THE MAIN WAYS OF MARKETIZATION OF THE FUNCTIONS OF PUBLIC ADMINISTRATION IN UKRAINE
Keywords:
marketization of the function, public administration, conceptual basis, scope of public services, administrative services, territorial marketingAbstract
In the article the theoretical and methodological provisions of the introduction and development of the conceptual ways of marketization of the public administration are investigated. Continuity of the process of marketization of the functioning of public authorities, which in turn causes the need of implementation comprehensive, systematic analysis of the basic criteria’s and principles, which proceeding from a position of “typical” citizen, should be lie in the basis of the process of marketization of public administration is proved. Vectors of providing and ensuring of the above-mentioned indicators of efficiency of formation of ways of the marketization of the functions of public administration, the existence of which is possible only by mutual consent of government and civil society as equal partners are is justified. Due to the lack of such procedures and standards, the system of public administration hinders democratic transformation, economic growth and human development at the state level and at the community level of the smallest village by the way of activities of public authorities in general.
References
Приходченко Л. Л. Організацій- но-правовий механізм забезпечення державного управління: теорети- ко-методологічні засади / Л. Л. При- ходченко // Розвиток системи дер- жавного управління в Україні. — 2003. — № 10. — С. 85–88. — Режим доступу: http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/tpdu/2009-1/doc/1/09.pdf
Міжнародний пакт ратифіковано Указом Президії Верховної Ради Української РСР від 19.10.1973 р. № 2148-VIII (2148-08) .
Рубцов В. П. Про ще одну можли- вість участі громади у контролі й управлінні: [наук.-практ. посіб.] / В. П. Рубцов // Роль громадських організацій та інших неурядових структур у становленні та розвитку місцевого самоврядування в Украї- ні / [за ред. В. В. Кравченка]. — К.: Атіка, 2003. — С. 119–134.
Міжнародний пакт про громадянські та політичні права // Бюлетень Вер- ховного Суду РФ. — 1994. — № 12.
Другов А. А. Государственный марке- тинг как важный фактор совершен- ствования механизма управления социально-экономическими процес- сами в обществе / А. А. Другов // Маркетинг в России и за рубе- жом. — 2005. — № 4. — С. 101–107.
Петровская Н. Я. Маркетинг на служ- бе государственных органов Рос- сии / Н. Я. Петровская // Регули- рование внешнеэкономической дея- тельности и эволюция таможенной политики России: Тезисы докладов международной научно-практиче- ской конференции: в 2 ч. — М.: РИО РТА, 1996. — Ч. 1. — С. 126–134.
Новий словник іншомовних слів: близько 40 000 сл. і словосполучень / [Л. І. Шевченко, О. І. Ніка, О. І. Хо- м’як, А. А. Дем’янюк]; за ред. Л. І. Шев- ченко. — К.: АРІЙ, 2008. — 672 с.
Словарь по этике / [под ред. А. А. Гу- сейнова и И. С. Кона]. — [6-е изд.]. — М.: Политиздат, 1989. — 447 с.
Даченков И. Тенденции и перспекти- вы политического консалтинга в Рос- сии / И. Даченков // Рекламные тех- нологии. — 2008. — № 6. — С. 32–35.
Окландер М. А. Концепція маркетин- гової діяльності органів державно- го управління / М. А. Окландер // Труды Одесского политехнического университета. — 2002. — Вып. 1. — Режим доступу: http://www.nbuv. gov.ua/portal/natural/Popu/2002_1/7_2.htm