THE USE OF THEATRICAL ACTIVITIES AS AN EFFECTIVE MEANS OF TEACHING A FOREIGN LANGUAGE IN HIGH SCHOOL
DOI:
https://doi.org/10.32689/maup.philol.2021.2.3Keywords:
theatrical activity, school theater, creativityAbstract
The leading task of modern language policy is to increase the role of aesthetic education of the younger generation. The formation of aesthetic culture in the process of theatrical activities is one of the pressing problems of modern pedagogical science and practice. The purpose of the article is to study the problem of introducing theatrical activities in the process of learning a foreign language in high school. The specifics and content of theatrical activities of students in foreign language lessons are revealed. Scientific novelty. The use of theatrical activities in the process of teaching English is considered by us as one of the most important means of learning, which contributes to the development of natural abilities of students and increase cognitive interest in learning a foreign language. In turn, the improvement of theatrical methods in the educational process of a modern educational institution requires knowledge of theatrical pedagogy teacher and the ability to objectively evaluate their work. The conclusions indicate the feasibility of using elements of theatrical activities in the process of learning a foreign language. Such activities have proved to be an effective means of learning, which creates a special atmosphere in the classroom, makes the process of learning English exciting, fun; causes a further desire to learn a foreign language and improve in it.
References
Аматьєва О.П. Діагностика та розвиток творчих здібностей дошкільників у театрально-ігровій діяльності. Наука і освіта. 1999. № 5. С. 77–80.
Водолага Н.В. Навчання розповідання дітей стар- шого дошкільного віку в театралізованій діяльності : дисс. … канд. пед. yаук : 13.00.02 : «Теорія та методика навчання (українська мова)». Одеса, 2001. 201 с.
Зворыкин А.О разработке проблемы научного, творческого мышления. Наука и жизнь. 1967. № 1. С. 17–20.
Зязюн І.А. Інтелектуально-творчий розвиток особистості в умовах неперервної освіти. Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи (за ред. І. А. Зязюна). Київ, 2000. 636 с.
Карпинська Н.С. Сприймання дітьми літературних творів. Виразне читання вихователя. Градраматизація як засіб розвитку творчих здібностей дітей. Дошкільна лінгводидактика : хрестоматія / упоряд. А.М. Богуш. Ч. 2. Київ : Вища школа, 1999. С. 222–232.
Лейтес Н.С. Умственные способности и возраст. Москва : Педагогика, 1971. 280 с.
Силивон В. Развитие творчества детей в процессе игр-драматизаций. Дошкольное воспитание. 1983. № 4. С. 8–9.