ФОРМУВАННЯ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ В ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАДАХ УКРАЇНИ В УМОВАХ ЗМІН І НЕВИЗНАЧЕНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2022-4(32)-1

Ключові слова:

корпоративна культура, система комунікацій, ефективне управління, територіальні громади в Україні, антикризовий розвиток громад

Анотація

Метою роботи є виокремлення особливостей формування корпоративної культури в територіальних громадах в умовах змін і невизначеності. Методологія. COVID-19, а тепер повномасштабне російське військове вторгнення в Україну продемонстрували, по-перше, неготовність окремих громад до роботи в умовах невизначеності та змін, а по-друге те, що для ефективної роботи традиційних методів управління не достатньо. Тож виникає нагальна потреба у застосуванні інноваційних інструментів місцевою владою до антикризового розвитку територій, одним з яких доцільно вважати корпоративну культуру. Наукова новизна. Представлено корпоративну культуру як відкриту складну багаторівневу систему відносин в громаді. Акцентовано увагу, що важливим компонентом корпоративної культури є система внутрішніх і зовнішніх комунікацій, яка змінюється під впливом нормативно-правових, соціальні-психологічних, інженерно-технологічних чи економічних факторів та складається у певний проміжок часу в залежності від визначених пріоритетних напрямів розвитку, конкурентних переваг територій й того «мікроклімату», який панує всередині громади, або абсолютно врозріз з концепцією та ідеями представників місцевої влади. У статті застосовано аксіологічний підхід до розкриття змісту поняття «корпоративна культура», що дозволило розглянути термін «корпоративна (чи організаційна) культура територіальних громад» через призму загальнолюдських цінностей, особливості сформованих формальних (неформальних) відносин та як інструмент антикризового розвитку, що особливо актуально в світлі повоєнної відбудови українських громад. Висновки. У наявності/відсутності корпоративної культури вбачаємо її беззаперечну конкурентну перевагу, незамінний інструмент антикризового розвитку та формування іміджу громади, інструмент синхронізації зусиль всіх членів громади на результат (у сьогоднішніх реаліях – на часі повоєнна відбудова й підвищення конкурентоспроможності українських територій, процвітання та благополуччя її мешканців). Безліч проблемних ситуацій в українських громадах в умовах змін і невизначеності вимагають не лише наявної корпоративної культури, але й перезавантаження управлінських процесів, фінансово-методичного забезпечення, розробки практичних рекомендацій стосовно побудови систем і моделей ефективного управління територіями, що після війни призведе до підвищення ефективності функціонування громад.

Посилання

Бабич О. Б. Результативність функціонування суб’єктів державного управління та місцевого самоврядування на основі впровадження корпоративної культури : дис. … кандидата наук з держ. упр.: 25.00.02. Х. 2005. 198 с.

Бобровська О. Ю. Корпоративність місцевого самоврядування як інтегральний чинник його розвитку. Аспекти публічного управління. 2016. № 3(29). С. 75–85.

Вплив війни на підходи до управління людським капіталом (результати опитування): Deloitte. 2022. 30 с.

Дорошенко Г. О. Менеджмент : навч. посібник. Харків : ВСВ-Принт, 2015. 300 с.

Захарчин Г. М. Корпоративна культура : навч. посібник. Л. : 2011. 317 с.

Скібіцька Л. І., Скібіцький О. М. Менеджмент : навч. посіб. К. : ЦУБ, 2017. 416 с.

Стадник В. В., Йохна М. А. Менеджмент : посібник. К.: Академвидав, 2003. 464 с. перевид. 2019.

Brown А. Organisational Culture. Journal of Management and Organisation. 1995. Vol.1, Issue 1. 57 p.

Eldridge J., Crombie A., A Sociology of Organizations, 1974. London: Allen and Unwin.

Ouchi W. G., Wilkins A. L. Оrganizational culture. Annuаl Review of Sociology. 1985. Vol.1. Pp. 457–483.

Mowat J. Сorporate culture. The Herridge Group. 2002. P. 20.

Parsons Т. Suggestions for a Sociological Approach to the Theory of Organizations. Administrative Science Quarterly. 1956. Vol. 1, No. 1. Pp. 63–85.

Schein E. Organizational Culture and Leadership. 1997. URL: http://www.tnellen.com/ted/tc/schein.html

Reilly C., Chatman J., Culture as social control: corporations, cults, and commitment. Research in Organizational Behavior. 1996. № 18(8). Pp. 157–200.

Shoeb A. The Corporate Culture and Employees’ Performance: An Overview 2020. № 10 (3). Pp. 1–6. URL: http://jms.eleyon.org/index.php/jms/article/view/413

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-07

Як цитувати

Бурик, З. М. (2022). ФОРМУВАННЯ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ В ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАДАХ УКРАЇНИ В УМОВАХ ЗМІН І НЕВИЗНАЧЕНОСТІ. Публічне урядування, (4 (32), 10-16. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2022-4(32)-1