ЦІННІСНО-СМИСЛОВІ АРХЕТИПИ “ВОЛОДІННЯ” ТА “БУТТЯ” В РЕКЛАМНОМУ САМОРЕГУЛЮВАННІ

Автор(и)

Ключові слова:

реклама, цінності, архетипи, саморегулювання в рекламній сфері

Анотація

Розглянуто актуальні проблеми теорії і практики саморегу- лювання в процесі формування та реалізації державної політики у сфері реклами. При цьому реклама розглядається як складова інформаційного простору і масової культури, що впливає на формування ціннісних орі- єнтацій суспільства в багатьох країнах. Рекламна діяльність в умовах су- часного світу є однією з причин загострення соціальних суперечностей, що обертається проблемами для самої рекламної індустрії у вигляді по- силення регулювання. Проблема концептуальних основ управління і ре- гулювання рекламної сфери, співвідношення державного регулювання і саморегулювання продовжує залишатися актуальною для багатьох країн. Розгляно соціальні аспекти саморегулювання в контексті ціннісно-смис- лових архетипів “володіння” і “буття” з позиції соціальної концепції Е. Фромма. Обґрунтовано необхідність вироблення парадигми регулюван- ня реклами на основі ціннісних установок “володіння” і “буття”, які впли- вають як на функціонування і розвиток саморегулювання, так і на рівень корпоративної соціальної відповідальності рекламного бізнесу. Показано, що досягнення гармонізації відносин рекламного бізнесу, суспільства і дер- жави вимагає трансформації пріоритетів рекламного самоврядування щодо захисту корпоративних інтересів до співпраці з суспільством. Узагальнено окремі методи і форми ефективного саморегулювання в європейських дер- жавах, досвід яких може стати орієнтирами як для європейського реклам- ного співтовариства, так і для світової рекламної індустрії. Обґрунтовано, що творче володіння, коли суб'єкти рекламного самоврядування мають ді- ючу мотивацію “буття”, яка доповнює, а не виключає корпоративні інтере- си “володіння”, впливає на формування ефективного саморегулювання у сфері реклами.

Посилання

Фромм Э. Забытый язык. Иметь или быть? / Э. Фромм ; [пер. с нем. и англ.]. — М. : АСТ ; АСТ-Москва, 2009. — 442 с.

Министр юстиции Германии пред- лагает запретить сексуальную рекламу [Электронный ресурс]. — Режим доступа: https://aftershock.news/?q=node/388294. — Назва з екрана.

Проблема ожирения в Европейском регионе ВОЗ и стратегии ее реше- ния / под ред.: Francesco Branca, Haik Nikogosian и Tim Lobstein. — Б/м : Всемирная организация здра- воохранения, 2009. — 392 с.

Буковская А. Сент-Экзюпери или парадоксы гуманизма / А. Бу- ковская ; пер. с польск. А. Н. Ер- монского. — М. : Радуга, 1983. — 208 с.

Бодрийяр Ж. Система вещей / Ж. Бо- рийяр. — М. : Рудомино, 2001. — 216 с.

Липовецки Л. Ж. Эра пустоты: Эссе о современном индивидуализме / Л. Ж. Липовецки. — СПб. : Влади- мир Даль, 2001. — 336 с.

Почему учиться рекламе надо за гра- ницей, а не в России [Электронный ресурс]. — Режим доступа: https://rb.ru/article/pochemu-uchitsyareklame-nado-za-granitsey-a-ne-vrossii/7386357.html. — Название с экрана.

Сегела Ж. Национальные особенно- сти охоты за голосами. Так делают президентов / Ж. Сегела. — М. : Вагриус, 1999. — 264 с.

Ламбен Ж.-Ж. Стратегический мар- кетинг. Европейская перспектива / Ж.-Ж. Ламбен ; пер. с франц. — СПб.: Наука, 1996. — 589 с.

Амблер Т. Практический марке- тинг / Т. Амблер ; пер. с англ.; под общей ред. Ю. Н. Каптуревского. — СПб. : Питер, 1999. — 400 с.

Руководство EASA по саморегули- рованию [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://www.advertology.ru/index.php?name=Subjects&pageid=81#1. — Название с экрана.

Сэндидж Ч. Г. Реклама: теория и практика / Ч. Г. Сэндидж, В. Фрай- бургер, К. Ротцол. — М. : Прогресс, 1989. — 630 с.

Саморегулювання реклами: досвід Франції [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://detector.media/rinok/article/122104/2017-01-10-samoregulyuvannya-reklamidosvid-frantsii/. — Назва з екрана.

Хто і як регулює рекламу у Ве- ликій Британії [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://detector.media/rinok/article/122295/2017-01-18-khto-i-yak-regulyue-reklamu-u-velikii-britanii/. — Назва з екрана.

Как убивают рекламное образова- ние [Электронный ресурс]. — Ре- жим доступа: /http://www.repiev.ru/recenz/Romat-Textbook.htm. — Название с экрана.

Король политической рекламы Жак Сегела : из интервью Гарри Файфа с Жаком Сегела [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://www.elections.spb.ru/razdel9/seguela_a.htm. — Название с экрана.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-30

Як цитувати

Сердечна, Л. (2018). ЦІННІСНО-СМИСЛОВІ АРХЕТИПИ “ВОЛОДІННЯ” ТА “БУТТЯ” В РЕКЛАМНОМУ САМОРЕГУЛЮВАННІ. Публічне урядування, (4 (14), 288-298. вилучено із http://journals.maup.com.ua/index.php/public-management/article/view/439