РОЗБУДОВА ОРГАНІЗАЦІЙНОГО ЛІДЕРСТВА ЯК ЕЛЕМЕНТ АНТИКРИЗОВОГО УПРАВЛІННЯ (В УМОВАХ COVID)
DOI:
https://doi.org/10.32689/2617-2224-2021-1(26)-225-234Ключові слова:
публічне управління, ціннісно-орієнтоване публічне управління, організаційне лідерство, трансакційне лідерство, дистрибутив- не знанняАнотація
Проаналізовано роль організаційного лідерства у сучасній сис- темі публічного управління. Реактуалізовано проблемні аспекти розвитку організаційного лідерства, які проаналізовано на прикладі кейсу періоду пандемії коронавірусної інфекції. Наголошено, що вимушені обставини зміщення роботи організацій у віртуальний контекст зумовили нові виклики та посилення децентраліза- ційних тенденцій в управлінні, потребу колективного лідерства. Також та- кий контекст зумовив нові вимоги перед керівниками організацій, зокрема, посилення рівня свого емоційного інтелекту для гнучного реагування на надзвичайну ситуацію та управління зростаючими емоціями тривожності з боку працівників. Розглянуто кейси публічних організацій з метою детермінації рівня емо- ційного інтелекту серед керівників та ключові характеристики емоційної грамотності управлінця у кризовий період. Запропоновано розширення сфер віртуальної реальності діяльності орга- нізацій, що забезпечить результативність за умови розвиненого організацій- ного лідерства. Наголошено, що розвинене організаційне лідерство потре- бує балансу EQ та IQ. Eфективна команда може складатися з різних особистостей. Групова згуртованість і взаєморозуміння досягаються активними методами навчан- ня, включаючи рольові ігри, індивідуальне управлінське консультування і тривалі соціально-психологічні тренінги. Обов’язковою умовою для форму- вання згуртованої команди є наявність у самого керівника лідерських якостей і організаторських здібностей, його участь у всіх тренінгах компетент- ного ділового спілкування на однаковому рівні з іншими членами команди. З виявленням командного духу, засвоєнням корпоративної культури важ- ливим залишається створення системи постійного моніторингу міжособи- стісних відносин і психологічного коригування конфліктів.
Посилання
Замулин А. Лидерство в эпоху знаний // Науч. доклад. № 1(R). 2012. СПб.: ВШМ СПбГУ. 44 с.
O’Flynn J. From New Public Management to Public Value: Paradigmatic Change and Managerial Implications // Australian Journal of Public Administration. 2007. № 66(3). Mode to access: doi:10.1111/j.1467-8500.2007.00545.x
Dobbs R., Walker P. (2010). Transformational Leadership: A Blueprint for Real Organizational Change, Dobbs Leadership.
Liang T. The new intelligence leadership strategy for iCAS Thow Yick // Human Systems Management. 2007. № 26.
Vigoda-Gadot E. New public management values and Person-Organization Fit: A socio-psychological approach and empirical examination among public sector personnel / E. Vigoda-Gadot, Meiri S. // Public Administration. 2008. № 86(1). Mode to access: doi:10.1111/j.1467-9299.2007.00703.x
Durand G. (2016). Les Structures anthropologiques de l’imaginaire, Paris: Dunod.
Талеб Н. Антикрихкість. Про (не) вразливе у реальному житті. К. : Наш формат, 2018. 408 с.
Semenets-Orlova I. Multidimensional management contemporary: generation of social meanings for a new collective identities / I. Semenets-Orlova, Y. Kyselova // Public manаgement. June 2018 (Special edition). № 4 (14). P. 264–269, https://doi.org/10.31618/vadnd.v1i14.118
Politis J. The influence of managerial power and credibility on knowledge acquisition attributes // Leadership & Organization Development Journal. 2005. № 26 (3).
Roy B. Organizational Leadership in the Time of Covid-19 [Internet Resources]. 2020. Mode to access: https://blog.vantagecircle.com/organizational-leadership/
Vecchio R. The Utility of Situational Leadership Theory / R. Vecchio, R. Bullis, D. Brazil // Small Group Research. 2006. P. 407–424.
Cox J. (2016) Emotional Intelligence and Collaboration: Implications for Teams / J. Cox, M. Cole [Internet Resources]. Mode to access: https://doi.org/10.5465/ambpp.2016.13299 13. Goleman D. Emotional intelligence. New York: Bantam Books, 1995.
Semenets-Orlova I. Functional and role-playing positions in modern management teams: an educational institution case study / I. Semenets-Orlova, A. Klochko, V. Tolubyak, L. Sebalo, M. Rudina // Problems and Perspectives in Management. № 18(3). Р. 129–140.
Anand R. Emotional intelligence and its relationship with leadership practices / R. Anand, G. Udayasuriyan // International Journal of Business and Management. 2010. № 5(2). Р. 65–71.