CURRENT TRENDS OF PUBLIC-PRIVATE PARTNERSHIPS IN THE TOURISM INDUSTRY OF UKRAINE

Authors

  • Alla Нavryliuk

Keywords:

public-private partnership, domestic tourism, National tourism organization, Draft Strategy of development of tourism and resorts in Ukraine 2016–2020, tourism branding, UNWTO, tourism industry

Abstract

In this article the analysis of the current standing of international tourism development was conducted. The main global trends of the impact of tourism on the economy of countries that are especially experiencing acute crisis of the modern conflict world were described. The tools of public-private partnerships as an active means of adaptation of Ukraine to the global tourism trends were selected. There were represented the basic directions of development of the domestic tourism industry, forming the basis of the Strategy of development of tourism and resorts in Ukraine 2016–2020. The main advantages of domestic tourism as a socially significant, patriotic and educational resource of public development were declared. The tourism branding of domestic destinations as an important area of public-private partnerships and regional public policy was represented. Among the distinctive trends of the government regulation of the domestic tourism the initial stage of formation and motion of National tourism organization was highlighted.

References

В Україні з’явиться Національ- на туристична організація [Елек- тронний ресурс]. — Режим до- ступу: http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=249137822&cat_id=244276429. — Назва з екрана.

Евченко А. Если государство сдела- ет правильные шаги в части разви- тия туристической отрасли, коли- чество туристов в стране утроится [Электронный ресурс] / А. Евчен- ко // Академия гостеприимства. — 2016. — № 3. — Режим доступа: http://hotel-rest.com.ua/article/esligosudarstvo-sdelaet-pravilnye-shagiv-chasti-razvitiya-turisticheskoyotrasli. — Назва з екрана.

Кіптенко В. К. Менеджмент ту- ризму: підручник [Електронний ресурс] / В. К. Кіптенко. — К.: Знання, 2010. — 502 с. — Режим доступу: http://westudents.com.ua/glavy/91363–332-turistichnorganzats-yak-obkt-upravlnnya.html. — Назва з екрана.

Лебедєва О. А. Концепція розвитку сектора туристичних послуг Укра- їни в умовах державно-приватного партнерства / О. А. Лебедєва // Економічний простір. — 2010. — № 44/1. — С. 91–96.

Лісіцина І. І. Державно-приватне партнерство в галузі туризму як інноваційний спосіб вирішення проблем транскордонного співро- бітництва [Електронний ресурс] / І. І. Лісіцина. — Режим доступу: http://www.sworld.com.ua/index.php/uk/tourism-and-recreation-413/theoretical-and-methodologicalfoundations-of-tourism-and-recreation-413/19906–413–0621. — Назва з екрана.

Лісіцина І. І. Державно-приватне партнерство в галузі туризму: за- рубіжний досвід / І. І. Лісіцина // Бізнесінформ. — 2013. — № 11. — С. 196–203.

Меморандум про створення Національної туристичної організації [Електронний ресурс]. — Режим до- ступу: http://uaeta.org/files/file/NTOU-1466626267.pdf. — Назва з екрана.

Закон України “Про державно- приватне партнерство”: чинне за- конодавство зі змінами та допов. станом на 10 верес. 2016 р. [Елек- тронний ресурс]. — Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2404–17. — Назва з екрана.

Закон України “Про туризм”: чинне законодавство зі змінами та допов. станом на 10 верес. 2016 р. [Елек- тронний ресурс]. — Режим доступу: zakon2.rada.gov.ua/laws/show/324/95. — Назва з екрана.

Скляр Г. П. Державно-приватне партнерство в сфері гастрономіч- ного туризму як інструмент модер- нізаційного розвитку економіки регіонів / Г. П. Скляр, Ю. В. Карпен- ко // Екон. вісн. Донбасу. — 2015. — № 1. — С. 98–104.

Соловйов Д. Впровадження елемен- тів державно-приватного партнер- ства у функціонування туристичної сфери України / Д. Соловйов // Вісн. Бердянського ун-ту менедж- менту і бізнесу. — 2013. — № 4. — С. 33–36.

Шилепницький П. І. Особливості ви- користання державно-приватного партнерства в регіональному роз- витку [Електронний ресурс] / П. І. Шилепницький // Ефективна економіка. — 2014. — № 4. — Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2894. — Назва з екрана.

Published

2016-09-28

How to Cite

Гаврилюк, А. (2016). CURRENT TRENDS OF PUBLIC-PRIVATE PARTNERSHIPS IN THE TOURISM INDUSTRY OF UKRAINE. Public Management, (3 (4), 40-49. Retrieved from http://journals.maup.com.ua/index.php/public-management/article/view/712

Issue

Section

Статті