GILBERT DURAND’S IMAGINAIRE AS AN ARCHETYPAL BASE FOR THE REGULATION OF ADVERTISING ACTIVITY

Authors

  • Lyudmila Cardiachnaya

Keywords:

advertising, mind manipulation, management, advertising, archetype, Durand’s imaginaire

Abstract

The features of the application component archetypal advertising. The state regulation of advertising and its adequacy to modern challenges and threats through the use of archetypal approach to governance. The basic role of advertising in the Ukrainian society, which caused social anomie. Studied some of the theory of Gilbert Durand and in particular the “imaginaire” attempted their descriptions, as well as understanding the processes occurring in modern society, and the practical application of certain sociological structures as the theoretical principles of public administration. An archetypal use the results of research in social management as one of the areas of improvement of state regulation in the field of advertising.

References

Марк М. Герой и бунтарь. Созда- ние бренда с помощью архетипа / М. Марк, К. Пирсон; пер. с англ.; под ред. В. Домнина, А. Сухенко. — СПб.: Питер, 2005. — 336 с.

Кара-Мурза С. Г. Манипуляция со- знанием. Век 21-й / С. Г. Кара-Мур- за. — М.: Алгоритм, 2013. — 432 с.

Иващенко А. Теория архетипов и практика брендинга [Электронный ресурс] / А. Иващенко // Библио- тека маркетолога. — Режим доступа: http://www.marketing.spb.ru/libcomm/brand/inner_motivation.htm

Донченко О. Архетипи — спільне в нашому житті (розпізнавання ар- хетипів як шлях до унікальності) [Електронний ресурс] / О. Дон- ченко // Психологія особистості. — 2011. — № 1. — С. 170–181. — Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Po_2011_1_23

Почепцов Г. Г. Имеджелогия / Г. Почепцов. — [6-е изд., стер.]. — М.: СмартБук, 2009. — 575 с.

Суший О. Неусвідомлювані форми соціально-психологічного мислен- ня: до питання методологічних засад архетипіки / О. Суший // Публіч. упр.: теорія та практика: зб. наук. пр. Асоціації докторів наук з держ. упр. — Х.: ДокНаукДержУпр. — Спец. вип. — Березень, 2015. — С. 55–59.

Донченко О. Вступ до “Архетипо- вого менеджменту” / О. Донченко [Електронний ресурс] //Психоло- гія особистості. — 2012. — № 1. — С. 195–203. — Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Po_2012_1_23

Дугин А. Г. Социология воображе- ния. Введение в структурную соци- ологию / А. Г. Дугин. — М.: Академ. проект; Трикста, 2010. — 564 с.

Французько-український словник / укл. О. О. Андрієвська і Л. А. Яво- ровська. — Editions P.I.U.F. — Paris, 1994. — 792 c.

Державне управління: європейсь- кі стандарти, досвід та адміністра- тивне право / [В. Б. Авер’янов, В. А. Дерець, А. М. Школик та ін.]; за заг. ред. В. Б. Авер’янова. — К.: Юстиніан, 2007. — 288 с.

Проект Концепції гуманітарно- го розвитку України на період до 2020 р. [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.irf.in.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=1014%3A1&catid=38%3Apub&Itemid=65&lang=uk–

Туркиашвили Ш. А. Понятие ано- мии и попытки его модификации [Электронный ресурс] / Ш. А. Тур- киашвили, В. Е. Горозия // Человек: соотношение национального и об- щечеловеческого. Вып. 2: Сб. ма- териалов междунар. симпозиума (г. Зугдиди, Грузия, 19–20 мая 2004 г.); под ред. В. В. Парцвания. — СПб.: Санкт-Петербургское фи- лос. о-во, 2004. — Режим доступа: http://anthropology.ru/ru/text/turkiashvili-sha/ponyatie-anomii-ipopytki-ego-modifikacii

Афонін Е. Теоретичні та методоло- гічні аспекти розвитку української школи архетипіки / Е. Афонін, А. Мартинов // Публіч. упр.: теорія та практика: зб. наук. пр. Асоціації докторів наук з держ. упр., берез., 2015. — Х.: ДокНаукДержУпр. — Спец. вип. — С. 13–18.

Ромат Є. В. Трансформація моделі державного управління рекламною діяльністю у перехідних умовах: монографія / Є. В. Ромат. — К.: Вид- во НАДУ, 2003. — 380 с.

Як би у нас діяла Концепція гу- манітарного розвитку, ми не мали б проблем на Сході / [Електрон- ний ресурс]. — Режим доступу: http://www.ukrinform.ua/rubricsociety/1653297-yakbi_u_nas_diyala_kontseptsiya_gumanitarnogo_rozvitku_mi_ne_mali_b_problem_na_shodi___gulinskiy_1932387.html

Бердяев Н. Философия неравенст- ва. Письмо тринадцатое о культуре [Электронный ресурс] / Н. Бердя- ев. — Режим доступа: http://www.vehi.net/berdyaev/neraven/13.html

Афонін Е. А. Громадська участь у творенні та здійсненні державної політики / Е. А. Афонін, Л. В. Го- нюкова, Р. В. Войтович. — К.: Центр сприяння інстутиційному розв. держ. служби, 2006. — 160 с.

Афонін Е. А. Суспільний розви- ток від Різдва Христового = Social development AD / Е. А. Афонін, О. М. Бандурка, А. Ю. Мартинов; пер. з укр. В. В. Кухтіна / Укр. Т-во сприяння соц. інноваціям, Атлан- тична рада України, Від. інформ.- бібл. забезпечення апарату ВРУ. — К.: Парлам. вид-во, 2000. — 312 с.

Published

2016-06-29

How to Cite

Сердечна, Л. (2016). GILBERT DURAND’S IMAGINAIRE AS AN ARCHETYPAL BASE FOR THE REGULATION OF ADVERTISING ACTIVITY. Public Management, (2 (3), 226-236. Retrieved from http://journals.maup.com.ua/index.php/public-management/article/view/751

Issue

Section

Статті