СУБ’ЄКТИ ТА ОБ’ЄКТИ ПУБЛІЧНОГО МАРКЕТИНГУ

Автор(и)

Ключові слова:

публічний маркетинг, суб’єкт публічного маркетингу, об’єкт публічного маркетингу, типи публічного маркетингу

Анотація

Досліджено теоретичні питання понять суб’єкта та об’єкта пу- блічного маркетингу. У статті розглядаються дефініції вказаних понять, до- сліджується еволюція їх розвитку. Стаття містить аналіз основних підходів до понять “суб’єкт публічного маркетингу” і “об’єкт публічного маркетингу”, їх взаємовідносин та ролі в процесах публічного маркетингу. Автори пропо- нують конкретні підходи до їх систематизації. Ці підходи дають можливість визначити конкретні типи публічного маркетингу та їх основні характери- стики.

Спираючись на аналіз поняття “суб’єкт публічного (державного) управ- ління”, зроблено висновок, що в якості суб’єктів державного маркетингу най- частіше виступають органи виконавчої державної влади. При цьому виділено такі рівні маркетингових суб’єктів в системі державного управління: Вищий рівень виконавчої влади; Галузеві центральні органи виконавчої державної влади; Місцеві органи державного управління; Окремі державні установи.

Зазначено, що різноманітність суб’єктів публічного маркетингу поясню- ється передусім залежністю від завдань державного та муніципального управ- ління, можливостей запровадження маркетингової концепції цими суб’єкта- ми та певних характеристик означених об’єктів державного маркетингу.

Акцентовано, що поняття “суб’єкт публічного маркетингу” не завжди є тотожним поняттю “суб’єкт державного управління”. По-перше, не всі орга- ни державної влади є суб’єктами державного маркетингу. В деяких випадках це не є доцільним, наприклад, у діяльності Міністерства оборони України або Міністерства внутрішніх справ України. По-друге, державний маркетинг являє собою лише одну з багатьох альтернативних концепцій управління, що не в усіх випадках є найефективнішою в системі публічного управління.

Посилання

Конституція (Основний Закон) України від 26 червня 1996 р. // Ві- домості Верховної Ради України. — 1996. — № 30. — Ст. 141.

Одінцова Г. С., Дзюндзюк В. Б., Мель- тюхова Н. М. та ін. Cуб’єкт держав- ного управління // Енциклопедія державного управління: у 8 т. / Нац. акад. держ. упр. при Прези- дентові України; наук.-ред. колегія: Ю. В. Ковбасюк (голова) та ін. // Т. 1: Теорія державного управлін- ня. — К.: НАДУ, 2012. — С. 613– 614.

Бакуменко В. Д. Формування дер- жавно-управлінських рішень: про- блеми теорії, методології, практики: монографія. — К.: Вид-во УАДУ, 2000. — 328 с.

Малиновський В. Я. // Державне управління: навч. посіб. — 2-ге вид., доп. та перероб. — К.: Атіка, 2003. — 576 с.

Чиркин В. Е. Система государствен- ного и муниципального управления: учебник. — М.: Юристъ, 2005. — 379 с.

Ромат Є. Трансформація моделі державного управління рекламною діяльністю у перехідних умовах : монографія / Є. Ромат. — К. : Вид-во УАДУ, 2003. — 380 с.

Сибикеев К. Государственное и му- ниципальное управление. — М. : Эксмо, 2007. — 154 с.

Павленко А. Ф., Войчак А. В. Марке- тинг: навч.-метод. посіб. — 2-ге вид., доп. та випр. — К.: КНЕУ, 2001. — 106 с.

Баканов Г. Б. Маркетинг: лекции. — Таганрог: ТРТУ, 2005. — 243 с.

Шевченко Ю. А. Правовое регулиро- вание маркетинговой деятельнос- ти. — Владивосток: ВГУЭС, 2010. — 82 с.

Нуралиев С. У., Нуралиева Д. С. Мар- кетинг. — М.: ИТК “Дашков и К”, 2013. — 361 с.

Скопин А. А. Курс лекций по дисци- плине “маркетинг”. — Ярославль: Ярославский филиал Москов. финансово-юрид. ун-та, 2008 / [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://rudocs.exdat.com/html?page=3#2729838

Государственное управление и по- литика: учеб. пособие / под ред. Л. В. Сморгунова. — СПб.: Изд-во С.-Петерб. ун-та, 2002. — 564 с.

Корецький М. Х. Теоретичні засади державного управління // Персо- нал. — 2007. — № 5. — С. 12–19.

Концепція адміністративної рефор- ми в Україні. — К.: ДВПП М-во на- уки України, 1998. — 62 с.

Державне управління: теорія і практика / за ред. В. Б. Авер’яно- ва. — К.: Юрінкомінтер, 1998. — 438 с.

Рассказова И. Н. Государствовед- ческий маркетинг в структуре про- фессиональной компетентности государственного служащего [Элек- тронный ресурс]. — Режим доступа: http://exsolver.narod.ru/govemarket.html

Шатун В. Т., Зосімова І. О. Марке- тинг в публічному управлінні: сут- ність, специфіка, класифікація // Наук. праці. Держ. управління. — 2016. — Вип. 255. — Т. 267. — С. 181– 187. 19. Чаплай І. В. Маркетинг у механізмах державного управління: моногра- фія / І. В. Чаплай, Є. О. Романен- ко. — К.: ДП “Вид. дім “Персонал”, 2016. — 208 с.

Романенко К. М. Державний мар- кетинг як механізм максимізації соціальної ефективності державно- го управління // Інвестиції: прак- тика та досвід. — 2010. — № 10. — С. 85–88.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-01-24

Як цитувати

Ромат , Є. . ., & Гаврилечко , Ю. (2018). СУБ’ЄКТИ ТА ОБ’ЄКТИ ПУБЛІЧНОГО МАРКЕТИНГУ. Публічне урядування, (1 (11), 266-277. вилучено із http://journals.maup.com.ua/index.php/public-management/article/view/554