ІСТОРІЯ ТА ІННОВАЦІЇ МЕНЕДЖМЕНТУ МОЛОДІЖНОЇ НАУКИ
DOI:
https://doi.org/10.32689/2617-2224-2023-2(35)-7Ключові слова:
менеджмент, наукова молодь, молодіжна наука, історія, освіта, дослідження, філософія науки, реформа науки, молоді вченіАнотація
Дослідження присвячене комплексному аналізу й узагальненню методології досліджень та наукових пошуків молодих вчених в історичному контексті. Підкреслено, що використання досвіду минулих років сприятиме розвитку сучасної молодої науки у складних умовах воєнного часу. У ході дослідження використовувались загальнонаукові методи (аналізу, синтезу, порівняння). Для виокремлення основних характеристик, позитивних сторін, інновацій, історичних зв’язків використовувався SWOT-аналіз наукової діяльності молодих дослідників. Для опрацювання, типологізації і моделювання залучались джерелознавчі методи. Крім того, в ході дослідження враховувався власний досвід роботи авторів, як молодих науковців. Наукова новизна досліджененя полягає у відтворенні проблематики історії розвитку молодіжної науки з ХІХ до ХХІ ст. На основі критично проаналізованих фактів, архівних документів та реконструкції окремих суспільно-політичних подій доведено, що синергія наукових досліджень молодих науковців спрямована на вивчення рідного краю: історичного минулого, традицій, флори і фауни, біографістики тощо. Ретроспективний логіко-системний аналіз наукової роботи молодих вчених дозволив окреслити такі основні тенденції: традиційність та наслідуваність методології здійснення наукових досліджень від викладачів до учнів , організаційно-товариський характер організації науково-когнітивних пошуків від ХІХ ст. і до сучасності; регіональність здійснення наукових пошуків, що поєднують вивчення та дослідження історії регіону, життєтворчості всесвітньовідомих персоналій історії, музики, літератури, філософії, біології тощо. Молодіжна наука на сучасному етапі здійснюється на основі наукової традиційності та раціональності, що сформувалася у процесі міцного фундаменту закладених історичних основ здійснення науково-дослідницької діяльності через провідні центри наукових досліджень минулого, дослідницької спадщини постатей науковців з різних галузей знань, які успішно проводили свої наукові пошуки. Сьогодні в умовах нищення росіянами пам’яток української культури, важливо зберегти здобутки минулих поколінь. Окрім того, методологія наукових досліджень молодих науковців реалізується крізь призму віртуалізації наукових знань, інноваційних форм наукової роботи, синергетики, діалогічності.
Посилання
Бондючна Ю., Павлюк Г. Історичні аспекти розвитку та становлення ботанічної науки в Кременці. Волинь у дослідженнях вчених і краєзнавців : матеріали всеукраїнської наукової конференції. Кременець, 2017. С. 220–227.
Вайнберг С. Пояснюючи світ. Історія сучасної науки. Харків, 2019. 351 с.
Галаган О. Нові аспекти наукової спадщини Віллібальда Бессера – першого дослідника флори України (до 200-річчя його наукової діяльності в Україні). Історія науки. 2008. URL: http://surl.li/cavpm (дата звернення: 12.12.2022).
Гриневич Т. Історична україніка у творчості Йоахіма Лелевеля. Проблеми гуманітарних наук : збірник наукових праць Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія Історія. Вип. 36. 2015. С. 122–132. DOI: https://doi.org/10.24919/2312-2595.36.123134.
Дем’яненко Н. М., Бойко А.М. Проекти вищої педагогічної освіти в Україні першої половини ХІХ ст. World Science. 2020. № 3 (3(55).
С. 34–42. DOI: https://doi.org/10.31435/rsglobal_ws/31032020/6989; URL: https://rsglobal.pl/index.php/ws/article/view/403 (дата звернення: 20.12.2022).
Кирчів Р. Кременецька гімназія-ліцей першої третини ХІХ ст. та її дотичність до українського довкілля. 2006/2007; URL: http://www.inst-ukr.lviv.ua/files/23/430Kyrchiv.pdf (дата звернення: 10.12.2022). Випуск 5 (65), 2022
Коляденко С. Кременецький ліцей у системі освіти Волині (ХІХ – 30-ті рр. ХХ ст.). Житомир, 2003. 136 с.
Крисовський, О. Кременецький парнас у період діяльності гімназії та ліцею. Волинські Афіни. 1805–1833. Збірник наукових праць. Тернопіль : «Богдан», 2006. С. 88–111.
Лук’янець В. С., Кравченко О. М. & та ін. Світоглядні імплікації науки. Київ : ПАРАПАН, 2004. 408 с.
Марчук О. Форми, методи та прийоми навчання і виховання дітей і молоді в освітньо-культурних установах Волинської губернії та Волинського воєводства. Духовність особистості: методологія, теорія і практика. No 6. Сєверодонецьк, 2019. URL: http://domtpsnu.snu.edu.ua/index.php/Domtp/article/view/88/83. DOI: https://doi.org/10.33216/2220-6310-2019-93-6-156-166 (дата звернення: 26.06.2022).
Мацкевич Т. Кременецькі викладачі у Варшавському товаристві шанувальників наук. Волинські Афіни. 1805–1833. Збірник наукових праць. Тернопіль : «Богдан», 2006. С. 243–250.
Молодь: наука та інновації : матеріали Х Міжнародної науково-технічної конференції студентів, аспірантів та молодих вчених, Дніпро, 23–25 листопада 2022 року / Національний технічний університет «Дніпровська політехніка» Дніпро : НТУ «ДП», 2022. 567 с.
Мороз О. В. Особливості виховної роботи під час класних та позакласних занять у Волинській духовній семінарії кінця ХІХ століття. Kremenets science: open air, або наука в кросівках : збірник наукових статей. Випуск ІІІ. / за заг. ред. Р. О. Дубровського. Кременець : КОГПА ім. Тараса Шевченка, 2019. С. 5–15.
Оболончик Н. Краєзнавча робота в Кременецькому ліцеї 20–30-х рр. ХХ ст. 2010. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpkhnpu_ist_2010_38_28 (дата звернення: 18. 12. 2022).
Положення про Раду молодих науковців Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка, 2016. URL: http://www.kogpi.edu.te.ua/images/stories/me/dokymentu/polozhenya/2019-2020/pol%20rmn.pdf (дата звернення: 12. 12. 2022).
Положення про Студентське наукове товариство Кременецької обласної гуманітарно-педагогічної академії ім. Тараса Шевченка, 2016. URL: http://www.kogpi.edu.te.ua/images/stories/Henrikh/polozhennya_SNT.pdf (дата звернення: 12. 12. 2022).
Семенець Орлова І. А. Державне управління освітніми змінами в Україні: теоретичні засади : монографія. Київ : ЮСТОН. 2018. 420 с.
Скакальська І. Просопографічний портрет українських вчених Західної Волині у першій половині ХХ ст. Історія науки і біографістика: електрон. наук. фах. вид. : міжвід. темат. зб./ Нац. наук. с.-г. б-ка Нац. акад. аграр. наук України. Київ, 2015. No 3. URL: http://inb.dnsgb.com.ua/2015-3/13.pdf (дата звернення: 12.12.2022).
Skakalska I. Traditions and innovations in the academic discourse of scientific research in the XIX–XXI centuries. (on the example of the Kremenets region). Contemporary issues of the world community and the role of social sciences in ensuring its development: collective monograph. SENSE. September 21, 2020. Lviv – Toruń : Liha-Pres. Р. 165–184. DOI: https://doi.org/10.36059/ 978-966-397-221-3.08; URL: http://catalog.lihapres.eu/index.php/liha-pres/catalog/book/124 (дата звернення: 12. 12. 2022).
Томенко Д. Молодіжна політика та мобільність молоді України в часи війни. Наукові праці Міжрегіональної Академії управління персоналом. Політичні науки та публічне управління. Київ : Міжрегіональна Академія управління персоналом, 2022. № 1 (61). С. 78–86. DOI https://doi.org/10.32689/2523-4625-2022-1 (61)-12; URL: http://surl.li/emfoj (дата звернення: 02. 01. 2023).
Шевера. М. & та ін. Антоній Анджейовський. Талан і таланти відомого натураліста. Київ : Інститут ботаніки НАН України, 2018. 64 с. URL: https://www.botany.kiev.ua/doc/shevera53.pdf (дата звернення: 12.12.2022).
Шмит А. Кременецький ліцей як зразок просвітницької моделі школи на території України у першій половині ХІХ століття. Кременець, 2012. 235 с.
Semenets-Orlova, Inna Andriivna; Kyselova, Yaroslava Yaroslavivna. Multidimensional management contemporary: generation of social meanings for a new collective identities. Public manаgement. 2018. № 4. Р. 264–273.