КОРПОРАТИВНЕ ЗЕЛЕНЕ ВІДМИВАННЯ В ПРАКТИЦІ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ТА МЕТОДИ ПРОТИДІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-9660-2021-2(14)-224-232

Ключові слова:

зелене відмивання, грінвошинг, корпоративна соціальна відповідальність, недобросовісна реклама, компанія, екологія.

Анотація

Популяризація екологічних рухів та необхідність провадження конкуренції між виробниками за потенційних споживачів в умовах тяжіння останніх до екопродукції перетворюється на недобросовісне маніпулювання зеленоорієнтованістю громадськості. Підприємства адаптуються під сучасні вимоги та потреби ринку, проте роблять це неналежним чином, використовуючи недобросовісні засоби маркетингу. За таких реалій дуже гостро постає проблема недостатнього нормативного регулювання даного питання. У статті досліджується явище грінвошингу та детермінується дане поняття. Здійснюється аналіз іноземних кейсів, що є прикладами проявів прямого або прихованого зеленого відмивання. Використовуючи прецеденти автори виокремлюють ключові ознаки явища грінвошингу. Зокрема, у роботі здійснюється розмежування понять екологічний маркетинг та грінвошинг. Досліджуюється зарубіжний досвід правового регулювання згаданої проблеми та наводяться певні висновки та пропозиції щодо можливої модернізації законодавства відповідно до сучасних вимог. У статті наведені приклади використаняня «зеленого відмивання» у таких сферах, як нафтопереробна, лісова, виробництва бутильованої питної води, сфери авіперевезень. Проаналізовано прецеденти використання недобросовісних засобів конкуренції компаніями: Shell, Coca-Cola, PepsiCo, Anheuser-Busch, Ryanair, KLM, Walmart та іншими. Розкриті заходи впливу на недоброчесних представників ринку та наведені пропозиції та шляхи мінімізації такого явища.

Посилання

A. Corcione. What Is Greenwashing? 2020. URL: https://www.businessnewsdaily. com/10946-greenwashing.html.

Ottman J. What green consumer polls should really be asking. URL: http:// www.huffingtonpost.com/jacquelyn-ottman/ to-really-understand-gree_b_1458760.html

А. Вишницька. Стаття: «Не зовсім зелені бренди. Пояснюємо, що таке грінвошинг та як корпорації нас обманюють» 2020. URL.: https://zaborona.com/ne-zovsimzeleni- brendi/

B. Watson. The troubling evolution of corporate greenwashing. 2016. URL: https://www.theguardian.com/sustainablebusiness/ 2016/aug/20/greenwashingenvironmentalism- lies-companies

Bloomberg. 2020. URL: https:// www.bloomberg.com/news/articles/ 2020- 02-19/greenwashing-is-going-to-get-moreexpensivegreen- insight.

Greenwashing: Advertising Code Committee Ruled Against Airline KLM. 2020. URL: https://stay-grounded.org/committeeruled- klm/

M. Diffenderfer and K. A. C. Baker. Greenwashing: What Your Client Should Know to Avoid Costly Litigation and Consumer Backlash. Natural Resources & Environment. Vol. 25. No. 3. Pp. 21-25. 2011. URL: https:// www.jstor.org/stable/25802058?seq=1

Guides for the use of environmental marketing claims. 2012.URL: https://www.https://ftc.gov/tips-advice/business-center/guidance/environmental-claims-summary-green-guides

A. Pushpanathan. Greenwashing and Its’ Consequences in Green Entrepreneurial Thrust: A Systematic Review of Literature. 2020. URL: https://www.researchgate.net/ publication/344484614_Greenwashing_and_ Its%27_Consequences_in_Green_Entrepreneurial_ Thrust_A_Systematic_Review_of_ Literature

Delmas M. A., &Burbano V. C. The drivers of green washing». California management review. Vol.54. No.1.Р.64-87. 2011.

Bannamar K. &Gressel N. Forget sustainability: Go for green entrepreneurship. Journal of Thinkers Creative Leadership. 2015.

D. Durand. Going Green or Greenwashing? Environmental Claims and the Role of Trademarks. 2020. URL: https:// www.linkedin.com/pulse/going-greengreenwashing- environmental-claims-roledavid- durand

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-04-27

Як цитувати

Швидка, Т. І., Бабійчук, В. С., & Садонцева, Л. К. (2021). КОРПОРАТИВНЕ ЗЕЛЕНЕ ВІДМИВАННЯ В ПРАКТИЦІ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ТА МЕТОДИ ПРОТИДІЇ. Експерт: парадигми юридичних наук і державного управління, (2(14), 224-232. https://doi.org/10.32689/2617-9660-2021-2(14)-224-232

Номер

Розділ

СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ УПРАВЛІННЯ В ДЕРЖАВІ