КИЇВ ЯК ОБ’ЄКТ АУДІОВІЗУАЛЬНИХ ПРАКТИК У НОВИХ МЕДІА
DOI:
https://doi.org/10.32689/maup.philol.2025.3.10Ключові слова:
Київ, аудіовізуальні практики, контент, естетика, блогер, нові медіа, Instagram, YouTube, TikTok, Facebook, TelegramАнотація
У статті розглядається ансамбль об’єктів міста Києва, які використовуються для створення аудіовізуального контенту нових медіа: соціальних мереж і YouTube. Йдеться як про відео, так і «замузичені» фото, що популярні в Instagram і TikTok. Аналіз, зіставлення та порівняння масиву даних як методи дослідження дали змогу окреслити локації, з якими пов’язані ті чи інші події, тренди, асоціації, стереотипи чи навіть певні традиції. Завдяки фокусу уваги на частотності того, як з’являються об’єкти у нових медіа, вдалося визначити певну динаміку змін у представленні «інстаграмного Києва». Так, різні точки Хрещатика витіснилися відео та «замузиченими» фото, де зображено власне ЦУМ, а бузок чи магнолії у цифровому медіапросторі замінили традиційний символ Києва – каштан. Також з’ясовано, що особливої ваги для творців аудіовізуального контенту набрали такі тренди, як зустріч світанку на Володимирській гірці чи прогулянки «мостом Кличка», який розташовано поруч, звідки відкриваються краєвиди, що часто потрапляють у кадр.Водночас доведено, що в YouTube українська столиця подекуди менш естетизована, але ширше представлена. Тут маємо справу також з гастрономічною, історичною, «крінжовою», дещо таємничою та подекуди демонізованою складовими образу міста та приватними історіями, що з ним пов›язані. Втім, кожна локація, зафіксована на відео чи світлинах, доповнює життєпис міста в Інтернет-сервісах. Окрім цього, звернено увагу на спільноти у Facebook, де Київ, зокрема, постає у ретроперспективі, та Telegram, у якому столиця здебільшого позбавлена естетизації. При цьому у статті наголошується, що, зважаючи на діалогічну природу нових медіа, за важливе мірило якості контенту у розумінні споживачів необхідно брати кількість переглядів та реакції як у форматі емодзі, так і словесних коментарів.
Посилання
Бражнік Ю. Максимально атмосферно: 10 літніх інстаграмних локацій Києва. Сайт ТиКиїв. URL: https://tykyiv.com/progresivnij/maksimalno-atmosferno-10-litnikh-instagramnikh-lokatsii-kiieva/ (дата звернення: 14.09.2025).
Ґілен П. Креативність та інші фундаменталізми. Київ : IST Publishing. 2019. 112 с.
Григорова З. Нові медіа, соціальні медіа, соціальні мережі – ієрархія інформаційного простору. Технологія і техніка друкарства. 2017. №3(57). С. 93–100.
Лівін М. Найкращі фото Києва з інстаграма «The Village» Україна у 2019 році. Сайт The Village. URL: https://www.village.com.ua/village/city/gallery-city/292853-naykrutishi-foto-kieva-z-instagrama-the-village-ukrayina (дата звернення: 15.09.2025).
Лісневська А., Фруктова Я. Аудіовізуальний контент: до питання ризиків впливу сучасних медіа. Інтегровані комунікації. 2020. №8. С. 47–54.
Ломакіна А., Міняйло Н. Хайп, кринж і можна без танців: навіщо вам тікток у 2021-му? Сайт Детектор медіа. URL: https://ms.detector.media/sotsmerezhi/post/26539/2021-02-02-khayp-krynzh-i-mozhna-bez-tantsiv-navishcho-vam-tiktok-u-2021-mu/ (дата звернення: 12.09.2025).
Лукіч А. Мої думки про кіно. Як перекласти життя на сценарій? Київ : Видавництво Stretovych. 2025. 344 с.
«Мене вразило, що в Києві панує атмосфера спокою», – лауреатка Нобелівської премії Ольга Токарчук. URL: https://texty.org.ua/fragments/115041/mene-vrazylo-sho-v-kyyevi-panuye-atmosfera-spokoyu-laureatka-nobelivskoyi-premiyi-olha-tokarchuk/ (дата звернення: 21.09.2025).
Мусієнко О. Аудіовізуальний контент як інструмент впливу: етичні виклики цифрового медіасередовища. Науковий вісник Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені І. К. Карпенка-Карого. Розділ : Аудіовізуальні мистецтва. 2025. №36. С. 117–123.
Ніколаєва М. З романтикою, жартами та піструном на паркані: як виглядає Київ у різних соцмережах. URL: https://projects.weekend.today/kyiv_social_networks (дата звернення: 10.09.2025).
Поради зі створення композиції для захоплюючої міської фотографії. Сайт Canon. URL: https://www.canon.ua/get-inspired/tips-and-techniques/composition-tips-urban-cityscapes/ (дата звернення: 12.09.2025).
Сучков Д. Трансформація аудіовізуальної культури в епоху соціальних медіа : дис. доктора філософії : 034 – Культурологія. Київ, 2024. 200 с.
Тормахова А. Аудіовізуальні практики нових медіа та їх комунікативний характер. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : наук. журнал. 2021. Вип. 3. С. 42–46.
Фенюк А. Контент для Instagram: огляд усіх форматів та їх можливостей для просування вашого бізнесу. URL: https://web-promo.ua/ua/blog/marketing/kontent-dlya-instagram-oglyad-usih-formativ-ta-yih-mozhlivostej-dlya-prosuvannya-vashogo-biznesu/ (дата звернення: 04.09.2025).
Харлан О. Міський текст в історичній перспективі (Зінаїда Тулуб «Людолови»). Актуальні проблеми слов’янської філології. Серія : Лінгвістика і літературознавство : міжвузівський збірник наукових статей. 2009. Вип. ХХ. С. 106–115.
Шмітт В. Як тебе не любити: 18 кліпів світових зірок, які знімали в Києві – від Дуа Ліпи до Розалії. Сайт 1+1. URL: https://1plus1.ua/novyny/18-klipiv-svitovykh-zirok-zniatykh-u-kyievi-rozaliia-maili-sairus-dua-lipa-ta-inshi-video (дата звернення: 09.09.2025).
Як отримати назву для відео на YouTube. SEOAKADEMIYA. URL: https://seo-akademiya.com/ua/baza-znan/prosuvannya-v-youtube/yak-pidibrati-nazvu-dlya-video/ (дата звернення: 10.09.2025).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.






