УПРАВЛІННЯ РИЗИКАМИ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ ПІДХІД ДО ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ МИТНИМИ ПРОЦЕДУРАМИ В КРАЇНАХ ГУАМ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2019-17-2-46-56

Ключові слова:

країни ГУАМ, митний ризик, митний контроль, показники ризику

Анотація

Актуальність дослідження даної теми зумовлена проблемою вивчення ризику та управління ризиками, що виникла ще у ХХ ст. й акту- альна ще сьогодні. Ризик відіграє особливу роль в економіці, управлінні та державному управлінні. Власне, діяльність цих сфер неможлива без визна- ченості та ефективного регулювання. У сфері державного будівництва дово- лі часто виникають різні аварії та конфлікти, викликані різними причинами: природними явищами, політичними подіями в певних країнах або між дер- жавами, змінами в законодавстві, податковим регулюванням, коливаннями цін та обмінних курсів, конкуренцією, виконанням договірних зобов’язань. Зокрема, це притаманне країнам – членам ГУАМ (Грузія, Україна, Молдова, Азербайджан).

Теоретичним підґрунтям для цієї дослідницької роботи є певні дослі- дження державного управління українських науковців В. Воротіна, Є. Рома- ненкa, І. Чаплай, Р. Щoкіна та інших, а також законодавчі акти та документи країн – членів ГУАМ. Водночас необхідно зазначити, що в країнах ГУАМ ці проблеми розглядалися частково.

На сьогодні митна система як орган держави стикається з проблемами управління та досить складною організаційною схемою роботи, що харак- теризується високими ризиками. Загалом ризик можна оцінити як міру зниження ефективності господарської діяльності через вплив зовнішніх і внутрішніх причин. Потребує розроблення спільна система заходів у межах стратегії митного контролю, пов’язаних з оцінкою ризиків і моніторингом самого процесу в країнах ГУАМ.

Отже, головною метою дослідження є цілісне вивчення ролі, значення та перспектив управління ризиками як одного із сучасних підходів у держав- ному управлінні митними процедурами в країнах – членах ГУАМ.

Сучасні уряди намагаються вирішити проблеми невизначеності та неке- рованості національних організаційних систем, які характеризуються висо- кими ризиками, зокрема в країнах ГУАМ.

Загалом ризик можна оцінити як наслідок ефективності ділової актив- ності та необхідності залучення зовнішнього і внутрішнього контролю за умов поширення економічної та митної взаємодії між країнами-членам цьо- го інтеграційного угруповання.

Посилання

Лукьянова В. В. Диагностика риска деятельности предприятия : моно- графия / В. В. Лукьянова. — Хмель- ницкий: ЧП Ковальский В. В. — 2007. — 312 с.

Пісной П. Я. Державна митна служба України на шляху аналізу та управ- ління митними ризиками / П. Я. Піс- ной // Ефективність державного управління : зб. наук. пр. — 2009. — Вип. 18/19. — С. 344–353.

Комарова Е. В. Система управления рисками при таможенном контроле товаров и транспортных средств / Е. В. Комарова, О. В. Шишкина. — М. : Изд-во Рос. таможен. акад., 2008. — С. 21.

Воротін В. Є. Модернізація сфери освіти та науки як об’єкта державно- го управління: конкурентні переваги для України / В. Є. Воротін / Наук. записки Ін-ту законодавства Вер- ховної Ради України, 2017. — № 6. — С. 153–160.

Асамбаев Н. Оценка, анализ, изме- рение и управление рисками / Н. Асамбаев // Управление рис- ком. — 2002. — № 1. — С. 18.

Vorotin V. Ye., Shchokin R. G Pivovarov K. V., Romanenko Ye. A. (2018). Improving the organizational and legal mechanism of state economic management: The European experience for Ukraine. Financial and credit activity: problems of theory and practice, 3 (26), p. 368–376.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-02-27

Як цитувати

Воротін, В., & Ширинова, А. (2019). УПРАВЛІННЯ РИЗИКАМИ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ ПІДХІД ДО ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ МИТНИМИ ПРОЦЕДУРАМИ В КРАЇНАХ ГУАМ. Публічне урядування, (2 (17), 46-56. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2019-17-2-46-56