ПЕРСПЕКТИВИ ВДОСКОНАЛЕННЯ КОМУНІКАЦІЙНИХ СТРАТЕГІЙ ЦЕНТРАЛЬНИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ (НА ПРИКЛАДІ НАЦІОНАЛЬНОЇ СЛУЖБИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ )
DOI:
https://doi.org/10.32689/maup.philol.2025.3.3Ключові слова:
комунікаційна стратегія, стратегічна комунікація, центральні органи виконавчої влади, інформаційно-комунікаційна діяльність, комунікації владних інституцій, стратегічний наратив, Національна служба здоров’я УкраїниАнотація
Стаття присвячена дослідженню стратегічних комунікацій центральних органів виконавчої влади України (ЦОВВ) в умовах воєнного стану. Показано, що воєнний стан створює специфічне середовище з високим рівнем невизначеності, дефіцитом ресурсів та інформаційними загрозами, що вимагає адаптації комунікаційних стратегій. Відсутність науково обґрунтованих моделей інформаційно-комунікаційної діяльності призводить до імпровізації у відповідній діяльності органів влади, що підвищує ризики управлінських помилок, послаблює координацію зі стейкхолдерами і знижує рівень суспільної довіри.Мета статті полягає у визначенні основних проблем і перспектив удосконалення комунікаційних стратегій ЦОВВ на основі аналізу практики Національної служби здоров’я України (НСЗУ). Методологія дослідження базується на структурно-функціональному та інституційному аналізі, контент-аналізі цифрових ресурсів і соціальних мереж, а також кейс-стаді НСЗУ.Встановлено, що на сьогодні найбільш повно реалізовується перформансна (демонстративна і презентаційна) комунікаційна стратегія служби. Медіастратегія НСЗУ нині перебуває на етапі формування та потребує більшої системності й регулярності для посилення прозорості та передбачуваності інформаційної політики. Цифрова присутність у соціальних мережах і месенджерах уже охоплює частину цільової аудиторії, проте ще має резерви для зростання інтерактивності та ефективнішого використання інструментів платформ. З’ясовано, що для підвищення ефективності НСЗУ необхідний перехід від реактивної й формалізованої комунікації до проактивної, наративно орієнтованої та інтегрованої стратегії, здатної забезпечити сталість і прозорість взаємодії з різними групами стейкхолдерів. Розробка такої моделі є ключовою умовою збереження суспільної довіри та підвищення стійкості системи охорони здоров’я у період воєнного стану.
Посилання
Академія НСЗУ [NHSU Academy]. 2025. URL: https://nszu.gov.ua/academy (Дата звернення: 01.10.2025).
Анонси [Announcements]. 2025. URL: https://nszu.gov.ua/formedia/anons (Дата звернення: 01.10.2025).
Баловсяк Н. Інтернет, соцмережі, стримінги та відео. Найцікавіше зі звіту Digital 2025 про взаємодію з цифровими технологіями. Медіамейкер, 19 березня 2025. URL: https://mediamaker.me/najczikavishe-zi-zvitu-digital-2025-pro-vzayemodiyu-z-czyfrovymy-tehnologiyamy-16257/ (Дата звернення: 01.10.2025).
Башук А. М. Комунікаційні стратегії державної влади в умовах інформаційного суспільства. Кам’янець-Подільський : ТОВ «Друкарня «Рута», 2019.
Дзюба Т. Стратегічні комунікації в умовах воєнного стану: виклики, напрями та інструменти реалізації. Актуальні проблеми управління та лідерства у трансформаційний період, 2023, №50. С. 19–40. https://doi.org/10.17721/APULTP.2025.50.19-40
Дубов Д. Стратегічні комунікації у сфері безпеки та оборони: проблеми організації та управління. Інститут проблем інформаційного суспільства, 2016. URL: https://ippi.org.ua/sites/default/files/dubov.pdf
Зінов’єва О. В. Комунікаційні стратегії органів публічного управління при реалізації економічної політики. Актуальні проблеми економіки, 2022, №9 (255). С. 67–80. https://doi.org/10.32752/1993-6788-2022-1-255-67-80
Інформація в умовах воєнного стану. 2025. URL: https://nszu.gov.ua/info-war (Дата звернення: 01.10.2025).
Компанцева Л. (ред.). Рекомендації та кращі кейси реалізації стратегічних комунікацій в умовах війни : практичний довідник. Київ : 7БЦ, 2023.
Комунікаційна стратегія щодо створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року. 2024. URL: https://mev.gov.ua/sites/default/files/2024-12/komunikaciyna-strategiya-z-bezbarernosti.pdf (Дата звернення: 01.10.2025).
Національна служба здоров’я України [Facebook-сторінка]. 2025. URL: https://www.facebook.com/nszu.ukr/ (Дата звернення: 01.10.2025).
Національна служба здоров’я України [Instagram-акаунт]. 2025. URL: https://www.instagram.com/nszu_gov (Дата звернення: 01.10.2025).
Національна служба здоров’я України [Telegram-канал]. 2025. URL: https://t.me/NSZU_gov (Дата звернення: 01.10.2025).
Національна служба здоров’я України [YouTube-канал]. 2025. URL: https://www.youtube.com/channel/UCWEiuvYhi7CByHLjihqn0mw (Дата звернення: 01.10.2025).
Національна служба здоров’я України. 2025. URL: https://nszu.gov.ua/ (Дата звернення: 01.10.2025).
Сивак Т. В. Стратегічні комунікації у системі публічного управління України. Київ : НАДУ, 2019.
Entman R. M. Framing: Toward Clarification of a Fractured Paradigm. Journal of Communication, 1993, 43(4), 51–58. https://doi.org/10.1111/j.1460-2466.1993.tb01304.x
Grunig J. E., Grunig L. A. Models of Public Relations and Communication. Public Relations Review,
, 18(2), 141–158. https://doi.org/10.1002/pa.114
Heath R. L. A Rhetorical Theory Approach to Issues Management. Corporate Reputation Review, 2007, 10(3), 211–226. https://doi.org/10.1057/palgrave.crr.1550049
Posmitukh O., Pavlunko M., Kovalskyy V. Hybrid warfare is a modern strategy of confrontation. Social Development and Security, 2021, 11(3), 202–208. https://doi.org/10.33445/sds.2021.11.3.19
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.






