ОРІЄНТИРИ РОЗВИТКУ ФОРМ КОМУНІКАТИВНОГО ВПЛИВУ ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА НА ДЕРЖАВНУ ПОЛІТИКУ
Ключові слова:
форми комунікативного впливу, державне управління, засоби масової інформації, державний секторАнотація
У статті викладено теоретичні та методологічні основи розвитку форм комунікативного впливу громадянського суспільства на державну політику, надано основні прийоми та умови їх використання для отримання переваг у вирішенні проблем державно-управлінських відносин. Висвітле- но широке коло питань, що стосуються особливостей організації зв’язків із громадськістю, із урахуванням вітчизняного та зарубіжного досвідів. Відо- бражено специфіку застосування маркетингових комунікацій у спілкуванні органів державної влади з громадськістю.
Обґрунтовано, що в інституціональному змісті найбільший інтерес ста- новить класифікація залежно від сфери розповсюдження. Громадськість, коли вона спілкується з органами державної влади, за допомогою певних комунікаційних інструментів, називається зовнішньою формою комуніка- ції. Зовнішні форми комунікативного впливу громадянського суспільства на державну політику допомагають їм донести до органів державної влади необхідну інформацію щодо їхніх думок, потреб, запитів та ін. Звичайно, та- ка інформація постійно повинна оновлюватися та бути точною. Всі громад- ські організації повинні підтримувати доброзичливі стосунки з державними організаціями і не допускати будь-якої дезінформації останніх.
Разом з тим інформатизація публічного управління містить як позитив- ний потенціал, так і труднощі й протиріччя, нехтування якими, як свідчить практика, обертається негативним результатом. На сьогодні недостатньо розроблені та потребують наукового осмислення й обґрунтування, зокрема, питання організаційного, нормативно-правового забезпечення впроваджен- ня та реалізації сучасних інструментів маркетингу, менеджменту у публіч- ному управлінні.
Щодо перспектив подальших досліджень поняття “форми комунікатив- ного впливу громадянського суспільства на державну політику”, то вони по- лягають в упорядкуванні його понятійного апарату, як підґрунтя удоскона- лення його системи, адже неповна та неточна інформація стає, в результаті, причиною виникнення багатьох проблем у системі реформування держав- ного управління.
Посилання
Poster M. The Mode of Information: Рoststructuralism and Social Context. Cambridge: Polity Press, 1990. — 387 р.
Романенко Є. О. Моделі комуніка- тивної політики держави та інстру- ментальне забезпечення взаємодії органів державної влади та громад- ськості / Є. О. Романенко // Де- мократичне врядування. — 2014. — Вип. 14. — Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DeVr_2014_14_11
Adeel Meo, Muhammad Daniyal Abbas, Muhammad Nadeem Sajjad, Muhammad Rizwan, Sayed shahbaz hussain bukhari, Muhammad Saad Hameed (2014), The Impact of Promotional Tools on Sales Promotion” // Journal of Public Administration and Governance. — Vol. 4. — № 2. — Р. 202–216.
Iacob D., Cismaru D. M. (2003), Relaii publice. Eficien prin comunicare, Editura Comunicare, Bucureti, Iacob & Cismaru, 2003.
Сибіга І. Форми та методи впли- ву неурядових організацій на прийняття державно-владних рішень / І. Сибіга // Вісн. Нац. академії держ. упр. при Президентові України. — 2012. — Вип. 1. — С. 242–249.
Романюк А. Порівняльний аналіз політичних систем країн Захід- ної Європи: інституційний вимір / А. Романюк. — Львів : Тріада плюс, 2004. — 392 с.