КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ ЯК ОСНОВНИЙ СКЛАДНИК ЇХ АДАПТАЦІЇ ДО СУЧАСНИХ УМОВ АГРОБІЗНЕСУ

Автор(и)

  • М. О. Багорка Дніпровський державний аграрно-економічний університет https://orcid.org/0000-0002-8500-0362
  • В. В. Кузовенко Дніпровський державний аграрно-економічний університет

DOI:

https://doi.org/10.32689/2523-4536/75-14

Ключові слова:

конкурентоспроможність, конкурентні переваги, агробізнес, система управління, маркетингові дослідження, аграрна продукція, аграрні підприємства, середовище організації, управлінські рішення

Анотація

В статті досліджено основні показники конкурентоспроможності та фактори середовища, розглянуто методи аналізу та оцінки конкурентоспроможності аграрних підприємств та здійснено обґрунтування маркетингових управлінських рішень, спрямованих на підвищення рівня конкурентоспроможності для адаптації агарних підприємств до сучасних умов ведення агробізнесу. Встановлено, що аграрним підприємствам критично важливо вчасно ідентифікувати та реагувати на зміни в конкурентному середовищі, аби оптимізувати свої стратегії та мінімізувати потенційні ризики. Відповідно, комплексне розуміння та аналіз цих аспектів є критично важливими для ефективного оцінювання саме маркетингового середовища. Оцінка конкурентоспроможності аграрного підприємства має відбуватися через порівняння його умов, ресурсів та продуктивності з аналогічними показниками підприємств галузі з використанням відповідних методів.

Посилання

Спаський Г.В. Стан, проблеми та шляхи підвищення конкурентоспроможності аграрних підприємств в умовах євроінтеграції. Економіка АПК. 2017. № 9. С. 49–59.

Гриневецька Л.В. Резерви підвищення конкурентоспроможності підприємства. Вісник соціально-економічних досліджень. 2015. № 38. С. 248–252.

Біловол Р.І. Маркетингові дослідження – необхідна умова підвищення конкурентоспроможності підприємства. Маркетингове забезпечення продуктового ринку. Збірник тез Х Міжнародної науково-практичної конференції. Полтава: ПДАА. 2018. C. 42–44.

Багорка М.О., Юрченко Н.І. Розробка шляхів адаптації сільськогосподарських підприємств до змін у маркетинговому конкурентному середовищі. Економіка та суспільство. 2023. № 48. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-48-69

Даниленко В. Ідентифікація характеристик конкурентного середовища цільових ринків збуту продукції підприємств-виробників зерна. Соціальна економіка. 2020. № (59). С. 32–38.

Лагодієнко В.В. Маркетингові технології розвитку підприємств у агропродовольчий сектор. Глобальні та національні економічні проблеми. 2016. № 8. С. 1259–1262.

Багорка М.О., Абрамович І.А. Удосконалення системи маркетингового управління для підвищення адаптаційних можливостей аграрних підприємств. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Міжнародні економічні відносини та світове господарство». 2024. Вип. 50. С. 7–14. DOI: https://doi.org/10.32782/2413-9971/2024-50-1

Гузенко Г.М. Управління та вдосконалення маркетингової діяльності на підприємстві. Економіка і суспільство. 2017. Вип. 12. С. 227–234.

Spaskyi H. V. (2017) Stan, problemy ta shliakhy pidvyshchennia konkurentospromozhnosti ahrarnykh pidpryiemstv v umovakh yevrointehratsii [The state, problems and ways of increasing the competitiveness of agricultural enterprises in the conditions of European integration]. Economy of agro-industrial complex, no. 9, pp. 49–59. (in Ukrainian)

Hrynevetska L. V. (2015) Rezervy pidvyshchennia konkurentospromozhnosti pidpryiemstva [Reserves for increasing the competitiveness of the enterprise]. Herald of socio-economic research, no. 38, pp. 248–252. (in Ukrainian)

Bilovol R. I. (2018) Marketynhovi doslidzhennia – neobkhidna umova pidvyshchennia konkurentospromozhnosti pidpryiemstva [Marketing research is a necessary condition for increasing the competitiveness of the enterprise]. Marketing support of the food market. Collection of abstracts of the X International scientific-practical conference. Poltava: PDAA, pp. 42–44. (in Ukrainian)

Bahorka M. O., Yurchenko N. I. (2023) Rozrobka shliakhiv adaptatsii silskohospodarskykh pidpryiemstv do zmin u marketynhovomu konkurentnomu seredovyshchi [Development of ways of adaptation of agricultural enterprises to changes in the marketing competitive environment]. Economy and society, no. 48. (in Ukrainian)

Danylenko V. (2020) Identyfikatsiia kharakterystyk konkurentnoho seredovyshcha tsilovykh rynkiv zbutu produktsii pidpryiemstv-vyrobnykiv zerna [Identification of the characteristics of the competitive environment of the target markets for grain production enterprises]. Social economy, no. 59, pp. 32–38. (in Ukrainian)

Lahodiienko V. V. (2016) Marketynhovi tekhnolohii rozvytku pidpryiemstv u ahroprodovolchyi sektori [Marketing technologies for the development of enterprises in the agro-food sector]. Global and national economic problems, no. 8, pp. 1259–1262. (in Ukrainian)

Bahorka M. O., Abramovych I. A. (2024) Udoskonalennia systemy marketynhovoho upravlinnia dlia pidvyshchennia adaptatsiinykh mozhlyvostei ahrarnykh pidpryiemstv [Improvement of the marketing management system to increase the adaptability of agricultural enterprises]. Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University. Series "International Economic Relations and World Economy", no. 50, pp. 7–14. (in Ukrainian)

Huzenko H. M. (2017) Upravlinnya ta vdoskonalennya marketynhovoyi diyal'nosti na pidpryyemstvi [Management and improvement of marketing activities at the enterprise]. Economy and society, no. 12, pp. 227–234. (in Ukrainian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-27