ON THE CONSUMER IN THE CONDITIONS OF THE COUNTRY'S STATE OF WAR

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32689/2523-4536/70-8

Keywords:

digital marketing communication, mechanism, impact, consumer, martial law, conditions, strategy, tactics, digitalization

Abstract

Digitization processes in the country and at enterprises are powerful engines of economic growth, increasing financial results and profits of both countries and enterprises around the world. It also helps businesses better adapt to changes that occur under the influence of external factors. War is a dangerous external factor. On February 24, 2022, digital marketing communication to the consumer changed with new challenges. The article considered the mechanism of influence of digital marketing communication on the consumer, which consists of transformational tools. One of the first is the influence of external factors that change and transform, and with new challenges affect the enterprise, which in turn must adapt or flexibly respond to these changes in such a way that the consumer is always liked or liked. The following is a strategy for digital marketing communications, covering the main points for its formation, development and implementation: definition of a business goal, which will be the foundation for the formation of a strategy; the target audience at which the strategy and goal will be aimed; digital tactics that influence choice for effective results; control by means of which problematic issues are settled; the results that show the work done and in which marketing direction to move on, the efficiency that shows the financial results of the work done. And the last is the consumer's reaction to the changes taking place in the country. Especially wartime changes and consumer choice in times of danger. That is, the mechanism of influence of digital marketing communication on the consumer is not difficult in itself, if you perform all the actions specified in its structural elements. And in the conditions of the military state of the country, this mechanism is implemented with external threats and changes in consumer preferences.

References

Каліна І.І. Маркетингові дослідження діджеталізації аграрних підприємств та аграрних торгових марок. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Економічні науки. № 1 (64) (2022). C. 38–47. URL: http://journals.maup.com.ua/index.php/economics/article/view/1307

Ігнатенко Р.В. Цифрові комунікації в маркетингу: сутність та перспективи в умовах пандемії COVID-19. Наукові записки Львівського університету бізнесу та права. № 31 (2021). С. 40–46

Брадулов П.О., Ординський В.І., Романенко Л.Ф. Оцінювання цифрових маркетингових комунікацій: кількісні та якісні показники. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 33. Частина 1. 2020. С. 28–32.

Чеморда П.О. Цифрові маркетингові канали комунікацій і бар’єри їх впровадження на малих і середніх підприємствах. Бізнес Інформ. № 6. 2020. С. 378–384.

Іванова З.О., Іванов В.О. Особливості маркетингової комунікаційної діяльності підприємства з використанням цифрових інструментів та технологій. Вісник КНУТД. Серія: економічні науки. 2019. № 5 (139). С. 32–39.

Окландер М.А. Цифровий маркетинг – модель маркетингу ХХІ сторіччя. Одеса : Астропринт, 2017. 292 с

Фролова Л.В., Носова Т.І. Система ключових індикаторів оцінки ефективності маркетингових заходів в електронній комерції. Маркетинг і цифрові технології. 2019. Том 3. № 2. С. 84–96.

Charan A. (May 5, 2014) Impact of Digital Marketing Communication on Consumers Behaviour in India. Available at: https://ssrn.com/abstract=2433093

Gray O., Odelli C., Pearson J. (May, 2015) Digital Marketing Communications BPR. In: Digital Marketing Communications. EASA The European Advertising Standards Alliance. P. 7–19.

Aleinikova O.V., Datsii O.I., Kalina I.I., Zavgorodnia A.A., Yeremenko, Y. Nitsenko V.S. (2023) Digital technologies as a reason and tool for dynamic transformation of territory marketing. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, no. (1), p. 154–159. DOI: https://doi.org/10.33271/nvngu/2023-1/154

Kalina, I.I. (2022) Marketynhovi doslidzhennia didzhetalizatsii ahrarnykh pidpryiemstv ta ahrarnykh torhovykh marok [Marketing studies of the digitalization of agricultural enterprises and agricultural trademarks]. Scientific works of the Interregional Academy of Personnel Management. Economic Sciences, no. 1 (64), pp. 38–47. Available at: http://journals.maup.com.ua/index.php/economics/article/view/1307

Ignatenko R.V. (2021). Tsyfrovi komunikatsii v marketynhu: sutnist ta perspektyvy v umovakh pandemii COVID-19 [Digital communications in marketing: essence and prospects in the context of the COVID-19 pandemic]. Scientific notes of the Lviv University of Business and Law, no. 31, pp. 40–46.

Bradulov, P.O., Ordynskyi, V.I., Romanenko, L.F. (2020). Otsiniuvannia tsyfrovykh marketynhovykh komunikatsii: kilkisni ta yakisni pokaznyky [Evaluation of digital marketing communications: quantitative and qualitative indicators]. Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University. Series: International economic relations and the world economy, issue 33. part 1, pp. 28–32.

Chemorda P.O. (2020) Tsyfrovi marketynhovi kanaly komunikatsii i bariery yikh vprovadzhennia na malykh i serednikh pidpryiemstvakh [Digital marketing communication channels and barriers to their implementation in small and medium-sized enterprises]. Business Inform, no. 6, pp. 378–384.

Ivanova Z.O., Ivanov V.O. (2019) Osoblyvosti marketynhovoi komunikatsiinoi diialnosti pidpryiemstva z vykorystanniam tsyfrovykh instrumentiv ta tekhnolohii [Peculiarities of marketing communication activities of the enterprise using digital tools and technologies]. Bulletin of KNUTD. Series: economic sciences, no. 5 (139), pp. 32–39.

Aucklander M.A. (2019) Tsyfrovyi marketynh – model marketynhu XXI storichchia [Digital marketing is a marketing model of the 21st century] Odesa: Astroprint, p. 292.

Frolova L.V., Nosova, T.I. (2019) Systema kliuchovykh indykatoriv otsinky efektyvnosti marketynhovykh zakhodiv v elektronnii komertsii [A system of key indicators for evaluating the effectiveness of marketing activities in e-commerce] Marketing and digital technologies, volume 3, no. 2, pp. 84–96.

Charan A. (May 5, 2014) Impact of Digital Marketing Communication on Consumer Behavior in India. Available at: https://ssrn.com/abstract=2433093

Gray O., Odelli C., Pearson J. (May, 2015) Digital Marketing Communications BPR. In: Digital Marketing Communications. EASA The European Advertising Standards Alliance. pp. 7–19. [in English]

Aleinikova O. V., Datsii O.I., Kalina I.I., Zavgorodnia A.A., Yeremenko Y., & Nitsenko V.S. (2023) Tsyfrovi tekhnolohii yak prychyna ta instrument dynamichnoi transformatsii marketynhu terytorii [Digital technologies as a reason and tool for dynamic transformation of territory marketing]. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, vol. (1), p. 154–159. DOI: https://doi.org/10.33271/nvngu/2023-1/154

Published

2023-08-22