STRATEGIC VECTORS OF BARRIER-FREE DEVELOPMENT IN THE CONTEXT OF INNOVATIVE EDUCATIONAL SPACE

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2025-1(42)-5

Keywords:

vector, development, barrier-free, barrier-free sphere, innovations, special educational needs (SEN), space, education, educational space

Abstract

The article examines conceptual approaches to the development and implementation of public management mechanisms in the development of a barrier-free sphere in the educational space, focusing on current social challenges and transformational processes in Ukraine. The article highlights the need to create an inclusive educational space for children with special educational needs, who often remain isolated in society, justifying the importance of equal access to quality education. The prospects for the integration of persons with special needs into the educational process are determined, in particular, with an emphasis on the introduction of a barrier-free sphere in educational institutions, which contributes to the realization of their abilities and talent.

References

Вища освіта України в умовах глобалізації суспільства: монограф. редкол. : Горяна Л.Г., Терентьєва Н.О.; за наук. ред. М. Б. Євтуха. К. : Агроосвіта, 2015. 300 с.

Дефектологічний словник: навчальний посібник. [за редакцією В. І. Бондаря, В. М. Синьова]. К. : «МП Закон України «Про освіту». Відомості Верховної Ради. 1991. № 34. С. 45–48.

Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; головний ред. В.Г. Кремень. К. : Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.

Закон України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні». Відомості Верховної Ради. 1991. № 2. С. 252–258.

Колупаєва А. А. Досвід реалізації інклюзивної освіти в країнах Європи. Педагогічні основи інтегрування школярів з особливостями психофізичного розвитку в загальноосвітні навчальні заклади: монографія. К. : Педагогічна думка, 2007. 458 с.

Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 09.12.2010 р. «Про затвердження Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах». URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1412-10.

Наказ МОН № 1205 від 06.12.10 року «Про затвердження Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів». URL: http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/12914/.

Наказ МОН № 912 від 01.10.10 року «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивного навчання».

Наказ МОНмолодьспорт №1243 від 31.10.11 року «Про Основні орієнтири виховання учнів 1–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України». URL: http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/24565.

Науково-педагогічний експеримент «Соціальна адаптація та інтеграція в суспільство дітей з особливостями психофізичного розвитку шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх закладах».

Сидоренко C. (а) Безбар’єрна сфера спілкування в просторі закладу освіти: комунікативні вектори. Наукові праці МАУП. Політичні науки та публічне управління. Київ: Міжрегіональна Академія управління персоналом, 2023. Вип. 4 (70). С. 132–140.

Сидоренко C. (b) Індивідуалізація організації безбар’єрної сфери в закладах освіти як дидактична проблема. Наукові праці МАУП. Політичні науки та публічне управління. Київ: Міжрегіональна Академія управління персоналом, 2023. Вип. 5 (71). 148 с.

Чайковський М. Є. Соціально-педагогічна робота з молоддю з особливими потребами в інклюзивному освітньому просторі: монографія. К.: Університет «Україна», 2015. 436 с.

Published

2025-05-28

How to Cite

Сидоренко, С. С. (2025). STRATEGIC VECTORS OF BARRIER-FREE DEVELOPMENT IN THE CONTEXT OF INNOVATIVE EDUCATIONAL SPACE. Public Management, (1 (42), 48-53. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2025-1(42)-5

Issue

Section

Статті