СТРАТЕГІЧНІ ВЕКТОРИ РОЗВИТКУ БЕЗБАР’ЄРНОЇ СФЕРИ В КОНТЕКСТІ ІННОВАЦІЙНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ

Автор(и)

  • Світлана Станіславівна Сидоренко ПрАТ «ВНЗ «Міжрегіональна Академія управління персоналом» https://orcid.org/0000-0002-3362-0607

DOI:

https://doi.org/10.32689/2617-2224-2025-1(42)-5

Ключові слова:

вектор, розвиток, безбар’єрність, безбар’єрна сфера, інновації, особливі освітні потреби (ООП), простір, освіта, освітній простір

Анотація

У статті розглянуто концептуальні підходи до розробки та впровадження механізмів публічного управління у розвитку безбар’єрної сфери в освітньому просторі, акцентуючи на актуальних суспільних викликах і трансформаційних процесах в Україні. Стаття висвітлює необхідність формування інклюзивного освітнього простору для дітей з особливими освітніми потребами, які часто залишаються ізольованими у суспільстві, обґрунтовуючи важливість рівного доступу до якісної освіти. Означено перспективи інтеграції осіб з особливими потребами в освітніх процес, зокрема, з акцентом на впровадженні безбар’єрної сфери в освітніх закладах, що сприяє реалізації їхніх здібностей і таланту.

Посилання

Вища освіта України в умовах глобалізації суспільства: монограф. редкол. : Горяна Л.Г., Терентьєва Н.О.; за наук. ред. М. Б. Євтуха. К. : Агроосвіта, 2015. 300 с.

Дефектологічний словник: навчальний посібник. [за редакцією В. І. Бондаря, В. М. Синьова]. К. : «МП Закон України «Про освіту». Відомості Верховної Ради. 1991. № 34. С. 45–48.

Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; головний ред. В.Г. Кремень. К. : Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.

Закон України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні». Відомості Верховної Ради. 1991. № 2. С. 252–258.

Колупаєва А. А. Досвід реалізації інклюзивної освіти в країнах Європи. Педагогічні основи інтегрування школярів з особливостями психофізичного розвитку в загальноосвітні навчальні заклади: монографія. К. : Педагогічна думка, 2007. 458 с.

Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 09.12.2010 р. «Про затвердження Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах». URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1412-10.

Наказ МОН № 1205 від 06.12.10 року «Про затвердження Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів». URL: http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/12914/.

Наказ МОН № 912 від 01.10.10 року «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивного навчання».

Наказ МОНмолодьспорт №1243 від 31.10.11 року «Про Основні орієнтири виховання учнів 1–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України». URL: http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/24565.

Науково-педагогічний експеримент «Соціальна адаптація та інтеграція в суспільство дітей з особливостями психофізичного розвитку шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх закладах».

Сидоренко C. (а) Безбар’єрна сфера спілкування в просторі закладу освіти: комунікативні вектори. Наукові праці МАУП. Політичні науки та публічне управління. Київ: Міжрегіональна Академія управління персоналом, 2023. Вип. 4 (70). С. 132–140.

Сидоренко C. (b) Індивідуалізація організації безбар’єрної сфери в закладах освіти як дидактична проблема. Наукові праці МАУП. Політичні науки та публічне управління. Київ: Міжрегіональна Академія управління персоналом, 2023. Вип. 5 (71). 148 с.

Чайковський М. Є. Соціально-педагогічна робота з молоддю з особливими потребами в інклюзивному освітньому просторі: монографія. К.: Університет «Україна», 2015. 436 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-28

Як цитувати

Сидоренко, С. С. (2025). СТРАТЕГІЧНІ ВЕКТОРИ РОЗВИТКУ БЕЗБАР’ЄРНОЇ СФЕРИ В КОНТЕКСТІ ІННОВАЦІЙНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОСТОРУ. Публічне урядування, (1 (42), 48-53. https://doi.org/10.32689/2617-2224-2025-1(42)-5