ПРИНЦИП ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ ЯК ОСНОВА ФОРМУВАННЯ ЯКІСНОГО КАДРОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ СИСТЕМИ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2018-15-5-296-305

Ключові слова:

державна служба, служба в органах місцевого самоврядування, кадри, кадровий потенціал, децентралізація, розвиток, навчання, підвищення кваліфікації кадрів

Анотація

Проаналізовано можливості удосконалення професійної під- готовки кадрів органів місцевого самоврядування з урахуванням реалізації принципу децентралізації. Запропоновано шляхи удосконалення підготовки фахівців органів місцевого самоврядування, передбачено розширення права територіальних громад на вибір не лише вищого навчального закладу, який готуватиме фахівців, а й професійних програм, за якими готуватимуться фа- хівці для певної територіальної громади.

Проведений аналіз дає підстави виокремити важливі елементи профе- сіоналізації кадрів органів місцевого самоврядування як основу формування децентралізації в Україні, а саме:

1) у чинному законодавстві слід передбачити виділення коштів територі- альним громадам на професійне навчання, підвищення кваліфікації посадо- вих осіб місцевого самоврядування. Це надасть можливість громаді обрати, яких саме фахівців для цієї місцевості потрібно підготувати;

2) необхідно прийняти нормативно-правовий документ, який би передба- чав формування реальної потреби у професійному навчанні та підвищенні кваліфікації кадрів органів місцевого самоврядування з урахуванням прове- деного моніторингу в потребі саме у таких професійних кадрах;

3) надати територіальним громадам права обирати вищий навчальний за- клад, який готуватиме саме тих фахівців, яких потребує даний регіон (на- селення, громада). Крім того, слід передбачити організацію на базі кому- нальних навчальних закладів мобільних постійно діючих курсів підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування із залученням будь- яких фахівців з усіх регіонів України за потреби у таких курсах;

4) з метою посилення ролі територіальної громади слід передбачити її право обирати не тільки вищий навчальний заклад, а й навчальні програми, які потрібні для фахівців, що працюватимуть у цій місцевості;

5) передбачити обов’язок фахівців, які отримали освіту за гроші територі- альної громади, відпрацювати в цій громаді протягом 5 років або повернути гроші за професійне навчання;

6) передбачити кошти на фінансування талановитої молоді за кордоном за умови відпрацювання після закінчення навчального закладу певного часу на території України.

Таким чином, система підготовки та підвищення кваліфікації кадрів органів місцевого самоврядування має залежати від потреб регіону в пев- них компетентностях таких фахівців, а також кількості таких фахівців, що, своєю чергою, можна зробити, якщо надати право територіальній громаді здійснювати моніторинг потреби в кадрах та право громад замовляти про- фесійне навчання або підвищення кваліфікації. Крім того, потрібно надати право територіальним громадам обирати не лише вищий навчальний заклад, де здійснюють підготовку кадрів органів місцевого самоврядування, а й на- вчальні програми, за якими здійснюватиметься така підготовка.

Посилання

Дімова О. В. Особливості кадрово- го забезпечення служби в органах місцевого самоврядування. URL: http://www.kbuapa.kharkov.ua/ebook/db/2007-1-1/doc/3/05.pdf (дата звернення 16.10.2018 р.).

Закон України про службу в ор- ганах місцевого самоврядування. URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2493-14 (дата звернення 16.10.2018 р.).

Інформаційно-аналітичний звіт “Аналіз ситуації щодо професій- ної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації держав- них службовців посадових осіб ор- ганів місцевого самоврядування в Україні”. URL: http://pleddg.org.ua/wp-content/uploads/2017/07/Analytical-report_Institution-Training-2017_7July_Final.pdf (дата звернення 16.10.2018 р.).

Опанасюк Г. Тенденції підготовки державних службовців у країнах Центральної та Східної Європи. — К. : Вид-во УАДУ, 2001. — 284 с.

Про схвалення Концепції реформу- вання системи професійного нав- чання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступ- ників, посадових осіб місцевого са- моврядування та депутатів місце- вих ради: розпорядження Кабінету Міністрів України від 01.12.2017 р. № 974. URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/974-2017-%D1%80 (дата звернення 16.10.2018 р.).

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-09-29

Як цитувати

Пархоменко-Куцевіл, О. (2018). ПРИНЦИП ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ ЯК ОСНОВА ФОРМУВАННЯ ЯКІСНОГО КАДРОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ СИСТЕМИ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ. Публічне урядування, (5 (15), 296-305. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2018-15-5-296-305

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають