ПРИРОДА ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ МЕХАНІЗМІВ ФОРМУВАННЯ ІМІДЖУ ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2019-5(20)-97-108

Ключові слова:

органи державної влади, імідж державних органів, інформаційно-комунікаційні механізми, комунікаційні технології, засоби масової інформації, комунікація

Анотація

Досліджується проблематика формування іміджу держав- них органів у контексті розвитку інформаційного суспільства. Встановлено головні напрями розвитку комунікативної діяльності органів державного управління у сучасних умовах. Визначено основні завдання інформацій- но-комунікаційних механізмів щодо створення позитивного іміджу органів державної влади. Визначено основні характеристики інформаційно-комуні- каційних механізмів формування іміджу органів державної влади в аспекті чотирьох медіа-теорій засобів масової інформації.

Основоположним елементом механізму формування іміджу органів державного управління виступають засоби масової інформації, які мають емоційний та раціональний впливи на громадян для досягнення цілей дер- жавного управління. У сфері іміджевої реальності існує можливість для суб’єктивної взаємодії суб’єктів державного управління, у тому числі органів державної влади, громадськості та засобів масової інформації, які обміню- ються інформаційними, емоційними та оціночними відповідями.

Зазначено, що під час налагодження діалогу між державними органа- ми та громадськістю має переважати концептуальний підхід, заснований на принципах системності, цілеспрямованості, відкритості та постійності. Сутність цього підходу полягає у тому, що рішення державних органів щодо важливих проблем не повинні базуватися виключно на особистих думках, власному досвіді керівників. Прийняттю важливих рішень має передувати публічний аналіз, прогнозування та моделювання соціальної поведінки на- селення. Тому участь громадян у вирішенні та розв’язанні державно-управ- лінських питань є необхідною. У цьому контексті визначено необхідні еле- менти для конструктивної участі громадян у прийнятті рішень органами влади.

Зазначено, що комунікаційні технології можуть працювати в інтересах обох сторін — влади та громад, і впливати на суспільну думку таким чином, щоб створювати позитивний імідж для державних органів влади.

Посилання

Колосок С. В. Зв’язки з громадські- стю у формуванні іміджу органів державної влади : Автореф. дис. ... канд. наук з держ. упр. : 25.00.01 – теорія та історія державного управ- ління / Сергій Васильович Колосок ; Одеський регіональний ін-т держ. управління НАДУ управління при Президентові України. О., 2003. 22 с.

Пантелейчук І. В. Місце та роль зв’язків з громадськістю у форму- ванні іміджу державних інститу- цій / І. В. Пантелейчук // Теорія та практика державного управління. 2009. Вип. 4. 390 с.

Почепцов Г. Г. Забезпечення ко- мунікативних операцій держави / Г. Г. Почепцов // Психолінгвістика. 2012. Вип. 10. 345 с.

Пантелейчук І. В. Механізми фор- мування та реалізації державної іміджевої стратегії [Електронний ресурс] / І. В. Пантелейчук // Дер- жавне управління: удосконалення та розвиток. 2012. № 9. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Duur_2012_9_9

Дмитрачков И. В. Роль массме- диа и журналистики в PR деятель- ности органов государственной власти [Электронный ресурс] / И. В. Дмитрачков. Режим доступа: https://cyberleninka.ru/article/n/rol-massmedia-i-zhurnalistikiv-pr-deyatelnosti-organov-gosudarstvennoy-vlasti

Енциклопедія державного управ- ління: у 8 т. / наук.-ред. колегія: Ю. В. Ковбасюк (гол.) та ін. К.: НАДУ, 2011. Т. 2. 692 с.

Семченко О. А. Іміджева політика України: монографія / О. А. Семчен- ко. 2014. С. 60.

Акайомова А. Комунікативні вла- стивості іміджу та його класифі- кація / А. Акайомова // Віче. 2011. № 22 (листопад). С. 2–5.

Бондар Ю. В. Національний ін- формаційний простір новітньої України: становлення та функціонування у процесі політичної тран- сформації суспільства : монографія / Ю. В. Бондар. К. : МАУП, 2007. С. 78.

Енциклопедія державного управлін- ня : у 8 т. / Нац. акад. держ. упр. при Президентові України; наук.-ред. колегія : Ю. В. Ковбасюк (голова) та ін. К. : НАДУ, 2011. Т. 1. : Теорія дер- жавного управління / наук.-ред. ко- легія : В. М. Князєв, І. В. Розпутенко (співголови) та ін. 2011. С. 252–253.

Пармонова А. В. Имидж политиче- ских партий в электоральном про- цессе: Автореф. дис. … канд. полит. наук / А. В. Пармонова. Воронеж, 1998. С. 8–9.

Yoder D. E. (1999) Contingency Framework for Environmental Decision-Making: Linking Decisions, Problems and Processes. Policy Studies Review, № 16 (3/4). Р. 13.

Топольницька Т. Б. Комунікативний аспект у формуванні іміджу органів публічної влади // Мукачівський держ. ун-т // Електронне наукове видання “Економіка та суспільство”. 2019. Вип. 20. С. 593–598.

Колісніченко Н. М. Діалогова комуні- кація влади і громадян в управлінні територіями. Забезпечення конструктивного діалогу між владою та суспільством: матеріали наук.-пр- акт. конф. (Одеса, 28 квітня 2016 р.). Одеса: ОРІДУ НАДУ, 2016. С. 83.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-29

Як цитувати

Кириченко, Г. (2020). ПРИРОДА ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ МЕХАНІЗМІВ ФОРМУВАННЯ ІМІДЖУ ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ. Публічне урядування, (5 (20), 97-108. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2019-5(20)-97-108