КОНСТИТУЦІЙНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ГРОМАДСЬКОГО КОНТРОЛЮ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ: ПРОБЛЕМИ І ПЕРСПЕКТИВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-9660-2020-5(11)-123-130

Ключові слова:

права людини, громадський контроль, громадянське суспільство, органи виконавчої влади, публічна влада.

Анотація

В статті розглянуто проблему унормування громадського контролю органів виконавчої влади. Встановлено, що стан чинного нормативно-правового регулювання громадського контролю органів виконавчої влади характеризується наявністю великої кількості нормативно-правових актів, що регламентують окремі форми громадського контролю, а також, здебільшого, їх підзаконним характером. Наголошено на необхідності прийняття даного закону «Про громадський контроль», в основі якого має бути розуміння громадського контролю як юридично значущої діяльності, що здійснюється у певному, нормативно визначеному, порядку, а результати якої є обов’язковими для підконтрольного суб’єкту. Саме остання риса відрізняє громадський контроль від інших видів діяльності (нагляду, моніторингу тощо). Визначено, що метою громадського контролю органів виконавчої влади є забезпечення законності функціонування органів виконавчої влади, попередження можливих відхилень від суспільних інтересів, а у разі їх появи усунення їх негативних наслідків. Запропоновано на законодавчому рівні не тільки перерахувати заходи громадського контролю, а й врегулювати процедуру їх здійснення, включаючи строки та регулярність проведення, а також фахові вимоги, до осіб, що здійснюють певні контрольні заходи, зокрема експертизи та аналітичні дослідження, у разі їх обов’язковості для прийняття певних управлінських рішень. Виокремлено такі структурні елементи у майбутньому Законі України «Про громадський контроль»: загальні положення, що включатимуть визначення термінів, принципи та завдання громадського контролю, суб’єктів громадського контролю; права та обов’язки суб’єктів громадського контролю та органів виконавчої влади; обов’язковий громадський контроль, що закріпить питання, що підлягатимуть такому контролю, порядок його організації та проведення, за який відповідатиме уповноважений орган виконавчої влади; порядок проведення різних заходів громадського контролю; відповідальність як суб’єктів громадського контролю, так і органів виконавчої влади.

Посилання

Фінальний аналітичний звіт «Удосконалення консультацій з громадськістю. Пропозиції громадськості та влади» / за ред. К. С. Ковриженко. К.: КВУ, 2012. 105 с.

Heilbroner R. L. Business Civilization in Decline. – New York ; London, 1976. 127 р.

Неугодніков А. О. Громадський контроль за діяльністю суб’єктів публічної адміністрації: наближення до міжнародних стандартів / Lex Portus : юрид. наук. журн. 2019. № 6. C. 66 – 80.

Проект Закону України «Про громадський контроль» від 13.05.2015 № 2737-1. URL: http://w1.c1.rada.gov.ua/ pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=55101

Проект Закону України «Про громадянський контроль за діяльністю органів влади, їх посадових і службових осіб» від 07.08.2018 № 9013. URL: http://w1.c1.rada. gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=64506

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-10-12

Як цитувати

Олькіна, О. В. (2020). КОНСТИТУЦІЙНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ГРОМАДСЬКОГО КОНТРОЛЮ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ: ПРОБЛЕМИ І ПЕРСПЕКТИВИ. Експерт: парадигми юридичних наук і державного управління, (5(11), 123-130. https://doi.org/10.32689/2617-9660-2020-5(11)-123-130

Номер

Розділ

ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОГО КОНСТИТУЦІОНАЛІЗМУ