ОНЛАЙН НАВЧАННЯ: ЕВОЛЮЦІЯ МООС І LMS В ЕПОХУ ПОСТКОВІДА. НОВІТНІ ЗАДАЧІ ОСВІТНЬОЇ СФЕРИ
DOI:
https://doi.org/10.32689/maup.it.2021.1.1Ключові слова:
електронне навчання, навчальні онлайн ресурси, масові відкриті онлайн курси – МВОК, системи керування навчанням – СКН, постковідна епохаАнотація
В багатьох країнах світу можливостями отримання освіти через Інтернет користуються вже не перший рік і успішно. В Україні масові онлайн курси набувають певної розповсюдженості лише зараз. Досвід викори- стання онлайн курсів свідчить, що якість освіти в Інтернеті не поступається університетському рівню. Інтернет ресурси у вигляді масових відкритих онлайн курсів МВОК (в англійському означенні Massive Open Online Courses – MOOCs) та систем керування навчанням – СКН (Learning Management System – LMS англ.) дозволяють покращити рівень знань, пропонують і надають можливість вдосконалити навички, які ми отримали від вищої освіти та слугують прекрасним помічником для саморозвитку. Метою статті є дослідження специфіки та можливостей навчального процесу та навчання з використанням систем курсів електронного навчання через інтернет мережі. Узагальнення результатів аналізу функціоналу MOOC, LMC і висновки до їх практичного застосування в навчаль- них програмах. Висвітлення проблем пов’язаних з використанням електронних систем онлайн навчання. Наукова новизна. У статті піднімається проблема переходу освітніх закладів на нові технології навчальних процесів з ви- користанням електронного онлайн навчання та способи їх застосування в процесі виконання існуючих навчальних програм. Автор на основі аналізу світових онлайн ресурсів MOOC LMS в сфері освіти, актуалізує ці проблемні питан- ня та підкреслює, що ця проблема потребує нагального її конструктивного вирішення. Даються рекомендаціє по вирішенні основних аспектів даної проблемної сфери. Як висновок, у статті наголошується, що створення розви- нутої системи онлайн освіти в країні диктується умовами постковідного світу і тенденціями розвитку світової освіти. Це вимагає додаткових зусиль в сфері освіти, підготовки стандартизованих рішень ц вій царині є одним із важливих завдань нашої держави в соціальному і загальнолюдскому вимірах.
Посилання
Про MOOCs. URL: www.mooc.org.
Танмой Рей, Парініта Гупта (2019). Кращі платформи MOOC та онлайн-навчання.
Пітер Беркінг (2016). Вибір LMS. URL: https://www.stoodnt.com/blog/best-mooc-online-learning-platforms.
Система управління навчанням. URL: https://en.wikipedia.org/wiki/Learning_management_system.
Інтернет-коледж NKI: огляд 15-річної доставки 10 000 онлайн-курсів». URL: https://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/17/354.
Лонг Філіп Д. Системи управління навчанням (LMS). Енциклопедія розподіленого навчання. Тисяча дубів: Публікації SAGE, Inc. 2004. C. 291–293.
Шоненбоум Дж. Використовуючи адаптовану модель прийняття технологій на рівні завдань, щоб пояснити, чому викладачі вищої освіти мають намір використовувати деякі інструменти системи управління навчанням більше, ніж інші. Комп’ютери та освіта. 2014. № 71. С. 247–256.
Курси edX. URL: https://www.edx.org/search?tab=course&utm_campaign=mooc-cta& utm_medium=referral&utm_source=mooc.org.
Відкритий університет. URL: http://www.open.ac.uk.
Магдалена Яра, Гарві Меллар. Підвищення якості електронних навчальних курсів: роль зворотного зв’язку з студентом. С. 709–714.
Роберт Т. Рааб, В. Він Елліс, Буенафе Р. Абдон. Освіта «Мультисекторальні партнерства в електронному навчанні: потенційна сила для поліпшення розвитку людського капіталу в Азіатсько-Тихоокеанському регіоні». Інтернет і вища освіта. С. 217–229.