КОМПЛЕКСНИЙ МЕХАНІЗМ УПРАВЛІННЯ МІСЬКИМ ПАСАЖИРСЬКИМ ТРАНСПОРТОМ МЕГАПОЛІСУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-9660-2019-3(5)-162-173

Ключові слова:

державне регулювання, програмно-цільове управління, ситуаційне управління, комплексний механізм державного управління, міський пасажирський транспорт, транспортна інфраструктура, транспортна система.

Анотація

В статті досліджено основні складові комплексного механізму управління міським пасажирським транспортом мегаполісу. Визначено мету та специфічні функції державного управління міським пасажирським транспортом серед них управління фінансами, якістю послуг, маркетингом. З’ясовано основні проблеми галузі: недостатнє і несвоєчасне фінансування; відсутність системи мотивації підприємств міського пасажирського транспорту до якісного обслуговування пасажирів; перевантаженість існуючої вулично-дорожньої мережі; відсутність комплексного підходу до транспортних проблем міста. Визначено основні принципи програмно-цільового управління такі як цільова спрямованість; комплексність; багатофункціональність; стратегічна обґрунтованість; оптимальність використання ресурсів; системність. Основними етапами програмно-цільового управління є: формулювання мети програми; розчленування мети на окремі завдання і заходи; формування дерева цілей і завдань і оцінка його елементів; обґрунтування альтернативних напрямів (коштів) досягнення цілей програми; оптимізація розподілу ресурсів між окремими гілками дерева цілей і темпів фінансування; зміна пріоритетності окремих цілей програми або засобів їх досягнення; адаптація цільової програми до мінливих зовнішніх умов. Доведено, що сутність програмно-цільового підходу полягає в обґрунтуванні головних цілей, розрахунку конкретних показників, розробці заходів та розрахунку ресурсів, необхідних для його впровадження. Найбільш ефективні результати при керуванні системами з незбіжними інтересами, як у розглянутому нами випадку, можливі при підході, заснованому на математичному апараті теорії ігор. Основним принципом цієї теорії є орієнтація на узгоджені дії гравців з тим, щоб кожен з них міг максимізувати свій виграш, а також невжиття єдиного поняття оптимуму. Рішенням завдання в теорії ігор виступає ситуація рівноваги. Запропоновано використовувати методи програмно-цільового та ситуаційного управління, як складові комплексного механізму управління міським пасажирським транспортом мегаполісу.

Посилання

Бакуменко В.Д. Теоретичні та організаційні засади державного управління: навч. посіб. / В.Д. Бакуменко, П.І. Надолішній. – К. : Міленіум, 2003. – 256 с.

Вакуленко К. Є. Логістичні принципи управління системою міського пасажирського транспорту / К. Є. Вакуленко, В. К. Доля // Восточно-Европейский журнал передовых технологий. – 2014. – № 3(3). – С. 33-37.

Волік В.В. Формування та реалізація державної політики в галузі міського транспорту: адміністративно-правові засади: монографія / В.В. Волік. – Дніпропетровськ: Середняк Т. К., 2016. – 494 с.

Дєгтяр А.О. Механізми прийняття управлінських рішень органами державної влади щодо соціально-економічного розвитку регіонів: монографія / за ред. А.О. Дєгтяра. Харків: ХарРІ НАДУ Вид-во “Магістр”, 2006. 299 с.

Комплексний аналіз транспортної мережі міста: системно-аналітичний підхід: монографія. / В.П. Ільчук та ін.; за наук. ред. В.П. Ільчука. –Чернігів: ЦНТІ, 2014. – 870 с.

Кучерук Г.Ю. Якість транспортних послуг: управління, розвиток та ефективність : монографія / Г.Ю. Кучерук. – К.: ДЕТУТ, 2011. – 208 с.

Матійко С.А. Особливості державного регулювання розвитку транспортного комплексу України [Електронний ресурс] / С.А. Матійко // Електронний журнал Державне управління: удосконалення та розвиток. – 2010. – №6. – Режим доступу: http:// nbuv.gov.ua/UJRN/Duur_2010_6_8.

Мирна Н.В. Опрацювання комплексного механізму державної регіональної політики [Електронний ресурс] / Н.В. Мирна // Державне будівництво: електронне наукво-фахове видання. – 2010. – №9. – Режим доступу: http://www.kbuapa.kharkov. ua/e-book/db/2010-1/doc/2/09. pdf.

Овчар П.А. Економічний розвиток автотранспортної галузі України в умовах глобальних викликів: монографія / П.А. Овчар. – К.: ЦП «Компринт», 2018. – 374 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-26

Як цитувати

Петренко, О. М. (2019). КОМПЛЕКСНИЙ МЕХАНІЗМ УПРАВЛІННЯ МІСЬКИМ ПАСАЖИРСЬКИМ ТРАНСПОРТОМ МЕГАПОЛІСУ. Експерт: парадигми юридичних наук і державного управління, (3(5), 162-173. https://doi.org/10.32689/2617-9660-2019-3(5)-162-173

Номер

Розділ

ФУНКЦІОНУВАННЯ І РОЗВИТОК МЕХАНІЗМІВ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ