МАРКЕТИНГОВА ДІЯЛЬНІСТЬ ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ ТА МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2523-4536/75-5

Ключові слова:

територіальний̆ маркетинг, стратегії управління територіями, імідж, формування іміджу територій, розвиток територіальних громад

Анотація

Метою цього дослідження є комплексний аналіз концепції маркетингу територій та вивчення того, як органи місцевого самоврядування формують і реалізують політику розвитку територіальних громад, використовуючи сучасні маркетингові інструменти та технології. Вивчаючи ці процеси, дослідження прагне виявити унікальні особливості та виклики, з якими стикаються місцеві органи влади у просуванні та розвитку своїх регіонів. Крім того, дослідження має на меті розробити оригінальне визначення маркетингу, яке відображає його роль як життєво важливого компонента політики місцевого розвитку. Це передбачає розуміння того, як маркетингові стратегії можуть ефективно підтримувати соціально-економічне зростання громад, залучати інвестиції, підвищувати якість життя та створювати стале середовище для мешканців і бізнесу. Завдяки такому аналізу дослідження надасть цінну інформацію про інтеграцію маркетингу в ширшу структуру територіального розвитку, пропонуючи практичні рекомендації для політиків та місцевих лідерів щодо.

Посилання

Anholt S. Competitive identity. The new brand management for nations, cities and regions. Palgrave Macvillian, 2007. P. 30-53.

Jenes B. Theoretical and practical issues in measuring country image dimensions and measurement model of country image and country brand: Ph.D. Dissertation. Corvinus Univ. Budapest Doctoral School of Business Administration. Budapest, 2012.

Буняк Н.М. Формування маркетингової стратегії розвитку регіону та механізм її реалізації : дис. … канд. екон. наук: спец. 08.10.01. Луцьк, 2006. 212 с.

Буднікевич І.М. Муніципальний маркетинг: теорія, методологія, практика. Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича. Чернівці, 2012. 645 с.

Буднікевич І.М., Гавриш І.І. Концепція територіального маркетингу як основа формування та підвищення привабливості. Регіональна економіка. 2016. № 3. С. 76–85.

Буднікевич І.М., Гавриш І.І. Критерії експертного виміру інвестиційної та інноваційної привабливості регіонів у поствоєнній трансформації України: маркетинговий підхід. Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. 2023. № 4. С. 79–96. URL: http://herald.chite.edu.ua/content/download/archive/2023/v4/6.pdf

Буднікевич І.М., Заблодська І.В., Бастраков Д.А. SMART-концепція інноваційного просторового розвитку: досвід розвинутих країн. Modeling the development of the economic systems. № 4. С. 99–106. URL: https://mdes.khmnu.edu.ua/index.php/mdes/article/view/247

Котлер Ф., Армстронг Г. Основи маркетингу. Київ. 2020. 880 с.

Немировська О.В., Слюсарева Л.В. Перспективи використання стратегій територіального маркетингу для України. Журнал «Проблеми системного підходу в економіці». Випуск 4 (93)/2023. С. 25–32. DOI: https://doi.org/10.32782/2520-2200/2023-4-4

Окландер М.А. Методика розрахунку ефективності територіального маркетингу. Вісник Української академії державного управління при Президентові України. 2002. № 1. С. 86–91.

Окландер М.А. Методологічні засади оцінки ефективності мікромаркетингу та його складових (на прикладі комплексу просування). Вісник соціально-економічних досліджень: Зб. наук. пр. Одеського державного економічного університету. Вип. 15. Одеса: ОДЕУ, 2003. С. 222–226.

Окландер М.А. Статистичний моніторинг внеску туризму в економіку території. Статистика України. 2002. № 4. С. 49–52.

Окландер М.А. Концепція маркетингової діяльності органів державного управління. Праці Одеського політехнічного університету: Науковий та виробничо-практичний збірник з технічних та природничих наук. Вип. 1 (17). Одесса, 2002. С. 223–226.

Романова Л.В. Методологічні засади формування маркетингу територій. Всеукраїнська науково-практична конференція за міжнародною участю «Сучасні тенденції та суперечності розвитку світової економіки та бізнесу»: збірник матеріалів конференції, м. Київ, 25 січня 2022 р. / ред. кол.: Семенець-Орлова І.А. (гол. ред.), Каліна І.І. (заст. гол. ред), Мазур Ю.В. (упоряд. і відп. ред.) та ін. Київ : Міжрегіональна Академія управління персоналом, 2022. 332 с. С. 40–46.

Романова Л., Бережинський Д. Маркетинг як інструмент розвитку іміджу територіальних громад. Київський економічний науковий журнал, 2023. № (1). С. 69–75. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-765X/2023-1-9

Слюсарева Л.В. Плейсбрендинг як маркетинговий інструмент розвитку територій Бренд-менеджмент: маркетингові технології: матеріали V міжнародної наук.-практ. конференції (Київ, 14 березня 2023 р.). Київ : Держ.торг.-екон. ун-т, 2023. С. 276–280.

Anholt S. (2007) Competitive identity. The new brand management for nations, cities and regions. Palgrave Macvillian, рр. 30–53.

Jenes B. (2012) Theoretical and practical issues in measuring country image dimensions and measurement model of country image and country brand: Ph.D. Dissertation. Corvinus Univ. Budapest Doctoral School of Business Administration. Budapest.

Bunyak N. M. (2006) Formuvannia marketynhovoi stratehii rozvytku rehionu ta mekhanizm yii realizatsii [Formation of the marketing strategy of the region development and the mechanism of its implementation]. (PhD in Economics). Lutsk. 212 p.

Budnikevych I. M. (2012) Munitsypalʹnyy marketynh: teoriya, metodolohiya, praktyka [Municipal marketing: theory, methodology, practice]. Chernivtsi: Yuriy Fedkovych Chernivtsi National University, 645 p. (in Ukrainian)

Budnikevych I. M., Havrysh I. I. (2016) Kontseptsiia terytorialnoho marketynhu yak osnova formuvannia ta pidvyshchennia pryvablyvosti. [Territorial marketing concept as a basis of formation and increase of territories attraction of the regions]. Rehionalna ekonomika, no. 3, рp. 76–85. (in Ukrainian)

Budnikevych I. M., Havrysh I. I. (2023) Kryterii ekspertnoho vymiru investytsiinoi ta innovatsiinoi pryvablyvosti rehioniv u postvoiennii transformatsii Ukrainy: marketynhovyi pidkhid. [Criteria for the expert measurement of investment and innovation attractiveness of regions in the post-war transformation of Ukraine: a marketing approach]. Visnyk Chernivetskoho torhovelno-ekonomichnoho instytutu, vol. 4, pp. 79–96. Available at: http://herald.chite.edu.ua/content/download/archive/2023/v4/6.pdf (in Ukrainian)

Budnikevych I. M., Zablodska I. V., Bastrakov D. A. (2023) SMART-kontseptsiia innovatsiinoho prostorovoho rozvytku: dosvid rozvynutykh krain. [SMART-concept of innovative spatial development: experience of developed countries]. Modelling the development of the economic systems, vol. 4, pp. 99–106 (in Ukrainian)

Kotler F., Armstronh H. (2020) Osnovy marketynhu. [Marketing basics]. Kyiv. 880 p. (in Ukrainian)

Slyusareva L. V., Nemyrovska O. V. (2023) Perspektyvy vykorystannia stratehii terytorialnoho marketynhu dlia Ukrainy. [Prospects of using territorial marketing strategies for Ukraine]. Journal "Problems of a Systematic Approach to Economics", vol. 4 (93), pp. 25–34. (in Ukrainian)

Oklander M. A. (2002) Metodyka rozrakhunku efektyvnosti terytorialnoho marketynhu. [Methodology for calculating the effectiveness of territorial marketing]. Visnyk Ukrainskoi akademii derzhavnoho upravlinnia pry Prezydentovi Ukrainy, vol. 1, pp. 86–91. (in Ukrainian)

Oklander M. A. (2003) Metodolohichni zasady otsinky efektyvnosti mikromarketynhu ta yoho skladovykh (na prykladi kompleksu prosuvannia). [Methodological bases for assessing the effectiveness of micromarketing and its components (on the example of the promotion complex)]. Bulletin of socio-economic research: Collection of scientific papers of Odesa State Economic University, vol. 15, pp. 222–226. (in Ukrainian)

Oklander M. A. (2002) Statystychnyi monitorynh vnesku turyzmu v ekonomiku terytorii. [Statistical monitoring of the contribution of tourism to the economy of the territory]. Statistics of Ukraine, vol. 4, pp. 49–52. (in Ukrainian)

Oklander M. A. (2002) Kontseptsiia marketynhovoi diialnosti orhaniv derzhavnoho upravlinnia. [The concept of marketing activity of public administration bodies]. Works of Odesa Polytechnic University: Scientific and industrial-practical collection on technical and natural sciences, vol. 1 (17), pp. 223-226. (in Ukrainian)

Romanova L. V. (January 25, 2022) Metodolohichni zasady formuvannia marketynhu terytorii [Methodological principles of territory marketing formation]. Proceedings of the National scientific-practical conference with international participation "Modern trends and contradictions in the development of the world economy and business": conference proceedings / eds. Semenets-Orlova I.A. (head of the conference), Kalina I.I. (deputy head of the conference), Mazur Y.V. (compiled and edited) and others. Kyiv: Interregional Academy of Personnel Management, 332 p., pp. 40–46. (in Ukrainian)

Romanova L. V. Berezhynskyi D. (2023) Marketynh yak instrument rozvytku imidzhu terytorialnykh hromad. [Marketing as a tool for developing the image of territorial communities]. Kyiv Economic Scientific Journal, no. (1), pp. 69–75. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-765X/2023-1-9 (in Ukrainian)

Slyusareva L. V. (March 14, 2023) Pleysbrendynh yak marketynhovyy instrument rozvytku terytoriy [Place branding as a marketing tool for the development of territories]. Proceedings of the Brand management: marketing technologies: materials of the V International Scientific and Practical Conference. Kyiv: State University of Trade and Economics, pp. 276–280. (in Ukrainian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-27