ВНУТРІШНІ РИЗИКИ СУЧАСНОГО СТАНУ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2018-15-5-66-76

Ключові слова:

внутрішні ризики, фінансові ризики, інноваційні ризики, кадрові ризики, державне управління, кластерний підхід

Анотація

Розглянуто проблему управління внутрішніми ризиками, які впливають на українські навчальні заклади. Проаналізовано існуючі вну- трішні виклики та ризики в системі вищої освіти України. Розкрито сут- ність кластерного підходу, який на сьогодні є доволі ефективним засобом подолання проблем економічного механізму державного управління в сис- темі реформування та розвитку вищої освіти.

Визначено, що однією з найбільш складних і важливих проблем внутріш- ніх ризиків виступає кадровий ризик. Вирішення цієї проблеми приведе до посилення конкурентоспроможності вищих освітніх закладів та ефективнос- ті усього освітнього процесу загалом.

Доведено, що управління внутрішніми ризиками є важливим питаням, яке має вирішуватися не лише з навчальним закладом, а й усією системою осві- ти країни. Підкреслено важливість підвищення освітніх послуг за допомогою досягнення оптимального стану внутрішнього середовища освітньої устано- ви. Управління внутрішніми ризиками вищого навчального закладу має базуватися на загальноприйнятих підходах, враховувати специфіку сфери освіти та конкретну класифікацію ризиків і викликів.

Досліджено особливості кластерного підходу в освіті. Визначено, що клас- терний підхід забезпечує концентрацію управлінських зусиль освітніх уста- нов на рішення виховних завдань, тим самим сприяючи зниженню внутріш- ніх ризиків у вищому навчальному закладі. Обґрунтовано, що впровадження кластерного підходу в діяльність освітнього закладу буде підвищувати якість та соціальний статус професійної освіти, а також підвищувати потребу ви- пускників на ринку праці.

Сучасний розвиток системи освіти передбачає врахування положень ри- зик-менеджменту, спрямованого на подолання наявних внутрішніх проблем та викликів, тим самим забезпечуючи інноваційний розвиток вітчизняних університетів й підвищуючи конкурентоспроможність вітчизняної освіти на світовому ринку.

Посилання

Заярная И. А. Влияние внутренних рисков на управление вузами // Фундаментальные исследования. — 2014. — № 6–4. — С. 785–788.

Вавренюк С. А. Государственное ре- гулирование реформирования выс- шего образования Украины на современном этапе / C. А. Вавренюк // Еast journal of security studies: наук. журнал. — Х.: Изд-во НУЦЗУ; Гданьск (Польша), 2018. — Вып. 2 (12). — С. 15–24.

Селезнева Н. А. Качество высшего образования: опыт системного ис- следования. // Матер. междунар. науч.-теорет. конф. “Национальная система оценки качества образова- ния: проблемы, стратегия, техноло- гия”. — Тараз: Тараз. ун-т, 2003. — С. 32–54.

Греченко Д. А., Чулюков В. А. Струк- турная компонента модели орга- низационного управления высшим учебным заведением // Современ- ные наукоемкие технологии. — 2010. — № 4. — С. 13–16.

Инновации в управлении вузом: новые решения для корпоратив- ной информационной системы / И. О. Красильников и [др.] // Уни- верситет. упр. — 2014. — № 6 (46). — С. 16–24.

Каленюк І. С. Сучасні ризики розвит- ку вищої освіти в Україні / І. С. Ка- ленюк, О. В. Куклін, В. А. Ямко- вий // Економіка України. — 2015. — № 2. — С. 70–83.

Домбровська С. М. Механізми реа- лізації державної політики в галузі вищої освіти / С. М. Домбровсь- ка // Актуальні пробл. держ. упр. — 2011. — № 2. — С. 107–113. 8. Красикова Т. Ю. Образовательный кластер как фактор взаимодейст- вия рынка труда и системы высшего профессионального образования / Т. Ю. Красикова // Актуальные вопр. экономики и упр.: материа- лы междунар. науч. конф., апрель 2011 г.: тезисы докл. — М.: РИОР, 2011. — Т. II. — С. 54–59.

Васильева Н. В. Формирование и раз- витие образовательных кластеров в региональной социально-еконо- мической системе: автореф. ... канд. экон. наук: спец. 08.00.05 “Экономи- ка и управление народным хазяй- ством (региональная экономика)” / Н. В. Васильева. — Гатчина, 2013. — 26 с.

Корчагина Н. А. Образовательные кластеры как основа повышения конкурентоспособности учебных заведений / Н. А. Корчагина // При- каспийский журн.: упр. и высокие технологии. — 2009. — № 3 (7). — С. 78–84.

Смирнов А. В. Образовательные кластеры и инновационное обуче- ние в вузе: монография / А. В. Смир- нов. — Казань: РИЦ “Школа”, 2010. — 102 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-09-29

Як цитувати

Вавренюк, С. (2018). ВНУТРІШНІ РИЗИКИ СУЧАСНОГО СТАНУ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ. Публічне урядування, (5 (15), 66-76. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2018-15-5-66-76

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають