СИСТЕМНІСТЬ РЕАЛІЗАЦІЇ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ ЯК ОСНОВА ФОРМУВАННЯ СЕРВІСНОЇ ДЕРЖАВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-9660-2020-5(11)-146-152

Ключові слова:

публічне управління, адміністративні послуги, принципи надання адміністративних послуг, системність, отримувачі адміністративних послуг.

Анотація

У статті аналізуються наукові підходи до принципу системності та визначаються основні його складові. Обґрунтовується, що принцип системності реалізації адміністративних послуг полягає у комплексному наданні та отриманні системи адміністративних послуг та збереження цілісного забезпечення права громадян на певні матеріальні та нематеріальні блага. Принцип системності передбачає запровадження єдиного органу державної влади – зокрема, Міністерства, Державного комітету чи Національного агентства з метою охоплення всіх баз даних, які потрібно для системного надання адміністративних послуг. Системність реалізації адміністративних послуг як основи формування сервісної держави передбачає об’єднання таких елементів: надавачі адміністративних послуг; система комунікацій; регламентація стандартів якості надання адміністративних послуг; систематизація баз даних, які потрібні для отримання адміністративних послуг; формування системи моніторингу якості надання адміністративних послуг; адміністративні послуги; по-сьоме, сукупність отримувачів адміністративних послуг. На нашу думку, на сьогодні виникла проблема формування електронних кабінетів всіх отримувачів адміністративних послуг з їх ідентифікацією. З цією метою потрібно створити єдиний центральний орган виконавчої влади, який би формував державну політику з надання та контролю якості адміністративних послуг. У статті запропонована потреба у прийнятті проекту Закону України «Про електронні адміністративні послуги», який би регламентував порядок та систему надання адміністративних послуг. Це спростить порядок отримання адміністративних послуг, вирішить питання надання адміністративних послуг онлайн, особливо коли громадянин не може відвідувати центри надання адміністративних послуг. Крім того, такий порядок отримання адміністративних послуг значно наблизить такі послуги до населення, а також зменшить фінансової витрати з Державного та місцевого бюджетів на оренду офісів, канцелярські прилади, обслуговування оргтехніки тощо.

Посилання

Системність. Науково-дослідний інститут українознавства. http://ndiu.org. ua/index.php/component/content/article/ 102-2009-08-31-13-55-49/1720-2012-05-14- 10-13-07

Толпыкин В. Е. Системность как методологический принцип современной постнеклассической науки. Теория и практика общественного развития. 2011. №7. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/ sistemnost-kak-metodologicheskiy-printsipsovremennoy- postneklassicheskoy-nauki.

Моисеенко М.А. Синергетика. Новейший философский словарь. М., 2001. 980 с.

Блауберг И. В., Мирский Э. М., Садовский В. Н. Системный подход и системный анализ. В кн.: Системные исследования. Ежегодник. М., 1982, с. 52-58.

Коменский Я.А. Великая дидактика. Изб. Пед. Сочинения. Ч. І М.: Политиздат, 1955. 370 с.

Зорина Л. Я. Дидактические основы формирования системности знаний старшеклассников М.: «Педагогика» 1978. 126с.

Коженко Я.В. Принципы сервисного государства: теоретико-правовой аспект. Современные проблемы науки и образования. 2013. № 2. URL: http:// w w w.science-education.ru/ru/article/ view?id=8467.

Коженко Я. В. Концепции «сильного» и «сервисного» государства в контексте модернизации государственного управления в России: общее и отличное. Фундаментальные исследования. 2012. № 3. С. 342-351.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-10-12

Як цитувати

Пархоменко-Куцевіл, О. І. (2020). СИСТЕМНІСТЬ РЕАЛІЗАЦІЇ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ ЯК ОСНОВА ФОРМУВАННЯ СЕРВІСНОЇ ДЕРЖАВИ. Експерт: парадигми юридичних наук і державного управління, (5(11), 146-152. https://doi.org/10.32689/2617-9660-2020-5(11)-146-152