ПРОПОЗИЦІЇ ДО НАЦІОНАЛЬНОЇ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ОСВІТИ У ПОВОЄННІЙ УКРАЇНІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2523-4625-2023-4(70)-2

Ключові слова:

публічне управління, публічне управління у сфері освіти, розвиток освіти, освітні зміни, механізми державного управління, реформа, розвиток суспільства, освітня реформа, громадянська освіта, громадянське суспільство, держава, громадянин

Анотація

На сторінці 7 «Візії майбутнього освіти і науки України», яка була розміщено на сайті МОН України 12.07.2023, в рубриці «Запрошуємо до обговорення», правильно зазначено, що розроблення Національної стратегії розвитку освіти є наступним кроком для реалізації візії. Там же уточнено, що: «Необхідно пріоритезувати актуальні проблеми, узагальнити цілі та розробити конкретний план дій, який буде містити кроки з упровадження змін у школах, університетах, інших закладах освіти і наукових установах. Цей план повинен бути реалістичним, масштабованим та орієнтованим на результат». Зауважимо, що останнє має особливу цінність. При цьому доречно додати, що самі плани повинні включати такі ключові системні елементи для кожної структури системи освіти, як конкретні кінцеві цілі, засоби їх досягнення, включаючи ресурси і певні педагогічні технології, а також оцінювальні кінцеві результати, які фіксують рівні досягнення конкретних стратегічних цілей. Саме це і обумовить цілісність обґрунтування Національної Стратегії… від А до Я. Вищенаведені у візії змістовні завдання покладено в основу представленої нижче Національної Стратегії розвитку освіти в Україні, яка є органічною частиною наукового продукту «ІНТЕЛЕКТ-КЛУБУ ЦИВІЛІЗАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ УКРАЇНИ». Цей продукт має назву: «НОВИЙ ЛЮДИНОЦЕНТРИЧНИЙ УПРАВЛІНСЬКИЙ КУРС (НЛУК) УКРАЇНИ в контексті цивілізаційного розвитку світу». В НЛУК відводиться велика роль миротворчій освіті, яка є дуже важливою складовою модернізованого механізму державного управління в повоєнній Україні.

Посилання

Новий людиноцентричний управлінський курс України в контексті цивілізаційного розвитку світу: науково-публіцистичне видання / За заг. ред. Г.А. Дмитренка, В.В. Олійника, 2-ге видання, виправлене. К.: ПАЛИВОДА А.В., 2023. 251 с.

Салберг, Пасі. Фінські уроки 2.0: Чого може навчитися світ з освітніх змін у Фінляндії / Пасі Салберг; пер. з англ. А.Р. Шиян. Харків: Вид-во «Ранок», 2017. 240 с.

Дмитренко Г.А. Стратегічний менеджмент: цільове управління освітою на основі кваліметричного підходу: навч. посіб. / Г.А. Дмитренко. К.: ІЗМН, 1996. 140 с.

Дмитренко Г.А., Олійник В.В., Ануфрієва О.Л. Цільове управління: вимірювання результативності діяльності учнів і педагогів: навч. метод. посібник. К.: УІПККО, 1996. 84 с.

Олійник В.В., Медведь В.В. Цільове управління професійно-технічними навчальними закладами в ринкових умовах: навч. посіб. К.: ЦІППО, 2002. 68 с.

Гошко А.О., Дмитренко Г.А., Князєв В.М. Контури нового управлінського курсу трансформації України. Наукове видання / А.О. Гошко, Г.А. Дмитренко, В.М. Князєв. К.: УАДУ при Президентові України, 2004. 176 с.

Дмитренко Г.А. Новый управленческий курс для Украины: условия формирования и технологии реализации. Научное издание / Г.А. Дмитренко. К.: ДКС-Центр, 2012. 186 с.

Людиноцентрична система державного управління в Україні: утопія чи шанс. Кол. монографія / За заг. ред. Г.А. Дмитренка. К.: ДКС-Центр, 2014. 240 с.

Кваліметрія в управлінні: гуманістичний контекст; навч. посібник / Г.А. Дмитренко, О.Л. Ануфрієва, Т.І. Бурлаєнко, В.В. Медведь. Житомир: Видавець О.О. Євенок, 2016. 336 с.

Культура цільового управління в національній системі освіти: гуманістичний контекст: колективна монографія / За заг. ред. Г.А. Дмитренка, В.В. Олійника. Луцьк.: Вежа-Друк, 2017. 412 с.

Дмитренко Г. А. Хлівна І. В. Концептуальні та технологічні засади підвищення конкурентоспроможності національної економіки і системи освіти в процесі їх модернізації: моногр. / Г. А. Дмитренко, І. В. Хлівна. Умань: видавець «Сочинський М.М.», 2017. 306 с.

Сковорода Г. Повне зібрання творів. Т. 1-2 [текст]. К: Наукова думка, 1973. 576 с.

Нація має майбутнє, якщо є план на завтра. Інтерв'ю з Богданом Гаврилишиним, Віче, 2016., № 1-2. С. 28-29.

Семенець-Орлова, І. А. Сучасні тенденції управління актуальними освітніми змінами на прикладі зарубіжного досвіду. Університетські наукові записки, 2014. (1), 219-226.

Семенець-Орлова, І. А. Державне управління освітніми змінами: наукові категорії, методологія та актуальна проблематика досліджень на основі досвіду України та США. Університетські наукові записки, 2015. (1), 302-311.

Семенець-Орлова, І. А. Результативне лідерство в процесі управління освітніми змінами. Вісник Національної академії державного управління при Президентові України. Серія: Державне управління, 2015. (4), 107-112.

Cеменець-Орлова, І. А. Нормативно-правове забезпечення освітніх змін в Україні. Теорія та практика державного управління, 2017. (3), 91-100.

Semenets-Orlova, I. Strateghichne upravlinnja jak systemnyj zasib upravlinnja osvitnimy zminamy [Strategic management as a systemic tool for managing educational change]. Theory and practice of public administration, 2015. 3, 52-60.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-30

Як цитувати

ДМИТРЕНКО, Г., & СЕМЕНЕЦЬ-ОРЛОВА, І. (2023). ПРОПОЗИЦІЇ ДО НАЦІОНАЛЬНОЇ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ОСВІТИ У ПОВОЄННІЙ УКРАЇНІ. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Політичні науки та публічне управління, (4(70), 13-20. https://doi.org/10.32689/2523-4625-2023-4(70)-2

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають

1 2 > >>