ДЕРЖАВНО-ГРОМАДСЬКЕ ТА ГРОМАДСЬКО-ДЕРЖАВНЕ УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ В КОНТЕКСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ МЕХАНІЗМІВ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ: ТЕРЕТИЧНІ ОСНОВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2020-4(24)-280-290

Ключові слова:

громадсько-державне управління, державно-громадськоске управління, заклад загальної середньої освіти

Анотація

Розкрито сутність феноменів державно-громадського й гро- мадсько-державного управління закладом загальної середньої освіти, органі- заційних механізмів громадсько-державного управління. Висвітлено генезис поглядів учених щодо цих феноменів, проаналізовано стан використання ор- ганізаційних механізмів у практиці, розроблено концептуальні засади кон- струювання та запровадження організаційних механізмів громадсько-дер- жавного управління, технології їх реалізації, розкрито модель організаційного механізму та науково-методичний супровід його застосування, обґрунтовано взаємозв’язок між стилем керівництва й впровадженням організаційних механізмів громадсько-державного управління у діяльність закладів загальної середньої освіти. Актуальність проблеми дослідження визначається необ- хідністю суттєвої перебудови системи управління освітою, зокрема, пошуку нових відкритих і демократичних моделей управління, широкого залучення громадськості до освітнього та управлінського процесу. Дослідження можуть використовуватися як методичні рекомендації для керівників закладів загаль- ної середньої освіти та представників управлінських структур, так і для само- освіти на курсах підвищення кваліфікації керівників чи в процесі підготовки резерву керівних кадрів. Встановлено, що модель структурно-громадського супроводу передбачає наявність на кожному рівні субординаційної вертика- лі управління ЗЗСО відповідної громадської структури та ії ресурсами. Ос- новним завданням є здійснення незалежної експертизи стану цієї ділянки ос- вітньої галузі та ведення діалогу з владними структурами для збалансування інтересів громадськості та відповідних органів управління, результатом яких виступає збалансування вимог та ресурсів держави і запитів громадян.

Посилання

Бочкарев В. И. Государственно-об- щественное управление образова- нием: каким ему быть? // Педагоги- ка. 2001. № 2. С. 9—13.

Василенко Н. В. Педагогічні основи змісту і структури інноваційної ді- яльності директора школи // Наук. зап. психол.-пед. науки: Ніжин. держ. ун-т ім. М. Гоголя, 2005. № 6. С. 31–35.

Василенко Н. В. Стан підготов- ки керівників ЗНЗ до інновацій- ної діяльності // Нова пед. думка: наук.-метод. журн. Рівне: РІППО. 2007. № 1. С. 28–31.

Єльникова Г. В. Теоретичні підхо- ди до моделювання державно-гро- мадського управління // Директор школи. 2003. № 40. С. 10—11.

Зайченко О. І. Наукові засади ре- формування управлінської діяльно- сті районного відділу освіти в сучас- них умовах: автореф. дис. канд. пед. наук : спец. 13.00.01 “Загальна педагогіка та історія педагогіки”. Київ, 1998. 22 с.

Калініна Л. М., Онаць О. Синкретизм державного та громадського компо- нентів у системі управління освітою в умовах розвитку демократії // Механізми управління розвитком організаційної культури загально- освітнього навчального закладу: ма- теріали Всеукр. наук.-практ. конф., (4—5 квіт. 2013 р.) Київ: Арт Еконо- мі, 2013. С. 33—43.

Королюк С. В. Особливості гро- мадсько-державного управління в діяльності сучасної школи [Елек- тронний ресурс]. Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/ttmuo/2010_3/10kormsa.pdf. — Назва з екрану.

Крисюк С. В. Державне управління освітою: навч. посіб. для слухачів, аспірантів, докторантів спеціально- сті “Державне управління освітою”. Київ: НАДУ, 2009. 218 с.

Круглов М. И. Стратегическое управление компанией: учеб. для экон. и спец. техн. вузов / Москва: Рус. деловая л-ра, 1998. 757 с.

Малицький А. А. Організаційно-еко- номічний механізм управління під- приємством: сутність і структура // Сучасність, наука, час. Взаємодія та взаємовплив: матеріали VI Все- укр. наук.-практ. інтернет-конф., (Київ, 20–22 лист. 2008 р.) / оргком. Е. Е. Амурський [та ін.]. Київ: ТОВ ТК “Меганом”, 2009. С. 378.

Марчак О. О. Розвиток громадсько- спрямованого управління загально- освітніми навчальними закладами в системі освіти // Адаптивне упр. в освіті : зб. наук. пр. / за заг. ред. Г. Є. Гребенюка. Харків: Стиль Іздат, 2007. С. 159—165.

Онаць О. М. Державно-громадське управління: специфіка впроваджен- ня // Директор школи. 2003. № 18 (258). С. 3–4.

Онаць О. М. Організаційні ме- ханізми громадсько-державного управління загальноосвітніми на- вчальними закладами // Анотовані результати науково-дослідної робо- ти Ін-ту пед. за 2012 рік. Київ : Ін-т пед. НАПН України, 2013. С. 43–44.

Шевченко С. О. Проблеми і пер- спективи державно-громадського управління якістю вищої освіти в Україні // Держ. упр. та місцеве са- моврядування : зб. наук. пр. / ред- кол.: С. М. Серьогін (голов. ред.) [та ін.]. Д.: ДРІДУ НАДУ, 2010. Вип. 3 (6). С. 23—34.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-20

Як цитувати

Сомова, Т. (2020). ДЕРЖАВНО-ГРОМАДСЬКЕ ТА ГРОМАДСЬКО-ДЕРЖАВНЕ УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ В КОНТЕКСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ОРГАНІЗАЦІЙНИХ МЕХАНІЗМІВ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ: ТЕРЕТИЧНІ ОСНОВИ. Публічне урядування, (4 (24), 280-290. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2020-4(24)-280-290