CLASSIFICATION OF THE COMMODITY STRATEGIES

Authors

  • Iryna Chaplay

Keywords:

classification, commodity strategy, the strategy of concentration and diversification strategy

Abstract

In the article the theoretical and methodological position of the classification of the commodity strategies are examined. The individual policy options, their main advantages and disadvantages are generalized. It is proved that the presence of one or many commodity strategy defines the production and management structure of the enterprise. It’s noted that the strategy of concentration on one area of activity, closely linked with the implementation of the overall competitive strategy — leading on the basis of lowering the costs. It is shown that the diversification strategy involves the penetration into new spheres of activity, not previously typical for the enterprise, designed to amend, supplement or replace the product, which has already produced by the no less important strategic partner. Vectors of fusion strategy or buy are generalized and its major landmarks are identified.

References

Верлока В. С. Стратегічний мар- кетинг: [навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл.] / В. С. Верлока, М. К. Коноваленко, О. В. Сиво- ловська; Укр. держ. акад. залізн. трансп. — Х., 2007. — 289 с.

Куденко Н. В. Маркетингові стратегії фірми: [монографія] / Н. В. Куденко. — К.: КНЕУ, 2002. — 245 с.

Куденко Н. В. Стратегічний марке- тинг / Н. В. Куденко. — К.: КНЕУ, 2008. — 245 с.

Кревенс Д. В. Стратегический мар- кетинг / Д. В. Кревенс; пер. с англ. — 6-е изд. — М.: Изд. дом “Вильямс”, 2008. — 752 с.

Ламбен Ж.-Ж. Менеджмент, ориенти- рованный на рынок / Ж.-Ж. Ламбен; пер. с англ. под ред. В. Б. Колчано- ва. — СПб.: Питер, 2007. — 800 с. — (Серия “Классика МВА”).

Косенков С. І. Маркетингові дослі- дження: [навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл.] / С. І. Косенков. — К.: Вид. дім “Скарби”, 2004. — 464 с.

Маркетингові дослідження прогно- зування продажу / Укоопспілка; Львівська комерційна академія / А. І. Федорчук (уклад.). — Л.: Вид- во Львівської комерційної академії, 2005. — 30 с.

Published

2016-12-01

How to Cite

Чаплай, І. (2016). CLASSIFICATION OF THE COMMODITY STRATEGIES. Public Management, (4 (5), 14-24. Retrieved from http://journals.maup.com.ua/index.php/public-management/article/view/689

Issue

Section

Статті

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>