ПЕДАГОГІЧНЕ СПОСТЕРЕЖЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32689/maup.philol.2021.2.1Ключові слова:
педагогічне спостереження, підготовка вчителя до проведення педагогічного спостереження, методика, компонентАнотація
За Законом України «Про загальну середню освіту» заклади освіти покликані забезпечити адекватну го- товність педагога до роботи в умовах особистісно орієнтованої освіти, що передбачає насамперед оволо- діння сучасним інструментарієм вивчення особистості дитини і побудову навчально-виховного процесу на діагностичній основі. Мета статті – дослідження проблеми методики розвитку компонентів підготовки вчителя та учнів до співпраці в рамках ведення педагогічного спостереження. Визначено основні прин- ципи функціонування педагогічного спостереження: цілеспрямованість, планомірність, систематичність, об’єктивність, константність, контрольність. Наукова новизна. Новизна полягає у здійсненні історико- логічного аналізу поглядів на природу педагогічного спостереження; уточненні сутності і структури по- няття «педагогічне спостереження»; розширенні інструментарію ведення педагогічного спостереження. Висновки. В ході дослідження було виявлено готовність вчителя і учнів до співпраці в межах ведення пе- дагогічного спостереження. Був проаналізований стан даної проблеми в психолого-педагогічній науці; були вивчені чинники ефективності перебігу педагогічного спостереження.
Посилання
Фіцула М.М. Педагогіка: Навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти. Київ, 2001.
Спирин Л.Ф. Педагогический эксперимент в области воспитания. Методы педагогического исследования / Ред. В.И. Журавлев. Москва, «Просвещение», 1972. С. 34–61.
Ковальчук В.В., Моїсєєв Л.М. Основи наукових досліджень: Навчальний посібник. Київ : ВД «Професіонал», 2004.
Ушинский К.Д. Избранные педагогические сочинения. Москва : Педагогика, 1974. 185 с.
Засобина Г.А. Практикум по педагогике. Москва, 1986.
Вірченко С.В. Сучасна філософія освіти, інноваційні методи формування майбутнього фахівця. Формування професіоналізму майбутнього фахівця в контексті вимог Болонського процесу: Мат. Міжнародн. наук.-практ. конфер. Одеса, 2008. С. 11–13.
Рубинштейн С.Л. Основы общей психологии. Москва : Изд-во «Пинтер», 1999. 236 с.