ІНТЕГРАЦІЯ МОВНИХ І ПРОФЕСІЙНИХ ДИСЦИПЛІН У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

Автор(и)

  • Тетяна СУХАНОВА Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» https://orcid.org/0000-0002-6569-1346
  • Ірина КОЛЯДА Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» https://orcid.org/0000-0002-4904-160X
  • Катерина ВНУКОВА Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» https://orcid.org/0000-0002-8437-1030

DOI:

https://doi.org/10.32689/maup.philol.2024.4.14

Ключові слова:

інтегроване навчання, навчання іноземних мов, комунікативні навички, когнітивні здібності, культурний контекст, міждисциплінарні зв’язки, критичне мислення

Анотація

У сучасному світі глобалізації та інтеграції іноземна мова відіграє одну з ключових ролей у професійному та особистісному розвитку студентів, адже іноземна мова є ключем до глобальної освіти та наукового обміну. Вивчення предметів іноземною мовою дає студентам доступ до новітніх наукових досліджень, міжнародних практик та можливостей для стажування. Інтегроване навчання є ефективним підходом для поєднання вивчення іноземної мови та професійно орієнтованих дисциплін. Мета цієї статті полягає в розкритті особливостей інтегрованого навчання іноземної мови у вищих навчальних закладах, його значення, переваги та виклики. Автори переконані, що інтегроване навчання сприяє підвищенню мотивації студентів завдяки можливості застосовувати мову у реальних та практичних завданнях. Цей підхід дозволяє студентам не лише вивчати теоретичні аспекти мови, але й використовувати їх у контекстах, які є актуальними для їхнього життя чи професійної діяльності. У дослідженні розглядається, як інтегроване навчання формує комунікативну компетенцію та фаховий словниковий запас. Автори стверджують, що воно є потужним інструментом для розвитку критичного мислення, особливо завдяки роботі з іноземними джерелами. Але попри численні переваги, впровадження інтегрованого навчання супроводжується певними труднощами: недостатній рівень володіння іноземною мовою як серед студентів, так і серед викладачів, відсутність навчальних матеріалів, адаптованих для інтегрованого навчання, перевантаження викладачів, які повинні викладати предмет мовою, що не є їхньою рідною, тощо. У статті приділяється увага плануванню й структуруванню заняття, щоб інтегроване навчання було максимально ефективним і забезпечувало одночасне засвоєння фахових знань та розвиток мовних та мовленнєвих навичок. Наводяться приклади завдань, що можна використовувати на різних етапах заняття, залежно від його загальної мети.

Посилання

Ball P., Kelly K., Clegg J. Putting CLIL into Practice. Oxford Handbooks for Language Teachers, 2015. 336 p.

Coyle D., Hood P., Marsh D. Content and Language Integrated Learning. Cambridge University Press, 2010. 182 p.

Gibbons P. Scaffolding Language, Scaffolding Learning. University of Technology, Sydney, Australia, 2014. 260 p.

Jong E. Foundations for Multilingualism in Education: From Principles to Practice. Caslon Pub., 2011. 288 p.

Marsh D. The European Dimension: Actions, Trends and Foresight Potential. UniCOM, Continuing Education Centre, 2002. 203 p.

Mehisto P., Marsh D., Uncovering CLIL: Content and Language Integrated Learning in Bilingual and Multilingual Education. Macmillan Education, Oxford, 2008. 238 p.

Дольнікова Л. В. Інтеграція та систематизація змісту фундаментальних дисциплін у вищій школі як передумова формування фахової компетенції випускника вищої школи. Педагогічні інновації у фаховій освіті. 2011. Вип. 2. С. 49–56.

Мілютіна О., Федченко К. Інтегроване навчання як сучасний підхід до викладання іноземної мови в педагогічних закладах вищої освіти. Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія «Педагогічні науки». 2023. Вип. 3. С. 498–509.

Письменна І. І. Імплементація зарубіжного досвіду щодо використання принципів інтегрованого навчання у вищій школі. Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». 2019. № 1 (17) С 169–174.

Сажко Л. А. Інтегративна основа навчання іноземних мов. Вісник київського лінгвістичного університету. Серія «Педагогіка і психологія». 2011. Вип. 19. С. 18–25.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

СУХАНОВА, Т., КОЛЯДА, І., & ВНУКОВА, К. (2024). ІНТЕГРАЦІЯ МОВНИХ І ПРОФЕСІЙНИХ ДИСЦИПЛІН У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Філологія, (4 (14), 81-85. https://doi.org/10.32689/maup.philol.2024.4.14