SCIENTIFIC SCHOOL OF RISK MANAGEMENT IN CONSTRUCTION AND USE OF REAL ESTATE OBJECTS: LOCATION AND PROMOTION
Keywords:
public administration, construction, risk management, scientific school, eurointegrationAbstract
The article is devoted to the actual issues of the introduction of European standards in the construction industry. One of the most important areas is the development of a system of engineer consultants that works efficiently abroad and can contribute to the development of the construction industry in Ukraine. At the current stage of economic development, the construction industry requires the creation of effective integrated management systems that can ensure its competitiveness not only within the framework of Ukraine but also in European markets. In conditions of transformation of the economic system to European standards of business, special attention is needed to create scientifically grounded prerequisites for the development of the construction industry. In this aspect, the development of a scientific risk management school in the construction and operation of real estate is of particular relevance. The article gives a theoretical definition of the concept “scientific school”, conducted a retrospective analysis of the definition of the conceptual foundations of the development of scientific schools in Ukraine and abroad. On the basis of the analysis carried out, the main characteristics of scientific schools and the prospects for further development of research and development in the field of construction and operation of buildings and structures are indicated. The purpose of the article is to determine the further ways of developing the school of science, to provide effective practical solutions to the actual problems of risk management at the macro level and macro levels. The Scientific School of Risk Management in the construction and operation of real estate objects is an analysis of the processes of risk management of construction projects and the operation of real estate objects throughout the life cycle of the construction project (pre-investment stage, design, construction, commissioning, operation, repair, reconstruction, demolition and utilization of materials and waste). That is, approaches to the research work of the School of Risk Management in the construction and operation of real estate objects are complex and systemic, and the issues that it considers may be relevant to solving problems of various stages of the implementation of construction projects, which emphasizes the great importance of the development of scientific areas school. In order to ensure the further development of a scientific risk management school in the construction and operation of real estate objects, priority tasks and future directions of further development have been identified.
References
Рибак А. І., Азарова І. Б. Аналіз ме- ханізмів фінансування будівельних проектів в галузі житлового будів- ництва. Ринковий механізм фінан- сування / А. І. Рибак, І. Б. Азарова // Управління розвитком складних систем. — 2014. — № 18. — С. 88– 97.
Романенко Є. О. Щодо питання проблем підготовки кадрів буді- вельної галузі / Є. О. Романенко, І. В. Чаплай // Сталий розвиток в умовах глобальних викликів : мате- ріали Всеукр. наук.-практ. інтернет- конф., Харків 7–8 квітня 2017 р. / Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. — Харків: ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2017. — С. 320–321.
Chaplay Iryna. INFORMATIONAL AND COMMUNICATIVE SUPPORT OF THE ACTIVITIES OF THE PRESIDENT OF UKRAINE / Chaplay Iryna Vitaliivna // World Journal of Political Science. — 2017. — № 4 (2017). — Р. 25–28 / Thomson Reuters.
Mills A. A systematic approach to risk management for construction / A. Mills // Structural Survey. — 2001. — Vol. 19, № 5. — Р. 245–252.
Ященко Ю. Г. Особливості ціле- покладання проектної діяльності на різних рівнях зрілості бізнесу / Ю. Г. Ященко, С. І. Неізвестний // Управління розвитком складних систем. — 2011. — № 8. — С. 75–84.
Дєгтяр А. О. Державне регулювання фінансових ринків [монографія] / А. О. Дегтяр, О. О. Калюга, О. М. Непомнящий, Р. Г. Соболь. — Х. : Водний спектр Джі-Ем-Пі, 2017. — 292 с.
Cohen M. W. Project Risk Identification and Management / M. W. Cohen, G. R. Palmer // AACE International Transactions. — 2004. — IN11–IN15
Стратегические приоритеты госу- дарственно-гражданской коммуни- кации: монография / [В. Н. Коза- ков, А. В. Рашковская, В. А. Ребкало, Е. А. Романенко, И. В. Чаплай]. — LAP Lambert Academic Publishing, 2017. — 314 с.
Тесля Ю. М. Синергетична модель “хвороб” проектів / Ю. М. Тесля, О. Б. Данченко // Управління роз- витком складних систем. — 2014. — № 20. — С. 87–90.
Наукова школа — феномен наук [Електронний ресурс]. — Режим до- ступу: http://logos-ukraine.com.ua/project/index.php?project=nued2& load=edu
Наукова школа: сутність та тем- пи становлення [Електронний ре- сурс]. — Режим доступу: http://www.nauka.com/10_NPE_2008/Pedagogica.htm
Напрацювання наукової школи управління ризиками [Електронний ресурс]. — Режим доступу: https://iceg.com.ua/napratsyuvannya-naukovoyi-shkoli-upravlinnya-rizikamipredstavleno- na-mizhnarodnij-konferentsiyi/
Міждержавна гільдія інженерів- консультантів [Електронний ре- сурс]. — Режим доступу: http://iceg.com.ua/pro-gildiyu/naukova-shkola/