ANDRUSHIV DISTRICT AS A TOURISTS DESTINATION: THE TOOLKIT OF MARKETING POSITIONING
Keywords:
Andrushiv district, tourist resources, attraction, tourist destination, ethno-tourism potential, marketing toolkit, рatronage, Tereshchenko familyAbstract
The article describes the existing tourist resources of Andrushiv district of Zhytomyr region. Their attraction and ethno-tourism potential are determined. It is noted that the ethnographic identity of the region is determined by the ethnic composition of the population, cultural and artistic traditions and it influences the results of the formation of the tourist attractiveness of the territory. It is proved that available attraction resources serve as a basis for the formation of a tourist destination “Andrushiv district — the land of embodiment of entrepreneurial and charitable affairs by the Tereshchenko family” as the one that is emerging. The corresponding set of marketing advantages of the tourist destination is determined: infrastructure, regional identity, informativeness, accessibility, commerciality, complexity, resourcefulness, comfort, availability of local government bodies. The conformity of the basic criteria of recognition of tourist resources of Andrushiv district with the instruments of state regulation is established. The marketing toolkit of the state regulation of tourism development in the district is offered.
References
Ткаченко Т. І. Сталий розвиток ту- ризму: теорія, методологія, реалії бізнесу : монографія. — К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2006. — 537 с.
Любіцева О. О. Типізація дестина- цій / О. О. Любіцева, О. В. Третья- ков // Географія і туризм : зб. наук. пр. — 2012. — Вип. 17 [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.geolgt.com.ua/images/stories/zbirnik/vipusk17/v171.pdf
Леонтьєва Ю. Ю. Оцінка ресурсів категорії “Атракція” регіональних дестинацій України / Ю. Ю. Леон- тьєва // Економіка і регіон: наук. вісн. — 2009. — № 3 (22). — С. 20–26.
Лужанська Т. Ю. Стратегії розвитку регіональних туристичних дестина- цій / Т. Ю. Лужанська // Наук. вісн. Мукачів. держ. ун-ту. Серія: Еко- номіка. — 2014. — Вип. 2. — С. 175– 180. — Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvmdue_2014_2_33
Кутьков В. П. Сутність і структура маркетингового механізму держав- ного управління розвитком регіо- ну / В. П. Кутьков // Державне бу- дівництво. — 2012. — № 2 [Елек- тронний ресурс]. — Режим досту- пу: http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/db/2014-1/doc/2/12.pdf
Левицький А. О. Портфельна страте- гія управління розвитком туристич- ної дестинації / А. Левицький // Держава і регіони: наук.-вироб. журн. — 2016. — № 1 (53). — С. 85– 93. — (Серія: Держ. управління).
Гаврилюк А. Андрушівщина — ще один слід меценатства / А. Гаври- люк // День. — 2017. — 5 лип. [Елек- тронний ресурс].— Режим доступу: http://m.day.kyiv.ua/uk/article/cuspilstvo/andrushivka-shche-odynslid-mecenatstva
Програма економічного і соціально- го розвитку Андрушівського району на 2017 рік [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://andrrada.zt.gov.ua/index.php/dokumenti/rishennia/14-sesiya-vii-sklikannya/1266-proprogramu-ekonomichnogo-i-sotsialnogo-rozvitku-andrushivskogo-rajonuna-2017-rik